Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 01:46
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffepill
Vi vet inte vem GM är, men om jag var GM så skulle jag göra följande. Ur en smart GMs
Om jag vore en smart psykovåldtäktsman så skulle, åkt till en ort där jag inte vanligtvis är på, ha gjort offret medvetslöst, lagt offret i skåpbil, åkt iväg en bra bit ( på 3 timmar hinner man långt), lastat in offret i ett redan iordninggjort ljudisolerat rum, börjat manifestera mina fantasier därifrån och sedan köra på tills man tröttnat. Sen stycka upp kroppen små delar, ha en kamin och bränna upp del för del, eller varför inte äta upp. Sen bajsa ut , kasta askan från benen, samt spara en trofé. Ta bilder, ha film och så.

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt om detta lät helt åt helvete skruvat, men jag försökte tänka som en sjuk människa.

"Du kanske har sett för mycket filmer"

Nej men det där låter absolut rimligt. Nu är det förmodligen inte en kannibal som rövat bort eller mördat Lilla Lisa, fast man vet ju iofs aldrig.

Jag tror att vi bör vänta lite med att spekulera vidare vad som hänt med Lisas kropp tills vi vet lite mer detaljer. Först och främst tänker jag på gärningsman, vilket vi ännu inte fastställt.

Det som kan hända när stundens allvar och hetta infinner sig är att mer djuriska och bestialiska instinkter tar vid. Vi hamnar i "strid" och hämningar släpps. Dessutom frigörs en hel del adrenalin och då kan en gärningsman känna eufori över att ha övertaget.

Detta blandat med extrem sexuellt ha begär kan ge väldigt intensiva men även makabra följder. Fantasin blir verklighet och allt som gärningsmannen drömt om är plötsligt inom räckhåll. Då sätts all form av social empati och logik ur spel och djuret, som finns inom oss alla, tar vid.

Är gärningsmannen/gärningsmännen påtända av diverse droger är det ännu större risk att all form av hämningar är släppta och vadsomhelst, till och med det mest makabra, är möjligt.

När så ruset släpper, och gärningsmannen är sexuellt tillfredsställd, så kommer en nedstämdhet eller low, då euforin släpper och verkligheten återvänder. Det är då en eventuell chock inträder och möjligtvis är det då funderingar på att gömma kropp och ägodelar börjar.

Är det en planerad aktion så är själva euforin hela tiden på uppbyggnad ända tills planen anses fullbordad och offret och gärningsman är redo för själva "extasen". Då blir det dock mycket värre eftersom planeringen ofta innefattar långt och utdraget förlopp där offret hålls vid liv och kan utnyttjas under väldigt lång tid.

Då inträffar inte en low eftersom planeringen har förberett gärningsmannen mentalt på fortsatt eufori lång tid framöver. Typ Fritzl.

Hur offret blir behandlat beror helt på vilken personlighet och vilka begär som gärningsmannen har. Det kan förmodligen skilja avsevärt mellan fall till fall.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wobbles
Det ligger nånting i det du säger, men..

Är det inte onödigt att göra sig besväret att lägga tid på att sprida bevis, när det måste vara "effektivare" att inte lämna några bevis alls? Jag menar, om vi ponerar att polisen endast funnit en handske i ladan och INGENTING annat, hade de inte haft mycket mindre att gå på då? Sedan hade GM kunnat göra sig av med hennes tillhörigheter i lugn och ro där de aldrig kunnat hittats.

Sen finns det alltid någon risk att det var planerat men det gick lite fel, och hon började springa iväg... Fast nja, magkänslan säger mig att det inte var särskilt planerat.

Det beror väl på. Ta följande scenario: GM har haft kontakt med LH på nätet, de har chattat på messenger och eventuellt till och med bestämt träff. Sen går allt överstyr. GM vet att polisen kommer att granska LH's aktivitet på nätet och för att skydda sig själv så försöker han få det att se ut som ett överfall.

Om det skulle fram att bevisen är planterade (ditlagda av GM i efterhand) så borde det peka på att GM finns i LH's bekantskapskrets. Nu vet jag inte om det är något som talar för det. Jag försökte bara förklara varför det visst kan finnas ett motiv med att plantera bevis kontra att inte göra det. Motivet är helt enkelt att styra utredning åt annat håll.

Nu tror jag att det rör sig om ett överfall av en för LH okänd person, men man ska verkligen inte utesluta andra alternativ.
Medlem
8711s avatar
Langningsteorin är mycket intressant och rimlig. Finns flera tecken.

* Det är snart midsommar. Man bör söka i om hon brukade dricka och hur hon fick tag på detta. Hennes vänner och kollegor kanske vet mer om hennes alkoholinköp, men inte tänkt denna tanke?

* Det förklarar att hon sett till att vara ensam. Förklarar både valet av moped denna dag och att hon tyckt det varit lugnt att bli kvar ensam sista stunden när kollegorna lämnat platsen.

* Det förklarar ett märkligt beteende till viss del, hur agerar barn och ungdomar om dom vill göra något hemligt? Saker man vill dölja som man inte får göra eller vill dölja. Jo, man gör så här ungefär.

