Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 10:20
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brainwhipper
Vad ska jag söka på eller kan du länka direkt?
Ingen som visa i praktiken men ett par har skrivit att dom prövat. Jag prövade också precis och det gick byta både namn på användare och klipp utan att det syntes någonstans.

Däremot så låg mitt konto kvar på mitt gamla kontonamn .com/user/kontonamn. Videon för '13' ligger ju bara under en kanal. Vet inte hur man kommer åt att se user i adressfältet.
Medlem
RainbowBrights avatar
Läste precis på Aftonbladet att handsken hittats av två privatpersoner och inte av polisen. Gick de inte tidigare ut med att polisen hittat handsken i ladan?

Om det var två privatpersoner som hittade handsken, kan man vara säker på att den verkligen hittades i ladan där de säger att den hittats?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av optiEtech
Som någon nämnde är teorin att nycklarna till fiket kanske gömdes i ladan om det är många olika som jobbar där?

Varför skulle hon då söka sommarjobb på cafeet och arbeta där under sommaren?

Du kan inte gå in 100 % på två olika teorier.
Lite fel, det är inte säkert att vi vet allt som polisen vet, det är sällan lönsamt för polisen att gå ut med all information.

Vill man dra så är det väl ett ypperligt tillfälle att göra det på vischan, ser väl resultatet just nu ingen har sett eller märkt av ett jackshit trots att det är ljust ute
2015-06-11, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarxistHunter
De två låste och gick samtidigt som Lisa gick till sin moped, så de satt inte kvar på cafét.
Jag lyssnade på den korta intervjun med arbetskamraten, där hon refererar till "den försvunna personen" där framkommer det ju att Lisa lämnade dom med motiveringen "det finns inget mer att göra" så hon sa hejdå och gick. Det tyder ju på att hon gick först? Och dom senare?
2015-06-11, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handeldvapen
Tycker du verkligen det? Varför?
Förklara gärna för mig varför sakerna framstår som utspridda? Hittade inte förövaren hem?

Varför ska man förklara allt för er idioter hela tiden? Slöseri med tid.
2015-06-11, 10:22
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmadrass
Allt är ett stort mysterium men jag tycker det av expressens karta är väldigt tydligt att LH tagit sig till ladan självmant av en enda anledning , att gömma sig för GM och tillkalla hjälp via sin telefon. Vilken idiot som helst som kan läsa en karta ser att baksidan av ladan där handsken hittats är ett utmärkt ställe att gömma sig då man verkligen inte kan se det från vägen och kafét. För att använda sin telefon så måste LH, som vi vet är iförd mopedhandskar, ta av sig handsken då touch-skärmen inte fungerar annars.

Det där är den mest realistiska inledningen i fallet som är skrivet här.
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Den röda tråden som polisen enligt media säger sig finnas vad gäller fynden, vad kan det handla om tror ni?

Spår efter en fyrhjuling vid fyndplatserna?

Jag tror att det är möjligt att GM med flit lagt ut en hel del fynd/spår som i tur leder till Lisa's krop
Som en sorts omvänt variation av hur Hans och Greta satte ut kisel stenar så att dom kunnde hittas.
Jag tror nämligen att GM VILL att Lisa's kropp ska hittas därför att GM vill ha erkännande för sitt dåd.
Medlem
David_Ss avatar
Detta kommer bli en av Flashbacks största trådar.
Jag hoppas verkligen inte LH anhöriga läser eller tittar i denna tråd för de spekulationerna vi har är väldigt skrämmande och obehagliga och även om jag inte tror att LH kommer återfinnas vid liv så lever hoppet tills det är klarlagt vad som hänt. Tycker det är skrämmande!

Detta med Helena som försvann 1992 var det ju en kvinna som hörde skrik och någon som skrek:
"Så får ni inte göra" detta skrik som sätts i samband med Helenas försvinnande och kroppen har ej återfunnits tyder väll på att det är fler gärningsmän då kvinnan hörde "NI".

Kan det vara så att det är två GM och att syftet är att behålla offret inlåst för att utnyttja för sexuellt ändamål? Och att denna / dessa GM slagit till igen!?
Medlem
Voyaflexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Sorry. Efterbliven teori. En sådan komplott skulle inte ens hålla en dag. Det kan vi se i andra fall där något sådant hänt. Någon tog upp ett fall med en 16-åring som mördades. Det löste polisen på 2 dagar. Sådana scenarion är så osannolika att de inte ens är intressanta att diskutera.

