Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 10:30
Medlem
Heeths avatar
Kan det finnas något som polisen vet som gör att dom inte har utvidgat sökområdet för ens idag?
Kan dom ha fått någon tidig indikation på att hon kan ha befunnit sig i närområdet men har nu gått bet på de och därför utvidgar?
2015-06-11, 10:30
Medlem
B0B0-emulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
i dagens GT står att de tre tjejerna lämnade och stängde samtidigt, två åkte iväg i bil och BO gick till sin moped.
Antar att bilen stod på framsidan medan mopeden stod på baksidan. Jag tror på att hon satt på mopeden när hon satte nyckeln i tändningslåset, men att hon inte körde en meter.

Antingen stod någon och väntade nära mopeden eller så klev hon av mopeden för att göra något snabbt ärende och blev upphunnen av någon.

Jag tror inte att hon tog av sig handsken för att sms:a utan att hon skulle sätta på sig handskarna precis innan färden och upptäckte att en handske saknades. Kanske blev hon distraherade av detta - vissa av oss tycker mycket illa om att tappa saker - och gick för att leta utan att ta av sig hjälmen eller ta nyckeln ur låset?

Då var det antingen en tillfällighet att hon råkade komma nära helt fel person eller så hade någon tagit en handske (som kanske förvarades på mopeden?) och gömt den i syfte att hålla henne kvar en stund efter att de andra åkt...
2015-06-11, 10:31
Medlem
Läste tråden om Helena Anderssons försvinnande.

Han som var misstänkt för mordet och kallades in till förhör har svarat mycket i tråden.

Det som han skrev som slog mig var att han inte blev tillfrågad vem som kunnat tänka sig att ha gjort det, för det är ytterst relevant nu tror jag. Nästan samma omständigheter de försvann.

RichardKimble hette han på flashback och han blev friad från allting men säger bara att polisen borde fråga honom vem han tror kunnat göra det på Helena.
2015-06-11, 10:31
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Säkerligen är det den mest realistiska förklaringen om GM är blind och söker efter henne med blinkäpp.... Du tror inte att BO och GM sprang ungefär några meter ifrån varandra och att det därmed blir omöjligt att gömma sig?

Det beror på vart GM var nånstans vid byggnaden.
2015-06-11, 10:32
Medlem
p4nd0ras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie6789
Den där gärningsmannen kollar garanterat på mycket bizzar porr.. Våldtäkter, utnyttjande osv. Så Begr ut IP adresser från de största porrsajterna

Du tror de lämnar ut IP-adresser bara sådär?
O Hur ska man begränsa sig?
2015-06-11, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunfire
Inte helt omöjligt, personen har ju slutat skriva i tråden.
Men den användaren har väl inte skrivit i denna tråden om LH? Finns iaf inga inlägg kvar! Vem var det som länkade youtube-klippet i tråden från första början?
2015-06-11, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lankus
https://vine.co/u/951923489349185536

Är detta LHs' Vine-konto tro?

Om man kollar på hennes uppladdningar så är det garanterat hennes.
Medlem
RainbowBrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det jag har läst i lokalblaskorna är att ägarn till ladan fann handsken.

Okej. Jag fick för mig att polisen från början gick ut med att de hittat den.
Tänkte i och med att handsken hittades rätt tidigt så kunde det ha varit genomtänkt av någon som eventuellt är inblandad att säga att den hittades i ladan för att hålla polisen sysselsatt på ett ställe där man vet att det inte finns några spår för att köpa sig tid att röja undan andra spår.

Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Militär och privatpersoner/missing people har hittat sakerna som är kända: mobildelarna, handsken, mopeden, armbandet vid Medelplana, grävplatsen + okänt föremål. Men polisen hittade tydligen saker igår i ladan efter det att de släppt avspärrningen och folk rört sig i den.

Men handsken hittades väl rätt tidigt, innan Missing People kopplades in?
Tänker att privatpersonerna (såg nu att det stod några och inte två) kanske "hittade" handsken där för att köpa sig tid... Men jag kanske krånglar till det onödigt mycket.
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Men inget talar för att det handlar om gruppvåld, i den mån ditt påstående nu stämmer.

Övertygad om att polisen genomför förhör i de fall man tror det kan ge för fallet relevanta upplysningar, sedan spelar det ingen roll var personen är född.
Det har ju spekulerats om det är en eller flera GM. Man kan inte utesluta att det handlar om flera och då måste man naturligtvis söka där det är troligast enligt all tillgänglig statistik.

Ja, jag vet att du inte bryr dig om var en person är född men ur ett kriminaltekniskt perspektiv är det intressant och för det brottsförebyggande arbetet absolut nödvändigt med tanke på den klientel som väller in i landet.

Jag vidhåller vad jag tidigare sagt. Om det är en svensk så är det en ensam psyksjuk person men är det svartingar så kan de göra såna dåd ensamma eller i grupp utan någon särskild diagnos.

Verkligheten är alltid vad verkligheten är, varken mer eller mindre.

Förresten, är det känt om Lisa hade nycklar till kafeet?
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p4nd0ra
Du tror de lämnar ut IP-adresser bara sådär?
O Hur ska man begränsa sig?

Det är det absolut dummaste jag hört om !
Jag och säkerligen många andra här kollar på bizarre porr och det beror ju på vad man klassar som bizarre porr, men bara för att man tittar blir kåt av kinky/bizarre porr är man ju fan ingen mördare eller kidnappare! Så NEJ det finns ingen logik att begära ut IP från porrsidor!
2015-06-11, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blargg
Det SMS som fadern fick, är det 100 säkert att det kom från flickan? Eller kan det ha används för att "köpa lite tid" av GM?

Att nyckeln sitter i tändningslåset kan ju bero på att hon låter den sitta i/glömt den i. Mopeden kan ha stått med både nyckel i och hjälmen hängande på styret utan att ägaren varit i närheten..
Om GM vill köpa tid skulle denne i sådant fall skicka ett SMS som faktiskt köper tid, ex. "jag åker förbi affären innan jag kommer hem".

BO verkar vara en redig tjej och pappas flicka (hon skickade sms:et till han). Tror inte att hon lämnar sin fina EU-moped med nycklarna i, även om det nu är på landet.
2015-06-11, 10:34
Medlem
vilken tid var det fyrhjuling killen började leta efter henne och vilken tid var det man hittade de andra fynden? Finns det någon samband?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in