Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontroversiellt
Jo fast om du menar fotbollsmatchen så går det ganska snabbt att slå hål på det alibit. match start 16:00
Klar ca 17:45 ( halvlek+15 min break+andra halvlek=105 min)
Tidigare i tråden skrevs det att matchen spelades 8 mil ifrån brottsplatsen.
Sista livstecken :18:22
37 min för att köra 8 mil- fullt möjligt.
Förövrigt tror jag inte att fd. pojkvännen är involverad, men men...
//

Kan ha varit en korpmatch på 2 X 20 minuter med?
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husmodern
Urkasst ljud men hon berättar att Lisa gick bakom knuten INNAN Lowe och Rebecka låste för att dom inte behövde hennes hjälp. Jag tycker mig också höra att dom stängde en stund före 18...
Smset skickades ju 18.23 så dom måste varit färdiga mycket tidigt med efterplock.

http://www.skovdenyheter.se/artikel/355388/tv-hon-sag-lisa-sist-av-alla
Jag antar att hon brukar höra av sig innan det bär av hemåt, att ingen tyckte att sms:et var skumt, inte ens med facit i hand.

Jag undrar varför hon sms:ade hem, var det bara för att berätta att hon skulle ge sig av hemåt? Jag tycker det känns lite bakvänt att höra av sig innan avfärd, vanligare att höra av sig när man åkt hemifrån och anlänt till målet, men de kanske gjorde både och.
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Jag tror att om det skulle vara så så hade polisen sett igenom detta direkt!
En 17 åring som inte är kriminellt fostrad har inte den kapaciteten och planeringsförmågan för att utföra något sådant. Jag tror mer på en sexgalning , och som någon skrev så måste denna tjej sticka ut rejält på en liten ort som denna.
Troligen en sexgalning eller den konstiga kunden som hade bråkat tidigare.
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajastou
http://www.expressen.se/gt/christer-och-sofia-sag-en-ung-kille-vid-kafeet/

Samtidigt tänker jag att LH pappa säkert redan kontaktat polisen denna tid och att det skulle kunna vara en civilare. Men det är ju helt klart intressant. 2 bilar var parkerade utanför kafét vid samma tid. Kan ju ha varit LH:s pappas bil och någon mer.

Han syntes till på lördagen. När försvann Lisa? Jo, i söndags.

Snälla snälla, läs inte bara Afonhorans klicktörstande rubriker.
Senast redigerad av softmoon 2015-06-09 kl. 22:07.
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
Ny Teori!

Lisa star klar for att starta moppen. En bil stannar till pa vagen for att fraga nagonting. Lisa gar fram till bilen med hjalmen pa for att hjalpa foraren plus ev pasagerare. Hon dras in i bilen och i ett flyktforsok genom att oppna en bildorr efter vagen sa ramlar skalet av telefonen?

Vad tror ni?
Det låter väldigt möjligt passar ihop med omständigheterna.
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LineroKillen046
Jag tycker man borde ta in kollegorna på förhör och suga ut dom så mycket information som möjligt, de måste ha hört något vid stängningen, låt säga att GM redan väntat med bil innan - kan de ha hört något motorljud? Har de sett något konstigt de senaste veckorna, har Lisa betett sig annorlunda? Osv osv...tycker det är lite oprofessionellt att låta kollegan stå och svamla helt osäker verkar det som för Aftonhoran...
Håller med. Känns som nån av dem borde ha sett något.
Antingen är det som med Engla, maximal otur. Eller så är det nån som känner henne. Ett ex, arbetskamrat eller anhörig.
2015-06-09, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajastou
Är det inte märkligt att en ung kille står och pratar i mobil ca. 21.30 utanför cafét samma kväll som LH försvinner? Vad gör man där den tiden?

Kanske var den någon anhörig? Visst var väl föräldrarna där den tiden?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Kanske någon jobbig kund som inte kunnat ta att få nobben av den snygga tjejen som han försökt ragga på men som har avvisat honom vänligt? Så han väntar ut henne...
Ja, det är inte omöjligt. Risken finns ju att en sådan dåre som sagt hörde när personalen snackade om stängning på söndagen och därmed kunde planera sitt dåd till dagen efter alternativt senare samma dag.

Men med tanke på vart detta hände (utan att ha någon egentlig lokalkännedom) känns det som att det i så fall nästan oundvikligen måste varit någon lokal förmåga.
Medlem
Kan det inte vara så att GM har tvingat Lisa att skicka sms:et. Då fick han ju typ 2 h där han visste att ingen skulle fråga efter henne.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakfylla
Här har vi en bra observation. Vid vilken tidpunkt blev dom klara egentligen? Var det 18.00 eller 18.20?

Blev dom klara runt 18.00 så har vi en lucka på 23 minuter innan det sista smset skickades. Under 23 minuter hinner mycket hända.

Jävligt lurigt det här. Jag vill ha mer precis information från deras arbetskamrater. Så man vet vilka tider man har att röra sig med.

Precis, korta ned den luckan..

Lisas telefon slocknade en kort stund efter att ett sms skickats. Vid 18:23. Polisen finner ett skal som enligt hennes föräldrar kan tillhöra henne/varit en del av hennes telefon, 1 km från cafét.
Medlem
Mechrofixxs avatar
https://www.youtube.com/watch?v=n3IuUuNV_zk

Klippet som las upp heter 13 och de las upp den 24 maj, Lisa försvann den 7 Juni. Hur många dagar är de från uppladdningen till hon försvann? 13 dagar.
Just saying.

// Mechan
2015-06-09, 22:07
Medlem
Paines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Kan ha varit en korpmatch på 2 X 20 minuter med?

Nej, läs tråden. Finns en matchrapport publicerad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in