Placeringen på sakerna är inte i följd, utan klumpigt utsprida närmast i en stor cirkel, det är väldigt osannolikt att en person som vill våldta/kidnappa henne tar sig tid att köra runt och droppa av sakerna i en sådan ordning. Däremot människor som kan området och rör sig fritt där är mycket mer troliga att göra en sådan sak i efterhand. Osannolikt säger du, nja vi får nog se.
Medlem
Chives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djow
Ja, för att svävare och helikoptrar drar inte alls till sig uppmärksamhet.

För din information så finns det faktiskt tystgående helikoptrar idag, samma sak med svävare. Dem behöver heller inte ha landat på marken och lämnat spår, dem kan ha haft någon form av hissanordning eller rep som dem fångade upp flickan med!
Medlem
Många goda tankar i tråden, men gott om skit också...
Några spridda tankar från mig:

1. GM har haft tillgång till bil.
Att transportera någon mot personens vilja är svårt utan fordon, och med tanke på mängden människor som rört sig i närområdet under de senaste dygnen så finns Lisa förmodligen inte i det absoluta närområdet. Även en medvetslös/död person är mycket svår att bära/släpa långa sträckor.

2. Brottet har förberetts i någon mån.
Det är inte sannolikt att någon som är kapabel att begå ett brott som detta bara har råkat dyka upp vid kaféet under den korta stund som finns mellan att kollegorna åker och att Lisa är klar att åka. Förberedelserna kan vara allt ifrån att GM är stammis på kaféet till att GM har kommit in och tagit en kopp kaffe sista kvarten innan stängning.

3. BO har själv tappat/slängt de saker som har hittats.
Den enda sak som är av större risk för GM att ha i bilen än vad Lisas kropp är, det är hennes telefon. Körkort, handskar m.m. är snarast problematiskt för GM att lämna kvar eftersom han inte kan vara säker på vilka spår det finns av honom på dessa.

4. Varken våldtäkt eller mord har fullbordats i ladan.
Polisens hundar hade markerat. BO har förmodligen befunnit sig i ladan, eftersom hennes handske hittades där. Jag ser det som att det finns två alternativa förklaringar till att hon skulle gå dit. Antingen så gick hon dit självmant (för att röka/ringa/smsa) och träffade där på GM, eller så försökte hon gömma sig/söka skydd efter att hon mött GM.
2015-06-11, 10:23
Medlem
Något som jag har reagerat på och tycker är konstigt är hur hennes saker hittas runtomkring brottsplatsen. Vad har det funnits för anledning för GM att slänga dem så nära caféet? Varför behövde GM lämna spår efter sig överhuvudtaget? Om scenariot vore som sådant att han slängt in henne i bilen och kört iväg är det helt omöjligt att finna några fysiska spår efter det överhuvudtaget. Varför ville GM att hennes saker skulle hittas? Alternativt är det BO själv som spridit ut sina saker under resans gång - men hur lyckades hon göra detta? Jag tror att man med största säkerhet kan utesluta att hon fick ha ett fönster öppet. Kan hon ha färdats på ett "öppet" fordon? Exempelvis en fyrhjuling? På så sätt är det inte omöjligt att hon skulle kunnat slänga av sig sina saker.

Jag funderar för övrigt på hur GM reagerar gentemot BO om hon fortfarande är vid liv och det kommer upp att hon slängt spår efter sig, om GM inte var medveten om detta. Är det verkligen smart av tidningarna att gå ut med sådan information för BO's bästa? Att utesluta går i alla fall att göra att hon frivilligt skulle ha följt med GM för skjuts hem, då hon inte skulle lämnat nycklarna i mopeden eller sina tillhörigheter. Om nycklarna skulle ha varit borta och tillhörigheterna likaså, hur hade man resonerat då? Då hade vi genast befunnit oss i en annan situation. Tycker att detta bortförande känns oerhört iscensatt och genomtänkt, nästan som att GM haft för avsikt att leka katt och råtta med Polisen och det svenska folket.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in