Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 04:02
Medlem
Bennybjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haxxan
Det känns som att det är för mycket besvär för ev GM att slänga tillhörigheterna där dom hittades på de olika platserna eftersom GM inte kunnat kasta de nya fynden från vägen?

Här finns en (ganska dålig) karta över var hennes tillhörigheter hittades:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20941126.ab

Tror att det va du som efterfrågade den. Det postades en bättre karta i tråden igår men jag kunde ej hitta den (testa att söka) då det är alldeles för mycket "trams" som tar upp plats. Såg även en karta på rapport igår där delarna av mobilen upphittades var i slutet av en väg. Från kartan i tråden så kom jag fram till att det var vid en väg som går igenom ett litet skogsparti, eller en dunge. Vid vad jag tror är två på aftonbladets karta. Om det nu är någon som rövat bort henne med bil så kan ju GM dragit in henne i en bil och sedan stannat vid, vad denne uppfattade som ett avskilt ställe, för att "göra något", som en skogsdunge eller ett vägslut. På detta ställe kan sedan även mobilen förstörts.

Tycker för övrigt att spritspåren känns ungefär lika varmt som JV. En socialt marginaliserad person som får ett spel på ett kafé 15 km bort eller en spritsmugglare med smak för småfilickor, varför inte? Man får ju anta att sexuellt avvikande personer också har en kunskap om tonåringars behov av alkohol nära skolavslutningen och deras problem med att anskaffa detsamma.

Edit:
Den här jag tänkte på:
http://prntscr.com/7f2fyj
Senast redigerad av Bennybj 2015-06-11 kl. 04:17.
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ifly
Har läst igenom rätt mycket av tråden.

Kan inte vara en slump att det var hon som valdes av tjejerna. Det är en väldigt vacker och söt tjej av bilden att dömma.
Inte svårt att räkna ut vad som hänt egentligen.. man kan köra uteslutningsmetoden.

Det är planerat. Motivet är sexistiskt med psykopatiska inslag. En medelåldersman som har spanat in henne på hennes arbetsplats. Med största sannolikhet har han hållit koll på henne även på hennes fritid. Sett var hon rört sig etc. Kan vara två män inblandade.

Om hon lever är svårt att säga men troligtvis 50/50. Antingen är hon redan död eller hålls som sexslav.

Vilket skarpsinne, och en psykopatisk medelålders man också. Du borde verkligen tipsa polisen, du har ju så gott som löst fallet, clairvoyant som du uppenbart är.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Tänk vad underbart att du kommer att bli bevisad fel när hon hittas helt oskadd, men det är ju något vi alla (hoppas jag) hoppas på. Då kan vi fira att jag hade rätt.

Ska faktiskt bli skönt att detta snart är över och att hon kommer hem och mår bra igen.
Vad var din teori?
2015-06-11, 04:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lillgoalie
Vad var din teori?

Vad menar du med teori?
Teori gällande?
2015-06-11, 04:05
Medlem
Citat:
Vad menar du med teori?
Teori gällande?
Du sa att du tror att du har rätt, har varit frånvarande från tråden i några timmar.
2015-06-11, 04:06
Medlem
Citat:
Tänk vad underbart att du kommer att bli bevisad fel när hon hittas helt oskadd, men det är ju något vi alla (hoppas jag) hoppas på. Då kan vi fira att jag hade rätt.

Ska faktiskt bli skönt att detta snart är över och att hon kommer hem och mår bra igen.

Ja, jag hoppas också att vi får fira att du har rätt. Verkligen. Mycket tragiskt och sorgligt det här, hoppas förstås att de hittar henne oskadd.
2015-06-11, 04:06
Medlem
En tanke - kan hon blivit erbjuden skjuts hem? Osamanhängande med fynden som gjorts iof.
2015-06-11, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bennybj
Här finns en (ganska dålig) karta över var hennes tillhörigheter hittades:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20941126.ab