* Det påstås finnas sprittillverkning i området, bland annat tidigare i grannladan. Det nämns även en sexförbrytare där.

* Det förklarar att hon kan ha satt sig i en bil frivilligt, kände till personen och inte det minsta skrämd eller åtminstone införstådd med att det går till så och inte förväntat sig något utöver det. Det skulle ta henne på sängen att bli inlåst i detta läge.

Finns det ens något i det som inte vore rimligt?
2015-06-11, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Tycker att det är lite konstigt varför inte JV's twitter/instagram tagits bort av honom, oavsett skyldig eller ej.. Man har ju varit med förut av personer som blir uthängda och då brukar ju sociala medier tas bort/göras privata. Med tanke på hur allt sprids på nätet så skulle det förvåna mig om t.om. inte han fattat att han börjar bli "känd" i fallet, även fast verkar sakna en del hjärnceller.

Jag tycker han verkar vara psykotisk, verkar röra sig om någon slags drogpsykos. Även om psykiskt sjuka inte är förövare så ofta som folk tror så kan det mycket väl vara så i det här fallet.

Frågan är bara hur en människa som tydligen ofredat förut kan få härja på såhär. Inte ha någon psykiatrisk kontakt och så vidare. Det är ju sådant som gör att historien upprepar sig. Polisen har inte resurser uppenbarligen. Psykvården är ett skämt. Samhällets misslyckande. Och de som betalar är flickor som den här och hennes anhöriga.

Jag är inte för dödsstraff, men något måste ju göras så att män som Anders Eklund (och möjligen den här göken) inte utgör en fara för enskilda.
Senast redigerad av Klasina 2015-06-11 kl. 01:57.
2015-06-11, 01:48
Medlem
8711s avatar
Att langare finns i området och dessutom dömd för sexbrott stärker teorin. Därtill förekommer det ju betalning i form av sexuella tjänster som oralsex och avrunkningar och liknande. Langaren kan exempelvis ha krävt en sådan handling och vägrat släppa henne. När hon vägrar tar det en annan riktning.
2015-06-11, 01:49
Medlem
https://www.facebook.com/tazzpower? samma lowa som jobbar på cafet eller?
Medlem
Utomhus123s avatar
Ska man ha sprit och är 17 frågar man en kompis, man stämmer inte träff utanför sin arbetsplats. Långsökt och dumt, next.
Medlem
ThroneWatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blake2010
http://nouw.com/Beckalolboll/kinnekulle-9917788 är det här samma rebeca som jobbar med lisa holm? hon verkar ha pojkvän iaf då .....

Ja jag skulle tro det, och även Lowa har pojkvän. Nä, något drama mellan tjejerna det känns inte aktuellt- dessutom har Polisen säkerligen redan kollat upp dem båda. Lowa t.ex. och att hon faktiskt tog bussen från Skara till Lundsbrunn. Lika lös tråd som den om JV.
Medlem
FrZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711

* Det är snart midsommar. Man bör söka i om hon brukade dricka och hur hon fick tag på detta. Hennes vänner och kollegor kanske vet mer om hennes alkoholinköp, men inte tänkt denna tanke?

* Det förklarar att hon sett till att vara ensam. Förklarar både valet av moped denna dag och att hon tyckt det varit lugnt att bli kvar ensam sista stunden när kollegorna lämnat platsen.

* Det förklarar ett märkligt beteende till viss del, hur agerar barn och ungdomar om dom vill göra något hemligt? Saker man vill dölja som man inte får göra eller vill dölja. Jo, man gör så här ungefär.

* Det påstås finnas sprittillverkning i området, bland annat tidigare i grannladan. Det nämns även en sexförbrytare där.

* Det förklarar att hon kan ha satt sig i en bil frivilligt, kände till personen och inte det minsta skrämd eller åtminstone införstådd med att det går till så och inte förväntat sig något utöver det. Det skulle ta henne på sängen att bli inlåst i detta läge.

Fortfarande ska handsken förklaras.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcushh
Nej det var Lisas, men jag skrev igår att även jag tror på teorin om att första bästa håll blir att springa mot ladan.

http://sv.tinypic.com/r/2ntg235/8 Så typ.

Varför mot ladan och inte längs med vägen? Större chans att finna hjälp om man springer längs med vägen än in i en lada.
2015-06-11, 01:50
Medlem
Citat:
Enda är väl sms:et till föräldrarna om att hon var på väg med moppen. Hon borde väl i så fall skrivit att hon blir lite sen eller nåt. Men teorin med sprit är intressant. Kan ju varit nån som erbjöd sprit bakom cafét och bad henne följa med till sin bil på andra sidan vägen vid ladan där han påstod sig ha spriten.
2015-06-11, 01:51
Medlem
Shyvanas avatar
Citat:

* Det som förklarar handsken i detta skede är att hon aldrig satte sig i bilen utan var beredd med pengarna direkt. Därav en hand utan handske. Om hon blev indragen hastigt i bilen så förklarar ju det varför den låg där den låg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in