Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av louderthanbombs
Inte helt säker. Ligger i västra Götaland iaf. En bit ifrån skövde, 40 min kanske? (Rätta mig någon om jag har fel)

Hur svårt är det att söka på dessa platser på Google Maps?
Kinnekulle hör till Götene Kommun.
Lidköping Kommun ligger cirka 20 minuter med bil från Götene - lite närmare/längre från kullen beroende på vilken väg man tar.
Mariestad ligger åt andra hållet, kanske 30minuter från Götene och typ 40 till Kinnekulle.

Typ. Men sök själva.

Vad som är värt att ta i beaktning är att det är rätt jobbigt att ta sig till och från kullen utan bil. Bussarna går väl jävligt dåligt på söndagar, vad jag minns, och till fots så tar det ju ett jävla tag att gå. Det är ju inte direkt ett ställe man genar över heller. Detta tycker jag talar för någon local med lokalkännedom eller bara någon turist som förvillat sig upp där.

Men ingen vet ju någonting, svårt att säga, men hoppas att det slutar bra såklart.
2015-06-11, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomte-morfar
Just det där klippet med 13, såg någon som hittat massa liknande klipp

www.youtube.com/watch?v=BJBmEmuNTKk

www.youtube.com/watch?v=_XukdLJHXvk

www.youtube.com/watch?v=45u76asR-kI

www.youtube.com/watch?v=MvXOGaEF2iw

finns verkligen massor, enda just med 13klippet var isåfall att det var en viss lisa holm som lagt upp.

Fast alla dessa är ju postade ungefär vid samma tidpunkt.... lite som att någon testar sig fram? Till slut så vågar han sätta rätt namn..
2015-06-11, 09:44
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berge1
Handsken ska tydligen ha legat i en spannmålstork. Källa: Expressen.

Hur kom den dit? Troligtvis blivit placerad där? Om den nu inte blåst in.. men det är nog inte så sannolikt
2015-06-11, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Det hemliga fyndet, vad kan det tänkas vara och varför vill polisen inte gå ut med vad det är?
Jag förmodar att det är ett klädesplagg. Att polisen inte vill gå ut med är så enkelt som att man inte vill störa utredningen som pågår.
2015-06-11, 09:45
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 70D
Jag tänker att GM placerat sin bil några km bort och stått och inväntat henne. Precis när hon gör sig klar för att åka överfaller han henne, kanske under vapenhot, stampar sönder hennes telefon och tvingar bort henne till ladan där spannmålstorken finns och handsken senare finnes. Han kollar där att kusten är klar och ingen ser dem innan de beger sug vidare. På väg mot hans bil kastar han delarna av mobilen och det andra som återfinnes längs åkern. Sedan tvingar han in henne i bilen och ger sig av - flera mil bort. Kanske för att förgripa sig på henne och sedan döda henne. Eller kanske för att hålla henne som sexslav i ett inlåst utrymme.

Borde inte uppgifter om JVs alibi komma ut i pressen snart? Eller om kollegorna?

Det är relativt öppen terräng här och om de promenerar på åkrarna lär många lyfta på ögonbryna. Promenerar de på vägen passerar de många bostadshus...
2015-06-11, 09:46
Medlem
meas19s avatar
Hur hon blivit bortförd verkar vara ett stort?Eftersom tjejkompisarna sägar att det inte fanns ngt misstänkt när dom låste. Men att personen känner till området är säkert eftersom den valde grusvägen som leder runt. Tror det är en person som har följt henne ett tag och hon finns nog inte kvar i området. Då skulle hundar fått vittring...Och skulle hon våldtagits i ladan så finns det spår kvar! Mobildelarna är utkastade från bilen helt klart.
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brainwhipper
Fast alla dessa är ju postade ungefär vid samma tidpunkt.... lite som att någon testar sig fram? Till slut så vågar han sätta rätt namn..
Eller så har någon bytt namn i efterhand.
Medlem
BaraBiffens avatar
Om en eventuell GM har kört 44/E20 borde väl polisen kunna kolla fartkamerorna? Iofs kanske kamerorna bara tar kort på de som kör för fort. Aja.
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Jag har hela tiden trott att hon är den sista att lämna platsen, efter stängning, men hon är den första att gå enligt hennes arbetskamrat, nu när jag lyssnade på den korta intervjun. Än mer märkligt. Då har ju vad än skett, skett otroligt snabbt om dom två arbetskamraterna inte ser något anmärkningsvärt när dom sen kommer ut.
Tyder ju på att flickan förljde med en bil eller blev bortförd i bil. Sedan har gm fått panik o dumpat denns saker utmed vägen.
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lizzie-Borden
Undrar om jag hörde rätt nu på TV4 nyhetsmorgon men jag tyckte de sa att dem hade hittat saker i en kyrka en bit därifrån? Saker som skall vara Lisas.

Stämmer gott, ett armband som skall ha hittats vid Medelplana kyrka, men som jag nämnde tidigare så hittade Missing People en massa saker när de letade efter småbarnsmamman från Trollhättan. Inget fynd kunde kopplas till småbarnsmamman eller brottet... Fynd är inga bevis förrän de tydligt kopplats till gärningen.
Medlem
70Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Har redan gjort det hela dagen i går. Sök istället för att det ska tjatas om det igen.

Kollade upp dina tidigare inlägg i fallet och fann inga sakliga argument för att det inte skulle kunna vara kollegorna.

(FB) 17-årig kvinna försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

(FB) 17-årig kvinna försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

2015-06-11, 09:47
Medlem
Allt mer lutar ju åt att kroppen inte finns kvar i närområdet. Kan vara var som helst nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in