Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-10, 23:20
Medlem
bittermandels avatar
Expressen ska prata med två frivilliga sökare NU.

http://www.expressen.se/gt/polisen-granskar-tidigare-domd-man/
2015-06-10, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Klart man inte kan veta om GM är med på söken. Kolla styckmordet i Boden där den dömda var med på flertalet av söken.

Polisen brukar ha som standard att söka igenom intressanta områden med hund innan de låter MPS söka igenom samma område.

Idag begärdes det leg vid registreringen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Ska man våldta och mörda någon så är nog en bil inte det största problemet ?

Känns dock osannolikt att en hemlös pundare skulle röra sig i området där LH försvunnit. Varesig man har bil eller inte.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haxxan
Då inget brott har begåtts får dom inte göra det.

Men skälig misstanke?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waapo
Vet att det är många spekulationer här.

Men tänk ifall det är LH som själv slängt ut alla saker ifrån bilen på något sätt? (Ifall det nu är så att hon fördes bort med bil). Någon lucka/hål i bilen? För att LH ville försöka få in polisen på spåret var LH färdades mot.

Men då skulle väl inte prylarna ligga långt ute på en äng?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezonen
Det senaste nytt är att polisen precis sökt av en industrilokal vid ett stenbrott och knackat på dörrar/fönster samt lyst med ficklampor.

Det har setts till en konstig husbil vid stenbrottet.

Definiera konstig husbil, tack. Det brukar vara en drös husbilar vid brottet kontinuerligt
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luitpold
Då borde dom väl ändra i folkbokföringen? Eller tar sånt tid?
Han är väl inte direkt en person som meddelar ny adress till Skatteverket?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nej, det lutar det inte alls åt. Att man eventuellt funnit spår i ladan innebär inte att det finns skäl att luta åt att det ska vara gästarbetare från öststaterna inblandade. Det krävs mer för att dra den slutsatsen.

Jag tror karln skämtar, visst i denna mörka stund kan man få skämta också. (jag hoppas han skämtar, annars är han väl debil eller något)
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Då lutar de åt gästarbetare kanske från öststaterna som jobbat i ladan som överfallit den svenska flickan trots allt.
Skulle inte förvåna det minsta om det visar sig vara fallet till slut, utländska halvalkoholiserade, sexuellt frustrerade då ingen kvinna frivilligt vill ta i dem osv. osv.
Om du följt nyhetsrapporteringen vet du att polisen sagt att de tänkt göra en noggrannare genomgång av denna byggnad .
2015-06-10, 23:22
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezonen
Det senaste nytt är att polisen precis sökt av en industrilokal vid ett stenbrott och knackat på dörrar/fönster samt lyst med ficklampor.

Det har setts till en konstig husbil vid stenbrottet.

Byggjobbare bor ofta i konstiga husbilar.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dettrorjag
Jag tror inte att hon hade bestämt träff eller dylikt. Jag tror att hon tog på sig hjälmen och båda handskarna. Stående vid mopeden tog hon av sig ena handsken och la den i (vänster hand) för att lätt kunna ta fram nyckeln ur fickan och sätta den i tändningslåset. Där efter tog hon fram mobilen och satte sig på moppen. Hjälmen på, mobilen i ena handen och handsken i den andra. GM lämnar bilen utom synhåll och bevakar intill fiket. Gm hade sett mopeden och Lisa då han fikat. Han hade tur. Han ser hur de andra arbetarna åker och hon blir ensam kvar på platsen. Han tar sin chans.
Han dyker nu upp bakom fiket och Bo får syn på honom då han är ett par meter ifrån, hon blir livrädd, får panik och börjar springa med ett litet försprång. Hon springer i motsatt håll mot närmsta bostad (Lada) Tappar handsken som sedan bara blåser ett par meter in. Hon fortsätter att springa ut på ängen, hon ramlar och tappar mobilen i backen, skalet lossnar. Hon greppar mobilen igen och nu är han nästan ikapp. De springer ett par meter och han puttar omkull henne. Slår henne vårdslöst över hela kroppen. Sedan tar han ett stadigt grepp om henne och bär BO till sin bil. Lägger henne i bagaget och lämnar platsen.

Skulle GM bara vilja våldta henne så skulle han troligtvis göra de på plats och lämna henne. död eller levande. Alternativ dumpat henne i närheten. Väldigt sälla GM transporterat lik längre sträckor. Med detta stora sökpådrag bör man ha hittat henne.
Jag tror att Lisa lever, misshandlas och blir sexuellt utnyttjad...
Jag ingen rasist men kanske vore det värt att kolla upp den stora byggarbetsplatsen 5 minuter bort med massor med polska arbetare? De har nog varit flitiga besökare på fiket. Om inte annat så kanske de har upplysningar?
Medlem
rezonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Byggjobbare bor ofta i konstiga husbilar.
Precis min tanke också!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in