Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 21:55
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Då återstår väl att se vilka mobiler som kopplat upp/registrerats i närheten av caféet vid tiden för försvinnandet och sedan beta av ägarna en efter en.

Tömma siterna på den informationen tar lite tid och kostar satan.
Medlem
Hur ser det ut med eventuella övervakningskameror runt om cafeet? Eller trafikkameror på vägar?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Kombinera detta med att Polisen säger att detta var första gången hon åkte själv, så låter det onekligen suspekt. Svartsjukedrama med så unga personer är kanske inte så vanligt (systern? annan kollega?) men det låter ju så otroligt osannolikt. Å andra sidan blir ju folk mördade helt utan anledning med, så det går ju inte att avfärda detta heller.

Gällande "incidenten" på lördagen: det är ju inte helt otänkbart att en kund (vår ensamma galning) hört personaler prata om morgondagens jobb, vem som skulle stänga och möjligen att BO skulle "åka hem själv med mopeden för första gången".

Kanske någon jobbig kund som inte kunnat ta att få nobben av den snygga tjejen som han försökt ragga på men som har avvisat honom vänligt? Så han väntar ut henne...
Medlem
länk till bra sammanfattning
http://www.skovdenyheter.se/artikel/354914/polisen-har-hittat-spar-efter-17-aringen
Medlem
k0rv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Behöver väl inte ens vara EU-moped? Går att trimma den ändå. Och jag är rätt så säker på att merparten av alla kids trimmar sina mopeder.

Iof inte så vanligt att tjejjer kör trimmat.
Men 4-5 mil. Det tar ju cirka 40 minuter med bil så tycker att 50 minuter låter lite klent. Antagligen kör hon också Blomberg > Götene > Timmersdala > Skövde. Just för att slippa stora vägar. Dessutom om hon skulle köra via skara så är det längre samt motorväg en mil, inte så roligt att köra moppe där.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristerz
Hur tog han sig hem?
Åkte buss med laget? Bil med polare?
Eller har han eget färdmedel?

Vi vet inte.
Vi vet att han käkade på McDonalds med laget efter matchen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husmodern
Urkasst ljud men hon berättar att Lisa gick bakom knuten INNAN Lowe och Rebecka låste för att dom inte behövde hennes hjälp. Jag tycker mig också höra att dom stängde en stund före 18...
Smset skickades ju 18.23 så dom måste varit färdiga mycket tidigt med efterplock.

http://www.skovdenyheter.se/artikel/355388/tv-hon-sag-lisa-sist-av-alla

Strax efter sex, säger hon. Vad "strax efter sex" innebär väl att det kan ha varit såväl 18:05 som 18:15, vem vet
2015-06-09, 21:56
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isnisn
Har någon öht någon källa på att moppen, EU eller ej, inte var trimmad och gjorde drygt 80 knyck?

Absolut, vi kan till och med dra till med att den gjorde 100 knyck, som min egen gjorde när jag var 15. Då är hon lätt hemma på 20 minuter. Var realistisk, snälla.

Hon har i alla fall en timme på den där moppen, då jag drar slutsater från egna erfarenheter att 1/10 tjejer kör trimmat.
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontroversiellt
Jo fast om du menar fotbollsmatchen så går det ganska snabbt att slå hål på det alibit. match start 16:00
Klar ca 17:45 ( halvlek+15 min break+andra halvlek=105 min)
Tidigare i tråden skrevs det att matchen spelades 8 mil ifrån brottsplatsen.
Sista livstecken :18:22
37 min för att köra 8 mil- fullt möjligt.
Förövrigt tror jag inte att fd. pojkvännen är involverad, men men...
//

Enligt tränaren som dök upp i tråden åt de hamburgare efter matchen.

Citat:
Ursprungligen postat av strukturalisten
Inte många rätt hos dig. Är du trög eller bara dum? Pojkar div 2 står det. Dessutom tröja nummer 10.
Som hans tränare har jag bra koll. Vill du veta hur länge vi köade på McDonalds efter? Vad han åt? Så byt fokus nu.
Medlem
Pajastous avatar
Är det inte märkligt att en ung kille står och pratar i mobil ca. 21.30 utanför cafét samma kväll som LH försvinner? Vad gör man där den tiden?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontroversiellt
Jo fast om du menar fotbollsmatchen så går det ganska snabbt att slå hål på det alibit. match start 16:00
Klar ca 17:45 ( halvlek+15 min break+andra halvlek=105 min)
Tidigare i tråden skrevs det att matchen spelades 8 mil ifrån brottsplatsen.
Sista livstecken :18:22
37 min för att köra 8 mil- fullt möjligt.
Förövrigt tror jag inte att fd. pojkvännen är involverad, men men...
//

Jo,men jag ha spelat fotboll och oftast har man inte så bråttom därifrån efter matchen , tränaren tar väl upp lite i omklädningsrummet efteråt ,och sen ska det ju duschas och bytas om , för jag tror inte han satte sig i bilen med fotbollsskor och full mundering och åkte.
tar nog minst 10-15 min innan han tog sig därifån än om han tog en snabbdusch.
2015-06-09, 21:57
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Någon som efterfrågade BO instagram:
https://instagram.com/lisaholmmmm

Säkert postats tidigare men iallfall.

Utseendemässigt måste denna tjej sticka ut på en liten ort som denna. En tjej man lägger märke till helt klart

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in