Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 08:20
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzulie
Kanske det kan vara så att hon om hon blivit bortförd med tvång, själv har lyckats sprida ut/slänga de ting de nu funnit efter henne.
Kan vara ett försök att lämna spår efter sig.
Polisen uppger att de saker som hittats följer ngt slags spår.

En tanke son slog mig.

Mest troligt är att BO på något sätt var satt ur spel (drogad/bunden/fasthållen) eller död när grejerna slängdes från en (gissningsvis) bil.

Det kan inte vara helt uteslutet att GM kan vara fler än 1.
2015-06-11, 08:22
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turtlenumber556
Jo, två eller tre helger innan helgen 6-7:e juni då antagligen!

OK Det betyder att om den där 13-filmnedräkningen har med det hela att göra så skulle GM direkt ha bestämt sig när hon dök upp givet att GM är en person som bor nära cafét, vilket man kan tro då GM förefaller vara känd i området... I så fall bör GM ha besökt cafét redan första eller andra helgen BO arbetade där.
Medlem
eshkoshkas avatar
Någon snubbe verkar ha hittat lite fler videos som räknar ner med VJWORLD.COM på. Har det framkommit i tråden under natten?
Medlem
HC47s avatar
Fruktansvärt tråkigt fall som, med alldeles för stor sannolikhet, lär sluta i tragedi. Man ska aldrig säga aldrig men att tjejen ska hittas vid liv finner jag praktiskt taget omöjligt. Tyvärr. Allt man kan hoppas på är i så fall att det varit utan så stort lidande... Oavsett hur det slutar, så är det bara hemskt. Blir alltid så illa berörd av sånt här.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Tack!

Men det är väl konstaterat sedan innan att psykot inte hade bil eller körkort?
Sen kom jag på nu att han hade ju kört rattfull så han kan ju mycket väl kört då.

Men delarna ligger alltså utsprida längst en vägkant? Isåfall så borde man utöka sökområdet markant.
Ja man behöver inte ha körkort för att köra bil.....en del gör ju det ändå. och han är säkert en sån.
2015-06-11, 08:23
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Måste ju vara så att han kastat ut saker från bilen påväg därifrån med BO i bilen, bakluckan?
Ja, eller efteråt? Det vore intressant om vi kunde fastslå vilken sida av vägen fynden gjorts, om man utgår ifrån att färden gått ifrån caféet. Är det höger, kan de varit två. Såvida det inte var Lisa eller att ev. GM körde t.ex 4-hjuling.
Senast redigerad av Tomato 2015-06-11 kl. 08:25.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Mest troligt är att BO på något sätt var satt ur spel (drogad/bunden/fasthållen) eller död när grejerna slängdes från en (gissningsvis) bil.

Det kan inte vara helt uteslutet att GM kan vara fler än 1.
Detta intresserar mig. Vad är egentligen statistiken vid denna typ av brott, ensam GM eller flera? Ensam verkar mer troligt eftersom det oftast inte är helt enkelt att hitta en lika störd person till som vill skada en annan människa.
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlphaBeta11
--Utöver det så vore det intressant även att veta var en GM kan gömma ett fordon i nära anslutning till brottsplatsen.

Bakom ladan, det vill säga norr om ladan är en plats med bra insynsskydd och det finns en väg till en hamn norr därom, så det är lätt att svänga in där och ta position.
2015-06-11, 08:25
Medlem
Heffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Grusvägen mynnar ut här:
https://www.google.se/maps/@58.535991,13.36743,3a,75y,252.5h,65.29t/data=!3m4!1e1!3m2!1sNS4m3ImOXXzd5gFnztgWOg!2e0?hl= sv

Från den punkten kan man ta norrut till Högkullen eller söderut mot Husaby och i förlängningen 44:an, Götene, Lidköping och resten av världen.

Det ligger ett litet "hus"/skjul på höger sida av grusvägen. Hoppas att det sökts igenom!
2015-06-11, 08:26
Medlem
Attackocopters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shelby
Endast att hon högst troligen blivit utsatt för ett brott på en öde plats.
Här är vi överens. Jag ställde mig bara frågande till hur Merwinna kunde vara så säker på att BO blivit utsatt för en överfallsvåldtäkt.

Jag förstår ditt resonemang ang. att polisen skulle märka ifall någon beter sig märkligt bland BOs bekanta. Däremot tror jag att det i större utsträckning kan gälla ifall brottet var oplanerat och en impulshandling där man efteråt drabbas av ångest och panik. Jag tror det som hände BO var planerat vilket gör att GM var förberedd och sådels inte beter sig märkligt efteråt.
Medlem
ATLAS64s avatar
www.aftonbladet.se/nyheter/article18970751.ab
hade hon någon tidigare beundrare eller ev. ex kille som inte tålde att bli avvisad ?som typ detta brott som finns i ovanstående länk. Kanske denna då vetat om hennes rutiner efter arbetsdagens slut och passat på att föra bort henne ,,och sen vad som hände där efter återstår att se
Senast redigerad av ATLAS64 2015-06-11 kl. 08:28.
Medlem
Midnightcamis avatar
Vad är det för fynd som gjorts?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in