Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Skrev till henne på KIK och det står "D" (delivered/levererat).
Betyder inte det att hon har internet på? För när jag har skrivit till vissa andra och det står "S" så har det varit för att de haft internet avslaget men när det är på igen så står det "D" fram till personen har läst meddelandet så det står "R".

Eller har jag fel?

Jävligt märkligt. Bra tänkt!
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Det är grått.

Om det nu inte är ett fakekonto så är hennes telefonen igång. Blir D:et svart har Kik öppnats.
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Med tanke på de goa vädret så förvånar de mig inte, men att som förälder släppa iväg sin dotter o köra 4 mil, när vad som helst kan hända, rattfyllerister etc. Tycker ja e konstigt.

Jag kommer från en stad, men har i omgångar bott på landet. Där är det mycket vanligt att låta ungdomar köra flera mil på en moped om de ska till en fotbollsträning, sommarjobb etc. Så jag ser inget konstigt i det hela.
Medlem
EvilGs avatar
Citat:
Betyder inte det att hon har internet på? För när jag har skrivit till vissa andra och det står "S" så har det varit för att de haft internet avslaget men när det är på igen så står det "D" fram till personen har läst meddelandet så det står "R".

Eller har jag fel?

Stämmer.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Var inte hennes "pojkvän" alban eller något liknande? Visst finns det sjuka sjuka svenskar, men att riktigt slå sönder sina tjejer känns inte svenskt, allra minst som ung svensk.

LH förefaller ju vara en duktig ansvarsfull ung tjej från mycket ordnade förhållanden.

Nej han var helt svensk - sorry om det stör din världsbild.
Medlem
ME077s avatar
2003 våldtogs en 16-årig flicka i Källby. Mannen var maskerad, men möjligen i 20-årsåldern då. Vet någon om detta blev uppklarat?
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=323858

Någon som känner till fler "incidenter" i Källby och närliggande områden? T ex någon som stalkat, trakasserat eller överfallit tjejer? (Bortsett från JV).

Enligt Lexbase finns det 12 dömda män (20-68 år) i Källby. Polisen sa ju häromdagen att de skulle kolla upp tidigare dömda i området, men gissar att de förstås kollar större område än endast Källby.
Medlem
Sappigs avatar
Citat:
Det är grått.
Märkligt! Att det är grått/svart betyder att användaren har öppnat programmet men inte öppnat konversationen!
Medlem
Ake.Jimmiesson666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-Bosse
En till sak klippen delar är hur aktiviteten för dem har sett ut, samtliga peakar med visningar vid 21:a och dör ut vid den 23:a.
Det bör väl antyda att dom kanske har använts tillsammans?
Samtliga användare har även 2 st videoklipp varav bara ett är synligt.

Användarnamnen på klippen ser ut att vara anagram.

Beradc Neajuya

Ekeyme Mehjaoc

Brgrea Jtdasde

Deasdg Bkerade

Hade ett program innan där man kunde mata in bokstäver som programmet omvandlade till riktiga ord. Har tyvärr inte kvar det. Kan ju lika gärna vara platser eller inget alls. Kan ju ha noll betydelse angående Lisas fall men OM det skulle vara av betydelse kan man ju försöka få fram något meddelande eller liknande.
Medlem
Citat:

Eller har jag fel?

Det betyder att hon är inloggad tror jag och har fått meddelandet men inte kollat på det.
Medlem
NewSouls avatar
En blekt D innebär att det har skickats push meddelanden till mottagaren, men de har inte öppnat appen och tagit emot meddelandet på sin telefon
Medlem
Citat:

Eller har jag fel?

Stämmer bra, men att de står D e ju ett tecken på att mobilen e på. Annars hade de ju bara stått ett S hela tiden. Eller??
Medlem
Axel-Foleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Om det nu inte är ett fakekonto så är hennes telefonen igång. Blir D:et svart har Kik öppnats.

Den kan ju faktiskt vara igång.. Bara för man hittat skal, fodral och delar betyder det ju inte att själva hjärtat slår.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in