Tror att det va du som efterfrågade den. Det postades en bättre karta i tråden igår men jag kunde ej hitta den (testa att söka) då det är alldeles för mycket "trams" som tar upp plats. Såg även en karta på rapport igår där delarna av mobilen upphittades var i slutet av en väg. Från kartan i tråden så kom jag fram till att det var vid en väg som går igenom ett litet skogsparti, eller en dunge. Vid vad jag tror är två på aftonbladets karta. Om det nu är någon som rövat bort henne med bil så kan ju GM dragit in henne i en bil och sedan stannat vid, vad denne uppfattade som ett avskilt ställe, för att "göra något", som en skogsdunge eller ett vägslut. På detta ställe kan

Tack. Sökte dock lite mer exakt karta där man ser fynden med avstånd från väg om de nu ens finns någon sådan.
2015-06-11, 04:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lillgoalie
Du sa att du tror att du har rätt, har varit frånvarande från tråden i några timmar.

Min teori är att JV inte är inblandad överhuvudtaget, jag har varit kluven i frågan fram och tillbaka och kommit fram till att så inte kan vara fallet. Ungefär som i en Beck film, allting pekar på en person och sen visar det i slutändan att det inte var han, jag tror många känner ett intresse för vad det är som egentligen har hänt Lisa, och när JV kommer upp som en potentiell GM så hoppar många på det tåget och påstår att det borde vara han som är skyldig.

Detta är enbart för att man inte har någonting annat att gå på. JV är uppenbarligen en mycket sjuk man, absolut, och han hade visst genmfört någon mer avancerad matematiskt uträkning eller vad det nu var som man kunde se på hans twitter, men han är stockdum. Han skulle inte klara av att lösa rubiks kub om så hans liv hängde på det.

Han har bilder på sig själv helt naken och uttrycker sig som om han vore helt efterbliven. Han är inte kapabel till att röva bort Lisa, och sen komma undan med det såhär länge utan att polisen skulle ha kommit längre fram i sökandet än vad dom har nu.

Då kvarstår dock frågan: Vad har då hänt Lisa, och vem är då skyldig? Och till vad?
Här har jag inget svar på frågan, som ingen annan här har heller förutom GM, men jag känner ändå en övertygelse att hon kommer att komma tillbaka i gott fysiskt skick.
Senast redigerad av Landsaho9 2015-06-11 kl. 04:11.
2015-06-11, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toooobi
En tanke - kan hon blivit erbjuden skjuts hem? Osamanhängande med fynden som gjorts iof.

Då skulle hon nog inte ha lämnat påsen med tillhörigheter eller nyckeln i mopedlåset. Och om hon skulle ha lockats in i en bil av en bekant som typ "ville prata en stund" så tar hon väl inte med sig mopedhjälmen? Den släpar man väl inte med, den lämnar man väl vid mopeden?
2015-06-11, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toooobi

Allt är möjligt, finns knappt någon info som är betydande för utredningen på FB
2015-06-11, 04:12
Medlem
Citat:
Min teori är att JV inte är inblandad överhuvudtaget, jag har varit kluven i frågan fram och tillbaka och kommit fram till att så inte kan vara fallet. Ungefär som i en Beck film, allting pekar på en person och sen visar det i slutändan att det inte var han, jag tror många känner ett intresse för vad det är som egentligen har hänt Lisa, och när JV kommer upp som en potentiell GM så hoppar många på det tåget och påstår att det borde vara han som är skyldig.

Detta är enbart för att man inte har någonting annat att gå på. JV är uppenbarligen en mycket sjuk man, absolut, och han hade visst genmfört någon mer avancerad matematiskt uträkning eller vad det nu var som man kunde se på hans twitter, men han är stockdum. Han skulle inte klara av att lösa rubiks kub om så hans liv hängde på det.

Han har bilder på sig själv helt naken och uttrycker sig som om han vore helt efterbliven. Han är inte kapabel till att röva bort Lisa, och sen komma undan med det såhär länge utan att polisen skulle ha kommit längre fram i sökandet än vad dom har nu.

Då kvarstår dock frågan: Vad har då hänt Lisa, och vem är då skyldig? Och till vad?
Här har jag inget svar på frågan, som ingen annan här har heller förutom GM, men jag känner ändå en övertygelse att hon kommer att komma tillbaka i gott fysiskt skick.
Okej men detta behöver inte betyda att hon är oskadd

Tror fortfarande att det möjligtvis kan vara han men skulle lika gärna kunna vara vem som helst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in