Citat:
Ursprungligen postat av
lillgoalie
Du sa att du tror att du har rätt, har varit frånvarande från tråden i några timmar.
Min teori är att JV inte är inblandad överhuvudtaget, jag har varit kluven i frågan fram och tillbaka och kommit fram till att så inte kan vara fallet. Ungefär som i en Beck film, allting pekar på en person och sen visar det i slutändan att det inte var han, jag tror många känner ett intresse för vad det är som egentligen har hänt Lisa, och när JV kommer upp som en potentiell GM så hoppar många på det tåget och påstår att det borde vara han som är skyldig.
Detta är enbart för att man inte har någonting annat att gå på. JV är uppenbarligen en mycket sjuk man, absolut, och han hade visst genmfört någon mer avancerad matematiskt uträkning eller vad det nu var som man kunde se på hans twitter, men han är stockdum. Han skulle inte klara av att lösa rubiks kub om så hans liv hängde på det.
Han har bilder på sig själv helt naken och uttrycker sig som om han vore helt efterbliven. Han är inte kapabel till att röva bort Lisa, och sen komma undan med det såhär länge utan att polisen skulle ha kommit längre fram i sökandet än vad dom har nu.
Då kvarstår dock frågan: Vad har då hänt Lisa, och vem är då skyldig? Och till vad?
Här har jag inget svar på frågan, som ingen annan här har heller förutom GM, men jag känner ändå en övertygelse att hon kommer att komma tillbaka i gott fysiskt skick.