Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 08:08
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koervajaevel
JV har ingen koppling till BO.

Anledningen till att han togs upp i tråden överhuvudtaget var pga. att det under lördagen varit en "knasboll" inne på det aktuella caféet. Och eftersom JV verkar ha någon form av fäbless för att bete sig som en "knasboll" (underdrift) i detta område så var han en given kandidat till att ha stått i centrum i lördags. Någon som dock inte bekräftats ännu.

Läste att någon anmält honom redan i måndags, så han har förmodligen redan kollats upp och avfärdats som MGM.

Alla som läst en Camilla Läckberg-roman vet att det aldrig är byfånen som är skyldig, även om det vore logiskt. Man bör i stället rikta blicken mot miljonären som bor enskilt i sin direktörsvilla, alternativt den avundsjuka och missunnsamma systern.
2015-06-10, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritpenna
Förstår inte varför polisen inte går ut med signalement på personen som ska ha betett sig konstigt inne på kafét dagen innan. Det bör ju sannolikt vara samme person som är GM. Första dagen får han syn på BO, andra dagen bestämmer han sig för att haffa henne så fort hon slutar jobbet.

För att det är liten chans att en knasboll på ett café skulle döda någon.
Man väl stöta på massa knasbollar om man jobbar på café som någon skrev här.
Skulle vara hjärndött att hänga ut honom.
2015-06-10, 08:12
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritpenna
Förstår inte varför polisen inte går ut med signalement på personen som ska ha betett sig konstigt inne på kafét dagen innan. Det bör ju sannolikt vara samme person som är GM. Första dagen får han syn på BO, andra dagen bestämmer han sig för att haffa henne så fort hon slutar jobbet.

Förmodligen vet de redan vem det är samt har kollat hans alibi. Det är ingen miljonstad vi pratar om, folk känner folk.
2015-06-10, 08:14
Medlem
Snubben som "uppträtt konstigt" handlade förmodligen något i lördags. Skulle han då betalat med kort så är det ett knapptryck ifrån att identifiera honom.Så det har nog farbror blå redan kollat upp. Sedan får jag uppfattningen att snajden vet mer då hela denna historia är luddig. Då jag känner folk som Känner L så hoppas jag att detta får ett positivt slut. Även om min tillit till övermakten är lika med noll.
Senast redigerad av Danox 2015-06-10 kl. 08:17.
2015-06-10, 08:18
Medlem
Det är inte så att hennes pappa eller någon annan i familjen har något otalt med någon?

Om det nu skulle vara JV eller liknande version så känns det otroligt "proffsigt" gjort om man bara är ute efter att våldta en tjej, tycker jag i alla fall. Tänker då även på videon...

Kanske även är så att BO har funkat bättre på arbetsplatsen än de andra två, fått bättre lön osv och de andra har blivit avundsjuka?

Handsken i ladan samt mobilen känns också konstigt, dessutom har man inte hittat hjälmen än? Känns som att någon riktigt smart ligger bakom, typ en psykophat.

Hoppas verkligen hon kommer till rätta!
2015-06-10, 08:19
Medlem
Strombolizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Finns det någon sammanfattad lista på allt som pekar på honom? Tror tyvärr Lisa hittas död idag under sökandet men hoppas jag har fel. Känns tyvärr bara som att hon varit död sen timma 1 och faktiskt ligger inom 3km från det cafe där hon försvann.

*Bor i samma område
*Uppenbart psykiskt sjuk/instabil
*Har en sjuklig besatthet i fotomodellen Kate Bock, som är nära nog en utseendemässig kopia av BO
*Nyligen florerade det ett foto här med honom från ett café i Lidköping där han varit stökig?

Inget twitter-flöde efter 29 maj, datakunnig person. Finns det mer? Det här är bara indicier så klart men ändå klart mer intressant än många andra teorier här inne. Det som talar emot honom är att han inte har bil?
2015-06-10, 08:19
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Alla som läst en Camilla Läckberg-roman vet att det aldrig är byfånen som är skyldig, även om det vore logiskt. Man bör i stället rikta blicken mot miljonären som bor enskilt i sin direktörsvilla, alternativt den avundsjuka och missunnsamma systern.

Alla som också läst en roman, vilken som helst, vet förhoppningsvis om att det är just en roman. Vet du själv om att du läser en roman när du läser en roman och inte dagens tidning?
2015-06-10, 08:22
Medlem
calle555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Eller de båda kollegorna.
2015-06-10, 08:23
Medlem
Nån som varit cafegäst kan vara en vanligt agerande blyg som blivit besatt av henne. De andra anställda borde veta om nån varit där ovanligt ofta när flickan jobbat.Att lämna nycklarna i mopeden under hela dagen är inte osannolikt.
2015-06-10, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danox
Snubben som "uppträtt konstigt" handlade förmodligen något i lördags. Skulle han då betalat med kort så är det ett knapptryck ifrån att identifiera honom.Så det har nog farbror blå redan kollat upp. Sedan får jag uppfattningen att snajden vet mer då hela denna historia är luddig. Då jag känner folk som Känner L så hoppas jag att detta får ett positivt slut. Även om min tillit till övermakten är lika med noll.

Han kan ha handlat kontant. Det är väl långt ifrån alla som använder kort för småköp eller över huvudtaget. Dessutom kan han ha blivit avvisad från kaféet utan att ha handlat något.
2015-06-10, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stromboliz
*Bor i samma område
*Uppenbart psykiskt sjuk/instabil
*Har en sjuklig besatthet i fotomodellen Kate Bock, som är nära nog en utseendemässig kopia av BO
*Nyligen florerade det ett foto här med honom från ett café i Lidköping där han varit stökig?

Inget twitter-flöde efter 29 maj, datakunnig person. Finns det mer? Det här är bara indicier så klart men ändå klart mer intressant än många andra teorier här inne. Det som talar emot honom är att han inte har bil?

Ja det där gör honom sjukt intressant. Han borde dom plocka in på förhör omgående. Han kan ju faktiskt lett henne iväg från platsen under hot. Därav mobilen i närheten och kanske brottsplatsen också.
2015-06-10, 08:26
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Transportstyrelsen: Lisa har körkort AM, vilket ger rätt att köra
- Moped klass I (EU-moped)
- Moped klass II
- Traktor
- Motorredskap klass II (motorredskap som är konstruerat för hastighet av högst 30 km/tim)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in