Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajastou
Är det inte märkligt att en ung kille står och pratar i mobil ca. 21.30 utanför cafét samma kväll som LH försvinner? Vad gör man där den tiden?

Nej inte om en 17-årig flicka försvann från platsen tre timmar innan och flickans pappa är på platsen. Då är man förmodligen en orolig anhörig eller vän som hjälper till och letar. Alternativt kompis till ägarinnan/ägaren.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontroversiellt
Jo fast om du menar fotbollsmatchen så går det ganska snabbt att slå hål på det alibit. match start 16:00
Klar ca 17:45 ( halvlek+15 min break+andra halvlek=105 min)
Tidigare i tråden skrevs det att matchen spelades 8 mil ifrån brottsplatsen.
Sista livstecken :18:22
37 min för att köra 8 mil- fullt möjligt.
Förövrigt tror jag inte att fd. pojkvännen är involverad, men men...
//

För 17-åringen tar då bilen med tränaren som kör på som fan. Rövar därefter bort flickan och lyckas sen ta sig till skolan både igår och idag.

Edit: Om de nu skulle ha skyndat sig hemåt så tror jag de hade prioriterat att försöka se stormatchen mellan ungdomslagets A-lag som mötte FC Trollhättan i söndags.
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebus
Detta tycker jag är intressant. Vi har en lucka på 30 min. Man står inte i 30 minuter och flippar med nycklar tills man skickar ett sms. Om nu inte GM skickade sms:et så är min spontana tanke att hon träffade någon där och pratade med (som hon troligtvis kände)
Ni tolkar in för mycket i en dåligt skriven text. SMS:et skickades 18:23, en högst normal tid när kaféet stängde 18:00.
2015-06-09, 22:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arioch
Nej. Det vet vi inte. Vi vet att någon som utger sig för att vara hans tränare insinuerar så i tråden.

Vad är det som säger att GM kom 1830? Tänk om GM kom senare? Tycker teorin om att sitta bak på en MC som kört alldeles för fort, framförd sv någon som inte har körkort inte är helt osannolik.
Vi vet att han i nuläget inte är intressant för polisen - så vi kan väl våga oss på en gissning om att någon kollat av var han befann sig.
Medlem
bastard666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Om man tänker sig att ett bortförande av tjejen kräver en hel del planering och övrigt diskret handlande så är ju knappast detta ärkefån arketypen för en att utföra ett dåd av denna digniteten.

De brott som snabbast löser sig är där det finns ett känt motiv eller när det handlar om en gärningsman i offrets närhet eller familj. Det värsta att lösa är impulsdåd eller helt okända gärningsmän utan klarlagd bindning till offret.
Naturligtvis tittar polisen på motiv och närhet i första hand men skulle det inte gå att lösa där blir det svårare.

Det kan vara så långsökt som att familjen varit på semester förra året och en helt okänd man fått syn på henne och blivit kåtfixerad, spårat upp henne och utfört dådet. I ett sånt scenario får polisen det besvärligt och det kanske endast är slumpen som kan lösa fallet.

Om det ligger en flyktingförläggning i närheten bör polisen kolla upp detta. Det behövs ju en bil för dådet och de kan kolla om asylanterna har tillgång till en sådan. Här får inte polisen låta politisk korrekthet gå före polisarbetet. Negrer och araber är de facto kraftigt överrepresenterade i våldtäkter och dylika brott.

Mm,men tänk på Anders Eklund som råkade passera och fick syn på Engla.. Inget planerat utan tillfället gjorde att han lät sina sjuka instinkter ta överhand.
Medlem
Pajastous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Var står detta?

Citat:
– När vi körde förbi kafét vid halv tiotiden på lördagen såg vi en ung kille som stod och pratade i mobiltelefon, säger Chri*ter R*man.
http://www.expressen.se/gt/christer-och-sofia-sag-en-ung-kille-vid-kafeet/

Samtidigt tänker jag att LH pappa säkert redan kontaktat polisen denna tid och att det skulle kunna vara en civilare. Men det är ju helt klart intressant. 2 bilar var parkerade utanför kafét vid samma tid. Kan ju ha varit LH:s pappas bil och någon mer.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Tömma siterna på den informationen tar lite tid och kostar satan.
Jag vet att operatörerna tar betalt dyrt för denna tjänsten. Men är knappast något som är svårt eller tar mycket tid.
Vi hade färdiga skript för att plocka ut denna information.
Krävdes bara att knappa in site och vilka tid punkter.
Medlem
Grumpe0000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Var står detta?
Expressen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LineroKillen046
Är det totalt främmande för dig att höra att sittande regering pumpar in 300+ asylsökande däribland somalier i små orter ute på landsbygden med 50-100 invånare - utan hämningar. Titta ut genom fönstret vettja, de finns överallt! även i dessa landsbygdsorter.

Det kan vara vem som helst som ligger bakom.

Nu handlar inte denna tråd om politik, utan om detta fall där en 17-åring är försvunnen. Om man tittar på fotona på kaféet så ser man vilket klientel som besöker detta kafé. Mest medelålders och äldre som kan ta sig dit med egen bil eftersom det ligger på vischan. Somalier får du nog leta länge efter för att finna på detta kafé och i trakten omkring. Mest troligt är att förövaren är vit.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husmodern
länk till bra sammanfattning
http://www.skovdenyheter.se/artikel/354914/polisen-har-hittat-spar-efter-17-aringen

"De anställda på kaféet har berättat för polisen om att en gäst som kom till kaféet på lördagen och som uppträdde märkligt." på vilket sätt?

"Polisen har begärt in uppgifter från telefonoperatörer om vilka telefoner som har använts i området, men tingsrätten har ännu inte gett det tillstånd som krävs för att polisen ska få analysera materialet."
va fan upp och hoppa med tillstånd!
Medlem
Paines avatar
[quote=Kontroversiellt|53623962]
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Stannade på McDonalds med resten av laget och käkade efter matchen.
Enligt vittnen.
Så det lämnar... 7 minuter?[/QUOTE

Som jag skrev innan så tror jag inte han är involverad,
Men han du någon form av bevis att personen i tråden känner pojkvännen? Eller att dessa stannade på McDonalds?
Personen i tråden har inte sagt någon som kan påvisa det han sagt.
//

Ge dig nu... Du menar att han direkt vid slutsignalen rusar ut i omkädningsrummet utan att tacka motståndarna. Sliter med sig sina kläder utan att duscha och byta om och kör i 140 km/h för att utföra sitt planerade mord i matchkläderna? Varför i så fall inte lämna återbud till matchen?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
http://www.skovdenyheter.se/artikel/354914/polisen-har-hittat-spar-efter-17-aringen

Hoppas att tillstånd ges.

Det är väl snarare en tidsfråga eller har jag fel? Skulle det kunna hända att tingsrätten nekar tillstånd i ett sånt här fall?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in