Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 01:41
Medlem
snurresnigels avatar
Tycker att det är lite konstigt varför inte JV's twitter/instagram tagits bort av honom, oavsett skyldig eller ej.. Man har ju varit med förut av personer som blir uthängda och då brukar ju sociala medier tas bort/göras privata. Med tanke på hur allt sprids på nätet så skulle det förvåna mig om t.om. inte han fattat att han börjar bli "känd" i fallet, även fast verkar sakna en del hjärnceller.
2015-06-11, 01:42
Medlem
lilists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watsup
Märks ju långa vägar att kollegan avskyr Lisa. Min teori har hela tiden varit att kollegan har ett finger med i spelet, ett förmodat triangeldrama. Det du skriver stärker ju bara den tesen.

Det låter ju ytterst konstigt att dessa två inte hör eller ser något under den tid som något händer BO, eller hur?! Dessutom så är ju BO grymt vacker. Man ska aldrig underskatta tjejers svartsjuka. Kolla bara vad "ryttarinnan" gjorde eller vad hon nu kallas. Jag hoppas verkligen polisen kollar om bilen (via reg. skylten) som tillhörde kollegan R som skjutsade kollegan L verkligen kom fram (kan kollas via övervakningskameror), och vilken tid, till busstationen som dom säger sig ha åkt till. Annars kan man ju börja undra.
Medlem
http://nouw.com/Beckalolboll/kinnekulle-9917788 är det här samma rebeca som jobbar med lisa holm? hon verkar ha pojkvän iaf då .....
Medlem
Avspärrningarna runt ladan togs bort under kvällen. Sedan sattes de tillbaka och en husis genomfördes. Varför? Har de hittat något eller bor det någon där?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Hur egendomligt uppträdde du i den åldern? Vem uppträder inte märkligt när man är tonåring, jätteosäker och jätteblyg. Och när ens arbetskamrat plötsligt försvunnit, ens chef är rödgråten för hon känner familjen och du helt plötsligt har en tv kamera i ansiktet. Vem som helst skulle väl uppträda egendomligt då.

Kan ni inte bara lägga ner alla tramsteorier a la troll.

Vi har ju ett creep. Det är han. Punkt.

Jag antar att du menar JV? Vad baserar du i så fall det på? För jag hittar absolut inga bevis på att det skulle vara JV.
2015-06-11, 01:43
Medlem
ostochkexs avatar
Citat:
Hur egendomligt uppträdde du i den åldern? Vem uppträder inte märkligt när man är tonåring, jätteosäker och jätteblyg. Och när ens arbetskamrat plötsligt försvunnit, ens chef är rödgråten för hon känner familjen och du helt plötsligt har en tv kamera i ansiktet. Vem som helst skulle väl uppträda egendomligt då.

Kan ni inte bara lägga ner alla tramsteorier a la troll.

Det är skillnad på egendomligt och egendomligt, det är mycket som är konstigt kring den där intervjun med henne och hennes historia, sen kan hon ju bara vara sån, det vet ju inte jag. Just sayin.
2015-06-11, 01:44
Medlem
Shyvanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Ja, det bör man höra efter. Om det planerades "fest" exempelvis inför midsommar. Om hon brukade dricka. Om hon brukade skaffa alkohol på alternativa sätt.

Stämmer det att det varit sprittillverkning i grannladan och en sexualförbrytare finns där förlorar man inget på att kolla

Visste hon detta och det var känsligt, något hon ej fick göra. Då förklarar det allt. Att hon insisterat hemma och inför kollegorna om att åka moped denna dag, även om det tog 1 timme och även om alternativ fanns. Att hon såg till att bli ensam kvar, när dom andra åkte tyckte hon bara det var bra såklart. Sen var hon införstådd med vad som skulle hända, därför blir hon förvånad när dörrarna låses och hon är tillfångatagen.

Precis. Hon förberedde moppen för avfärd eftersom "affären" skulle gå snabbt och smidigt. Hon höll troligen mobilen och pengarna i handen. Säkert väldigt intressant att kolla om hon tog ut pengar innan arbetspasset för att betala alkoholen med.

Usch..stackars flicka.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det skulle vara intressant att få kontakt med en viss K*rl And*rsson (a, e)

http://www.ladda-upp.se/bilder/ofuggbzigajmbw

ja vem är denna person som så lättvindigt och självklart pekar ut JV.

JV ser ut som en riktig uteliggare beter sig som ett trash

en perfekt scape-goat .
Medlem
Citat:

Kan ni inte bara lägga ner alla tramsteorier.

Tonåring? Ingen av kollegorna är tonåring? Båda är 21 år och vad jag vet är man inte tonåring längre då. BO däremot är tonåring.
Senast redigerad av hoaxgammon 2015-06-11 kl. 01:47.
2015-06-11, 01:45
Medlem
elpirros avatar
Vet att kollegorna kommit på tal flera gånger men det är något jag stör mig på i den enes intervju och det är när hon får frågan om det hände något ovanligt under dagen.

Hon svarar: Näee, inte vad jag märkte så. Jag arbetade mest inne i disken, så jag såg inte så mycket utav café avdelningen direkt utan var bara ute och hämtade disk igen och gick in igen.

Så jävla märkligt svar, har dom tappat talförmågan eller? Är ju inte direkt IKEA utan ett litet lantcafé som har max hundra gäster på en dag... Snacket går ju....
2015-06-11, 01:45
Medlem
frågar igen e det här rebeca som jobbar på samma ställe?

http://nouw.com/Beckalolboll/kinnekulle-9917788
2015-06-11, 01:46
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThroneWatcher
Enligt ryktesvägen har jag hört att JV en gång i tiden faktiskt studerat vid högskolan i Skövde- där just spelutvecklingsprogram verkar rätt stort. Ryktet säger också att han sparkades ut från utbildningen. Men detta får ni ta med en nypa salt.

Vad jag däremot kan säga med 100% säkerhet är att spelkvällarna han deltagit i är event hostade i en lokal som heter "Peach Pit". Denna lokal ligger bara ett stenkast från högskolan, antar att den ligger kring studentboendena. Här hänger givetvis studenter, jag förmodar främst från spelprogrammen. Frågan är vad JV faktiskt gör där med tanke på att han inte är student längre, och jag kan tänka mig knappast inbjuden av någon på plats. Får jag spekulera så är det väl inte orimligt att han slaggar där ibland.

Men men, jag ska inte spä på JV spåret mera då jag själv inte tror på det för fem öre. "Bevisen" som finns är i mina ögon så bristfälliga att det aldrig skulle leda till ens åtal i dagsläget. Vi får avvakta och se om han har alibi eller ej.

Därför borde också dessa datorer ha ett visst intresse för polisen. Men inte bara datorerna, utan även de som hängt där tillsammans med JV som kan sitta med intressant information.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in