Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Okej, jag känner mig lite dum nu. Dock är EU 45 km/h. Har du källa på att det var en EU-moppe? Annars är det 25 km/h som gäller.
Behöver väl inte ens vara EU-moped? Går att trimma den ändå. Och jag är rätt så säker på att merparten av alla kids trimmar sina mopeder.
Medlem
kristerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threecool
Fotbollsmatch i Vårgårda som slutade cirka 17.45. Han gjorde dessutom mål i matchen så han finns med i ett länkat matchprotokoll.

Hur tog han sig hem?
Åkte buss med laget? Bil med polare?
Eller har han eget färdmedel?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Har för mig att jag läste att han eller de åkte hemifrån vid 20-tiden. Färden har säkert inte gått extremfort eftersom han eller de har spanat efter henne längs vägen.

Det betyder att han eller de kommer fram kanske strax före 21, upptäcker mopeden, börjar ringa vänner och pojkvännen. Pojkvännen kommer dit och kör säkert så fort han vågar (om han har körkort vill säga, annars får han så klart skjuts).

Så ja, alla människor och bilar på platsen från kanske 20:55 och framåt är sannolikt anhöriga.

det är enligt uppgifter en expojkvän som är i samma ålder och därmed har inte körkort, men han är helt orelevant i denna fråga just nu.
2015-06-09, 21:53
Medlem
isnisns avatar
Citat:
Okej, jag känner mig lite dum nu. Dock är EU 45 km/h. Har du källa på att det var en EU-moppe? Annars är det 25 km/h som gäller. Plus snirkliga skogsvägar.

Har någon öht någon källa på att moppen, EU eller ej, inte var trimmad och gjorde drygt 80 knyck?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakfylla
Skulle vilja säga att det är till hennes fördel att dom hittar mobildelar men inte henne. Då har förmodligen GM intresse i att hålla henne levande. Jag menar, platsen polisen hittat mobilskal/fodral är en bra plats för dumpning/våldtäkt vad det verkar. Vid en skogsdunge och en bit bort.

Hoppas på det bästa.

Då återstår väl att se vilka mobiler som kopplat upp/registrerats i närheten av caféet vid tiden för försvinnandet och sedan beta av ägarna en efter en.
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontroversiellt
Jo fast om du menar fotbollsmatchen så går det ganska snabbt att slå hål på det alibit. match start 16:00
Klar ca 17:45 ( halvlek+15 min break+andra halvlek=105 min)
Tidigare i tråden skrevs det att matchen spelades 8 mil ifrån brottsplatsen.
Sista livstecken :18:22
37 min för att köra 8 mil- fullt möjligt.
Förövrigt tror jag inte att fd. pojkvännen är involverad, men men...
//

Ja om man skiter i att byta om/dusch efter matchen och sen håller 140 stumt på kurviga vägar så är det klart att det går....
2015-06-09, 21:54
Medlem
bastard666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Allvarligt, vad i hela helvete har araber med det här göra? du får ha dina åsiter om invandrare men det är inte så mycket som talar för det i det här fallet.

Inte? Flyktingförläggningar i närheten .
Säger inte att det är så, däremot så finns en realistisk möjlighet.
Medlem
Ny Teori!

Lisa star klar for att starta moppen. En bil stannar till pa vagen for att fraga nagonting. Lisa gar fram till bilen med hjalmen pa for att hjalpa foraren plus ev pasagerare. Hon dras in i bilen och i ett flyktforsok genom att oppna en bildorr efter vagen sa ramlar skalet av telefonen?

Vad tror ni?
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MYSUPERHERO
Finns asylboende i götene
Det finns boende för svenskar också.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontroversiellt
Jo fast om du menar fotbollsmatchen så går det ganska snabbt att slå hål på det alibit. match start 16:00
Klar ca 17:45 ( halvlek+15 min break+andra halvlek=105 min)
Tidigare i tråden skrevs det att matchen spelades 8 mil ifrån brottsplatsen.
Sista livstecken :18:22
37 min för att köra 8 mil- fullt möjligt.
Förövrigt tror jag inte att fd. pojkvännen är involverad, men men...
//

Stannade på McDonalds med resten av laget och käkade efter matchen.
Enligt vittnen.
Så det lämnar... 7 minuter?
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Okej, jag känner mig lite dum nu. Dock är EU 45 km/h. Har du källa på att det var en EU-moppe? Annars är det 25 km/h som gäller. Plus snirkliga skogsvägar.

Har inte träffat på en endaste Eu-moped som ligger under 50, och det var min stora hobby för 10 år sedan. Min gamle speedfighter 2 04:a gjorde 63 otrimmad. Det kan vara hur snirkligt det vill vara, det spelar inte så stor roll egentligen för hon åkte aldrig därifrån på sin moped.
2015-06-09, 21:55
Medlem
Fallet(?) påminner mycket om Carolin Stenwall som försvann spårlöst på väg till sitt nya jobb, endast hennes bil fanns kvar.

Hon återfanns död, hade vid en rastplats hamnat i en dispyt om körregler med en annan trafikant som hade tagit ihjäl henne och forslat bort henne. Också det skedde lite i obygden, men där folk ändå passerar. Tänker att samma sak faktiskt kan ha hänt här. Tjejen kanske gav den skumme kunden en "näsbränna" före hon skulle sticka iväg på moppen och det slog slint för honom?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in