Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 15:39
Medlem
Jag tror att L.H har blivit tagen och fört henne till bostad som slav minst 10 mil därifrån om inte mer
Medlem
H0nkens avatar
Jag skäms nästan för att skriva detta då jag vanligtvis brukar avsky konspiratoriska foliehattar, men detta börjar ju likna en spionroman värdig Tom Clancy.

Ponera att en utländsk underrättelseorganisation har tagit flickan. Detta för att utpressa hennes far på uppgifter rörande hans jobb. Kidnappningen av flickan verkar ju helt klart vara planerad.

Dessutom: att sprida hennes tillhörigheter över ett fält är ju egentligen genialiskt. Polisen, tusentals frivilliga samt all media riktar sina blickar och resurser mot det där jävla fältet där hennes grejer ligger utspridda. Under tiden kan förövarna obemärkt smita ut ur landet med flickan.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aergia
Arbetskamratens uppgift om att LH skulle ha sagt typ "ni behöver inte mer hjälp, jag går till min moped". Konstigt att LH liksom poängterade att hon gick till mopeden? Om jag ska åka iväg säger jag hejdå till mitt sällskap, inte "jag går till min bil/cykel". Om jag inte ska vänta in någon, då säger jag typ "jag väntar i bilen".

Hon berättade vad Lisa sa.

Citat:
-Vi behöver inte nån mer hjälp, så jag går, till min moped

Notera att hon påstås säga, vi behöver inte, så jag går. Det är felformulerat, så pratar man inte. Dock kan hon haft avsikten att säga ni men sa fel ord framför kameran, nervöst att stå där och förmodligen var hon trött också.
2015-06-12, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trxflsic
Någon som kollat upp hur kaféägaren ligger till rent ekonomiskt? Detta är ju ett enkelt sätt att slippa betala ut lön...

Japp, ägarinnan dödar förmodligen sin väns sommarjobbande dotter på 17 år för att slippa betala ut lön.
Medlem
Rebell4evers avatar
Citat:
Någon som kollat upp hur kaféägaren ligger till rent ekonomiskt? Detta är ju ett enkelt sätt att slippa betala ut lön...

Hur många arbetsgivare MÖRDAR/BORTFÖR sina anställda i dåliga tider????
Medlem
Kausalitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Finns även en underrättelsebataljon på detta regemente i Karlsborg också!

Ja, men det är inget "specialförband" vilket pappans förband är enligt artikeln.
Medlem
crazymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stayrude
Har Leif GW uttalat sig? Tycka vad man vill om gubben men kunskap besitter han.

Det har du rätt i. Har han sagt något om detta fall överhuvudtaget?
2015-06-12, 15:41
Medlem
undrar om polisen kollat igenom alla närliggande bensinstationer typ götene, lidköping, kan ju hända det tankades innan om nu fordon är inblandat,
2015-06-12, 15:41
Medlem
FrZs avatar
Går bara spekulera i vilken roll fadern har inom militären. Ingen kommer uttala sig om detta i nuläget för detta skulle skapa än större hotbild mot familj samt även Lisa om hon är vid livet.
2015-06-12, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stayrude
Har Leif GW uttalat sig? Tycka vad man vill om gubben men kunskap besitter han.

Han hade nog sagt att hon blivit bortförd och är troligtvis död.
Men känns lite sådär och gå ut med de i media så det kommer nog ta någon vecka till.
Medlem
Citat:

Vadå? Att mörda någon?
Medlem
anonpeds avatar
Citat:

Detta är verkligen något att gräva vidare i. Kan det varit så att Lisa gått utan lön sedan den 25:e Juli och tjatat?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in