Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 09:35
Medlem
Handsken ska tydligen ha legat i en spannmålstork. Källa: Expressen.
Medlem
Om man kollar på denna bild: http://prntscr.com/7f2fyj
Hur långt är det då från cafét till mobilfodralet?
Medlem
RadioDDR1s avatar
Det hemliga fyndet, vad kan det tänkas vara och varför vill polisen inte gå ut med vad det är?
2015-06-11, 09:36
Medlem
70Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Men ge dig. Det tjatades om det där igår. Iskallt spår av så många anledningar.

Utveckla
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det finns fullt av brunnar i sådana gamla jordbruksbydgder. Även vid ödetomter. Alla gårdar och stugor har haft en egen brunn. Det händer ju att folk trillar i gamla brunnar och dör, när det är överväxt med sly och skog.

Det visste jag inte. Har du tipsat polisen om detta då?
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
påkörd-teorin är faktiskt krångligare än kidnappnings/mord-teorin. varför skulle hon lämna nycklarna i tändningslåset och med hjälmen på huvudet eller i handen gå över vägen? det är väl inte ens höga hastigheter på den vägen dessutom. jag tycker det verkar långsökt

hur GM kunde veta att BO skulle åka moped eller att hon skulle lämna stället sist av arbetskamraterna frågas också mycket. men det måste inte vara så att GM visste det. tillfället uppkom helt enkelt. hon kanske sms:ade, kollade facebook, etc i en kvart innan hon åkte. dådet behöver inte vara mer planerat än "idag ska jag knulla någon" eller "idag ska jag döda någon" och så uppkom situationen.

tack. inte särskilt lik kate bock då

Telefonen stängdes av efter att hon smsat. Så hon kollade inte av sms, Facebook o dyl efter smset till pappan.
2015-06-11, 09:37
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Fast vid kraftig blåst är det vanligt med tillfälliga vindriktningsändringar.

Källa: Smhi.

Byggnaderna ligger i öppen mark, jag har bott på slättmark, det blåser konsekvent i en enda riktning. Visst kan virvlar uppstå vid hus, men notera att vindtrycket ligger på ladans västersida så det är ingen tvekan om var övertryck finns. Ingen vind går från undertryck till övertryck. Dessutom var vinden inte så kraftig som det sägs i tråden. Väderdata från Såtenäs, Karlstad och Göteborg visar att det blåste runt 8 m/s.

http://freemeteo.se/vader/satenas/historik/daglig-historik/?gid=2679867&station=808&date=2015-06-07&language=swedish&country=sweden
Medlem
louderthanbombss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Shit så sjukt isåfall.

Ligger Mariestad nära där eller?

Inte helt säker. Ligger i västra Götaland iaf. En bit ifrån skövde, 40 min kanske? (Rätta mig någon om jag har fel)
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 70D
Utveckla

Har redan gjort det hela dagen i går. Sök istället för att det ska tjatas om det igen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
påkörd-teorin är faktiskt krångligare än kidnappnings/mord-teorin. varför skulle hon lämna nycklarna i tändningslåset och med hjälmen på huvudet eller i handen gå över vägen? det är väl inte ens höga hastigheter på den vägen dessutom. jag tycker det verkar långsökt

hur GM kunde veta att BO skulle åka moped eller att hon skulle lämna stället sist av arbetskamraterna frågas också mycket. men det måste inte vara så att GM visste det. tillfället uppkom helt enkelt. hon kanske sms:ade, kollade facebook, etc i en kvart innan hon åkte. dådet behöver inte vara mer planerat än "idag ska jag knulla någon" eller "idag ska jag döda någon" och så uppkom situationen.
Absolut. Men att hon blev påkörd är endast en alternativ teori som går i samma anda som att det till stor del har rört sig om sammanträffanden, alltså inget planerat. Kidnappnings/mord-teorin känns på många sätt mer sannolik men då också att det mest handlar om en slump.
2015-06-11, 09:38
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Det visste jag inte. Har du tipsat polisen om detta då?
Det står i tidningarna att man tömmer brunnar idag.
2015-06-11, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lizzie-Borden
Undrar om jag hörde rätt nu på TV4 nyhetsmorgon men jag tyckte de sa att dem hade hittat saker i en kyrka en bit därifrån? Saker som skall vara Lisas.

Var det i Husaby Kyrka då eller? Är väl den som ligger närmast, annars finns det ju en del kyrkor på Kinnekulle. Extremt konstigt om hennes saker hittas inne i kyrkan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in