Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 01:32
Medlem
Shyvanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Beror på. Kan ju ha trott det skulle gå snabbt. Att man starkt insisterat på att åka själv på moped den dagen, ser till att bli kvar sist. Tänk själv hur många av er antagligen gjorde som barn och unga om ni skulle göra något pinsamt eller ville dölja något för föräldrar och liknande.

Det är mycket rimligt.

Din teori känns intressant. Om det nu skulle vara så att hon skulle fixa alkohol (exempelvis) så känns det som att vänner skulle veta om detta? Om det skulle vara till en fest eller liknande.
Medlem
Puffepills avatar
Vi vet inte vem GM är, men om jag var GM så skulle jag göra följande. Ur en smart GMs
Om jag vore en smart psykovåldtäktsman så skulle, åkt till en ort där jag inte vanligtvis är på, ha gjort offret medvetslöst, lagt offret i skåpbil, åkt iväg en bra bit ( på 3 timmar hinner man långt), lastat in offret i ett redan iordninggjort ljudisolerat rum, börjat manifestera mina fantasier därifrån och sedan köra på tills man tröttnat. Sen stycka upp kroppen små delar, ha en kamin och bränna upp del för del, eller varför inte äta upp. Sen bajsa ut , kasta askan från benen, samt spara en trofé. Ta bilder, ha film och så.

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt om detta lät helt åt helvete skruvat, men jag försökte tänka som en sjuk människa.
Medlem
ThroneWatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Om JV är spelutvecklare så kan han datorer. På hans instagram så har han även lagt upp en bild från "spelkväll" på något ställe med andra gamers.
Kan datorer = veta om att VPN-tunnel ska användas för att vara anonym (kanske yt-filmen)
När man går in på yt-filmen så är den relaterad till spel i högerspalten eller när man kollat klart (minecraft). Någon som vet hur det fungerar?

Enligt ryktesvägen har jag hört att JV en gång i tiden faktiskt studerat vid högskolan i Skövde- där just spelutvecklingsprogram verkar rätt stort. Ryktet säger också att han sparkades ut från utbildningen. Men detta får ni ta med en nypa salt.

Vad jag däremot kan säga med 100% säkerhet är att spelkvällarna han deltagit i är event hostade i en lokal som heter "Peach Pit". Denna lokal ligger bara ett stenkast från högskolan, antar att den ligger kring studentboendena. Här hänger givetvis studenter, jag förmodar främst från spelprogrammen. Frågan är vad JV faktiskt gör där med tanke på att han inte är student längre, och jag kan tänka mig knappast inbjuden av någon på plats. Får jag spekulera så är det väl inte orimligt att han slaggar där ibland.

Men men, jag ska inte spä på JV spåret mera då jag själv inte tror på det för fem öre. "Bevisen" som finns är i mina ögon så bristfälliga att det aldrig skulle leda till ens åtal i dagsläget. Vi får avvakta och se om han har alibi eller ej.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Om JV är spelutvecklare så kan han datorer. På hans instagram så har han även lagt upp en bild från "spelkväll" på något ställe med andra gamers.
Kan datorer = veta om att VPN-tunnel ska användas för att vara anonym (kanske yt-filmen)
När man går in på yt-filmen så är den relaterad till spel i högerspalten eller när man kollat klart (minecraft). Någon som vet hur det fungerar?
Kan det varit nedräkningen till minecraft releasen i juni?
http://minecraft.gamepedia.com/Version_history
2015-06-11, 01:33
Medlem
Sitkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wobbles
Om jag förstått det rätt så är filmerna i högerspalten relaterade till din historik (användaren som tittar på filmen), inte uppladdaren.
Nej de är utvalda utifrån videon du kollar på. Eftersom titeln på videon är 13 så kommer liknande klipp i listan som innehåller 13 i titeln. Det har inget med min historik att göra. Nu kan vi gå vidare.
Medlem
Det som stödjer en ev undanflykt/försvinna-utmaning är just att det var hennes första gång hon skulle åka hem själv, att hon själv har gjort youtube klippet, att hon väntar till sina kollegor har dragit och ingen har hört något i närområdet.
Inser man efter en dag vilka enheter och kostnader som lagts in pga ett skämt lär det bli ganska tufft att hoppa fram och be om ursäkt.
Tyvärr stannar den teorin där och polisen har säkerligen mer info som tyder på det motsatta...

En fråga jag funderat över är hur pass snabbt polisen är med i leken, nu bor jag på större ort men när kompisens bror inte kom hem på fyllan en natt så sa polisen att han säkerligen är hos en kompis etc.. och sa att man inte är försvunnen förrän 24(?) timmar, minns inte ifall det var 12 eller 24.
Har denna lag gjorts om eller kan hennes fars bakgrund haft en påverkan eller var dessa förhållandena mycket mer allvarliga?

Den konspiratoriska i mig vill tro kidnappning med stödjande ifrån polisens tidiga människorovs-rubricering, ointresse utav skallgångar, verkar mer intresserade utav att finna föremål för dna än en kropp.

Fick lov att skriva av mig lite, god natt.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av agnusdei
Får inte ihop att det skulle vara Lisas moped-körkort som är det nya fyndet. Polisen säger i medierna att Lisas föräldrar har identifierat det "nya fyndet" som att det är Lisas. Men borde inte polisen själva kunna identifiera att det är Lisas körkort, finns ju bild, namn och personnummer på det. Tror att det är något annat fynd.

Det är inte bara ett (1) nytt fynd som gjort utan flera.
2015-06-11, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hottenkotten
.

Den J*h*n med samma efternamn som BO är INTE släkt med BO.
2015-06-11, 01:34
Moderator
OYs avatar
Gärningspersonen/er hade en relation till Lisa. Tidsnöd, därför dumpades tillhörigheter i närheten, slarvigt och inte väl gömt, kan betyda oplanerat impulshandlande, kanske på grund av en plötsligt uppkommen dispyt. Omoget och ostrukturerat tillvägagångssätt vid dumpning, dock med viss kunskap om mobilers funktion vad gäller spårbarhet, ung gärningsperson med god lokalkännedom, kanske sammanboende.

Fick möjligtvis hjälp med dumpning av Lisas kropp.

Ung kvinna, hjälpt av någon med någon typ av bokstavskombination, Jonna 2.1.

EDIT;Lisas kollega med moped bör känna till trakten då hon troligen bor i närheten.
Senast redigerad av OY 2015-06-11 kl. 01:38.
2015-06-11, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Kan det varit nedräkningen till minecraft releasen i juni?
http://minecraft.gamepedia.com/Version_history
Osannolikt, om nu inte den som äger kontot vill sätta sig redigt i skiten genom att heta så.
Medlem
ostochkexs avatar
Det är något skumt med den blonda mulliga kollegan helt klart, hon uppträder väldigt egendomligt på intervjun.
Medlem
Sudbinas avatar
"Supergruppen" inkopplad...

http://www.expressen.se/gt/supergruppen-ska-losa-gatan-med-lisa/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här