Citat:
Ursprungligen postat av
Trillske
Men för i helvette, du är inte ett litet barn, åtminstone inte som de jag träffat - de brukar kunna lyssna när folk berättar något för dem. I det här fallet har jag redan berättat att du beter dig som en idiot.
Mjo, efter att jag frågat några ggr om de som påstod grundläggande felaktigheter verkligen var säkra, så skrev du ett förklenande inlägg. En del läsare skulle nog kunna beskriva det som barnsligt av dig.
Fö missade du det som stod efter kommat. Dvs var "varit oförmögen att göra en enkel koll, påstått felaktigheter, och ägnat dig åt förklenande av min person när jag frågar er om ni verkligen är säkra."
Det var meningen att du skulle ta det till dig och inse att du inte ska hålla på så i fortsättningen. Nu visar du inte prov på att ha förstått det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trillske
Personligen ser jag, som sagt, gärna diskussioner gå framåt. Huruvida jag bevisas rätt eller ej ger jag blanka fan i. Ändå fortsätter du låtsas som att alla är lika jävla barnsliga som du själv.
Ja, jag märker inget nämnvärt patos för fakta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trillske
Ja, Gromph, vi vet att du bryr dig så pass mycket om att ha rätt att det blir en ren cirkus så fort du har fel. Inse nu att jag inte fungerar likadant så kanske vi når längre nästa gång.
Ja, att
ha rätt är viktigt för mig. Att ha fel är som att dimensionera en konstruktion fel, den rasar och människor dör och skadas. Att
ha fel är något som måste minimeras.
Att
få rätt i en diskussion är däremot inte så viktigt. Men man kan ju försöka påtala de mest galna föreställningarna och hoppas att lite fakta kryper in.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trillske
Absolut. Det är dock fortfrande att peta vid sidan av huvudfrågan, som har handlat om asymmetri. Det vill säga frågan är då om ränteavdrag behandlas precis som övriga kapitalförluster.
De som läst det jag länkade om det skatterättsliga principerna har läst att principerna inte alltid följs fullt ut.
Politiker är just politiker och tummar på principerna för att uppnå andra strävanden. T ex blir jag inte förvånad om det visar sig att vissa avvikelser finns för att göra skalbolagsaffärer mindre lönsamma.