Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blargg
Det SMS som fadern fick, är det 100 säkert att det kom från flickan? Eller kan det ha används för att "köpa lite tid" av GM?

Att nyckeln sitter i tändningslåset kan ju bero på att hon låter den sitta i/glömt den i. Mopeden kan ha stått med både nyckel i och hjälmen hängande på styret utan att ägaren varit i närheten..
GM hade troligen smsat mamman.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handeldvapen
Jag har lite svårt att släppa det faktum att fynden de hittat är utspridda. Hade gärningen skett av en stressad gärningsman med en tonåring under armen så hade grejerna helt klart legat i en skapligt rak linje.
Nu ser det nästan utplacerat ut.

Släpper inte tanken om frivilligt försvinnande än. Vad säger Trojan om det?

Jag skulle kunna tänka mig att det kan vara frivilligt på det sättet att hon spontant träffar nån hon känner, drar iväg och glömmer höra av sig till föräldrarna, inom några timmar är det fullt pådrag och hon tycker det är pinsamt och vill vänta tills det har lugnat ner sig innan hon kommer fram, innan hon hunnit blinka är det hus i helvete, tidningar, TV, 800 pers som söker frivilligt, militären indragen... Då blir det jobbigt att komma fram. Ju längre tiden går, desto större pådrag, desto svårare blir det. Är man 17 kanske känner man att det är läge att hålla sig undan tills det blåser över.

Den teorin får kanske 2% av mig.
Senast redigerad av Macca2013 2015-06-11 kl. 10:37.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Någon snubbe verkar ha hittat lite fler videos som räknar ner med VJWORLD.COM på. Har det framkommit i tråden under natten?

Jag har länkat ett par av dom, så ja det har tagits upp.
2015-06-11, 10:29
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blargg
Det SMS som fadern fick, är det 100 säkert att det kom från flickan? Eller kan det ha används för att "köpa lite tid" av GM?

Att nyckeln sitter i tändningslåset kan ju bero på att hon låter den sitta i/glömt den i. Mopeden kan ha stått med både nyckel i och hjälmen hängande på styret utan att ägaren varit i närheten..
På vilket sätt köpte han tid?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
I Fagersta, 26 mil bort...

Kanske är den där hallick-husvagnen som någon hade sett, som gör en ride genom Sverige och plockar upp flickor som drogas och säljs som prostituerade..
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Det där är den mest realistiska inledningen i fallet som är skrivet här.

Säkerligen är det den mest realistiska förklaringen om GM är blind och söker efter henne med blinkäpp.... Du tror inte att BO och GM sprang ungefär några meter ifrån varandra och att det därmed blir omöjligt att gömma sig?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loiter
Ja! Dessutom så är polisen intresserad av mannen som har uttryckt "GLmm" tidigare och av samtidigt så finns alla äckliga trådar han startat om våldtäkt/kidnappning/barnsex/dockor etc! Tror fan 100% att det är han sjuka jäveln

Men då har han henne inlåst, hon lever alltså
Medlem
lankuss avatar
https://vine.co/u/951923489349185536

Är detta LHs' Vine-konto tro?
2015-06-11, 10:30
Medlem
snyggturbans avatar
Jag tycker att det lika mycket pekar på ett självmord som något annat. Hon kan mycket väl spridit ut sakerna själv. Kanske i rent raseri/sorg. Kanske i hopp om att någon ska leta efter henne och också hitta henne.
Att en moped står med nyckeln i tändningen kan hjälpa henne att spara tid om hon vill hinna sticka iväg ifrån platsen. Den som möjligt skulle leta efter henne kommer förmodligen söka igenom caféet, ladan osv så hon sparar tid.

Bara för ens vänner eller familj inte vet att man är deprimerad eller väldigt känslomässigt påverkad betyder det inte att det stämmer. Det finns många som går runt med självmordstankar som inte säger ett knyst om det. Normala, till synes glada människor.

Vad vet vi om henne föräldrar tillexempel?
Medlem
snowfoxs avatar
Kan det vara killen på fyrhjulingen som placerat ut grejerna för att förvilla polisen? Letar de på helt fel plats?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lankus
https://vine.co/u/951923489349185536

Är detta LHs' Vine-konto tro?
Ja. Det har länkats tidigare i tråden.
-samma antal teorier som Kolbotn?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto