Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 22:00
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajastou
Är det inte märkligt att en ung kille står och pratar i mobil ca. 21.30 utanför cafét samma kväll som LH försvinner? Vad gör man där den tiden?

Var står detta?
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kicksome
En fråga: Om det skulle handla om ett kidnappningsärende, skulle polisen ligga lågt med det då tro? (Känns förövrigt som en torr teori, men man vet ju inte..)
Om det var en regelrätt kidnappning med ställda krav och hela köret så tror jag att det hade varit locket på. Det vi ser nu är snarast motsatsen.
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazzination
Tycker det mesta talar mot att gärningsmannen/männen hade bil, plockat henne bakåfrån när hon satt sig på mopeden och sedan kör vidare, anledningen till att jag tror GM har bil är att mobilen/skalet hittades utmed vägen.

http://prntscr.com/7f2fyj

Hade inte gärningsmannen bil så finns hon troligtvis inom det röda området, gula mindre troligt
Jag håller med, dessutom har hjälmen inte heller påträffats än, vilket tyder på att hon inte ligger någonstans i närheten av caféet, utan förts bort, förmodligen med en bil. Men samtidigt har det gått tre dagar sedan hon försvann. Mycket kan ha hänt innan polisen tog ärendet på allvar.
2015-06-09, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husmodern
Urkasst ljud men hon berättar att Lisa gick bakom knuten INNAN Lowe och Rebecka låste för att dom inte behövde hennes hjälp. Jag tycker mig också höra att dom stängde en stund före 18...
Smset skickades ju 18.23 så dom måste varit färdiga mycket tidigt med efterplock.

http://www.skovdenyheter.se/artikel/355388/tv-hon-sag-lisa-sist-av-alla

Här har vi en bra observation. Vid vilken tidpunkt blev dom klara egentligen? Var det 18.00 eller 18.20?

Blev dom klara runt 18.00 så har vi en lucka på 23 minuter innan det sista smset skickades. Under 23 minuter hinner mycket hända.

Jävligt lurigt det här. Jag vill ha mer precis information från deras arbetskamrater. Så man vet vilka tider man har att röra sig med.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
En helt annan infallsvinkel:

http://nlt.se/prenumeration/loggain?location=http://nlt.se/nyheter/gotene/1.3636552-dubbla-inbrott-pa-cafe-pa-klostret

Kan det vara så att det är någon som ser cafét som lämpligt att stjäla från och som gått från inbrott till att försöka råna dagskassan?

Men jag är inte prenumerant på NLT så jag vet inte när inbrotten var. Dessutom drevs cafét först vid Varnhems kloster och artikeln kan därför teoretiskt handla om inbrott vid Varnhem, som L*na lämnade 2014.
Jag läste det igår när jag googlade, och det skrevs 5 dec -14.
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threecool
Ex-pojkvän
Jag har inte sett någon säker källa på att de är varandras ex, så länka gärna.
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajastou
Är det inte märkligt att en ung kille står och pratar i mobil ca. 21.30 utanför cafét samma kväll som LH försvinner? Vad gör man där den tiden?

Larmet gick väl rätt fort angående det här försvinnandet. Så antar att det var rätt mycket familj och vänner på plats där några timmar efter hon försvunnit. Säg 18:23 SMS. Hon brukar vara hemma på 1 timme ca. Man väntar 1 timme ringer får inte kontakt då är det givet att familjen och vänner åker dit ganska snarast. Speciellt om nu detta var första gången hon skulle åka moppe själv hem.
Senast redigerad av Zaedrews 2015-06-09 kl. 22:04.
2015-06-09, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donde
Snälla kan du inte tipsa dom om det?
Nej, varför skulle jag göra det. Det är väl polisens jobb. Alla här verkar tro på att hon rövats bort på grund av att hon är så vacker och att den som rövat bort honom är antingen en svensk eller en invandrad snuskgubbe. Som har sett henne, åtrått henne på distans och sedan våldtagit och mördat henne. Till en början trodde jag att hon försvann frivilligt. Nu tror jag faktiskt att hon bragts om livet. Däremot tror jag att hon kan ha dödats av en arbetskamrat som hon bråkat med, snarare än att hon rövats bort av en okänd typ som vill ha sex med henne mot hennes vilja.
Senast redigerad av nantale 2015-06-09 kl. 22:05.
2015-06-09, 22:03
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Har inte träffat på en endaste Eu-moped som ligger under 50, och det var min stora hobby för 10 år sedan. Min gamle speedfighter 2 04:a gjorde 63 otrimmad. Det kan vara hur snirkligt det vill vara, det spelar inte så stor roll egentligen för hon åkte aldrig därifrån på sin moped.

Min Neos 02:a som icke var EU gjorde 60 otrimmat (en bra dag), 80 med dragen plugg.
Moppar och dess gränser är lika orimliga som mycket i denna tråd, mig själv inräknad.
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Vi vet inte.
Vi vet att han käkade på McDonalds med laget efter matchen.
Nej. Det vet vi inte. Vi vet att någon som utger sig för att vara hans tränare insinuerar så i tråden.

Vad är det som säger att GM kom 1830? Tänk om GM kom senare? Tycker teorin om att sitta bak på en MC som kört alldeles för fort, framförd sv någon som inte har körkort inte är helt osannolik.
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Killen kan ju stämt träff med henne när han var klar och hade transporterat sig dit. Hon väntade på honom. Ett brott behöver ju inte ha inträffat innan ett visst klockslag, det finns ju ett stort tidglapp.

Jag tror att om det skulle vara så så hade polisen sett igenom detta direkt!
En 17 åring som inte är kriminellt fostrad har inte den kapaciteten och planeringsförmågan för att utföra något sådant. Jag tror mer på en sexgalning , och som någon skrev så måste denna tjej sticka ut rejält på en liten ort som denna.
Medlem
För i h-vete!
Släpp den fd pojkvännen!

Det finns inte på kartan att det är han, läs på lite i tråden för fan!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in