Citat:
Ursprungligen postat av
DasSchmetterling
Det som talar emot att JV är gm är att han är en lodare som antagligen inte har körkort och än mindre bil vilket är en förutsättning för bortförandet - det är osannolikt att gm skulle kunna gå med bo till ladan. Visst, han skulle kunna ha haft en medhjälpare men det verkar inte heller rimligt.
JV har körkort då han blivit dömd för rattfylleri. Däremot lär det ha blivit indraget. Jag tror dock, precis som ett antal andra, att han inte är kapabel till att utföra detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Truthers
Bra synpunkt. Marginalen för en lurpassande GM är mycket liten. Men hur förklarar man i så fall hennes SMS till föräldrarna - borde hon inte ha väntat lite med det i så fall? Eller formulerat det annorlunda: typ, att hon slutat jobbet, har en sak att uträtta och blir lite sen? Sedan är det här med hjälmen. Om han hade bestämt träff med någon så hade hon vill låtit hjälmen vara kvar vid mopeden? På samma sätt som hon lät påsen vara och nyckeln vara kvar i låset.
Jag tror sammantaget inte att det är så, att hon hade stämt träff med någon. Jag tror att GM stod på en plats där han såg när arbetskamraterna drog och bara sekunder senare slog till.
Jag undrar om någon vet var man kan parkera en bil så att den göms lite, både från arbetskamraterna när de åker och från passerande på vägen? Ladan? En optimal plats vore ju där GM kunde gömma bilen och antingen sitta kvar i den eller stå i närheten av den och samtidigt ha uppsikt över baksidan av caféet där BO finns.
Det beror på vad "en sak att uträtta" är, men om det handlat om ett möte lär det ju inte ha tagit mer än max. 5 min. Det finns således ingen anledning att skicka ett sms om att man blir 5 min. för sen. Om det är en bil inblandad, vilket är troligt, är ju det perfekta gömstället för den bakom ladan (intill dörren som har utgång åt bägge sidor). Däremot bör man kanske ha hittat spår efter att en bil stannat/startat/stått där.
Citat:
Ursprungligen postat av
udon
Jag tycker ändå att kaffeet är lite för risky för en intelligent brottsling. det är ju tex jäkligt många som cyklar förbi där på racer på kvällarna.
Det här är väldigt true. Jag har tagit en titt på vägen som går förbi caféet och den är hyfsat raklång. Att GM skall ha attackerat BO bakom caféet känns inte troligt med tanke på att handsken hittats i ladan och att det inte finns spår som tyder på att hon attackerats i närheten av caféet. I sådana fall måste GM bära/dra hennes medvetslösa/döda kropp över vägen, vilket känns väldigt risky. En bilförare eller cyklist lär ju fatta misstanke från rätt långt håll.
Å andra sidan - varför sitter nyckeln i? Det känns skumt.
Citat:
Ursprungligen postat av
swedinator
Enligt uppgift så har han hotat att våldta personalen på Café Limtorget i Lidköping
Här kommer bild
http://gyazo.com/69b309d99c18766bbb43466b5f25288b
Såvida vi inte får reda på att JV faktiskt besökt caféet där BO arbetade tror jag vi skall avvakta med några slutsatser.
Citat:
Ursprungligen postat av
justdoit1337
Rätt less på att läsa om allas teorier. De är ju konkret information man vill ha! Vissa postar sina teorier alldeles för många gånger...
Problemet är att det inte finns något konkret att gå på. Vi vet, för att vara helt ärliga mot oss själva, i princip ingenting. Det finns knappt några spår alls och förutom JV (som inte på något sätt kan knytas till varken BO eller caféet hon arbetade vid) finns det inga personer utav intresse.