2015-06-07, 20:09
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Fullt förståeligt från Securitas håll, då företaget fått allvarliga hot riktade mot sin personal. Inte enbart personal som jobbar i kollektivtrafiken, utan även hot riktade mot deras väktare och ordningsvakter som berör annan verksamhet. Dessa hot kommer från vänstervridna stenkastare som du. Ursäkten från VT är ett spel för galleriorna, politik, affärer något ett dumhuvud som inte förstår dig på.

Jag står som tidigare fast vid att väktaren borde knipit igen i väntan på överlämnandet till polis. Nu vet jag inte hur lång erfarenhet berörd väktare har från verksamhet där grip kan bli aktuellt, för det sker många situationer dagligen, året om där väktare och ordningsvakter griper och sedan överlämnar personerna till oss inom polisen, alltså inget konstigt med det. Felet han gör är att flera gånger fråga ifall chauffören vill behålla sitt jobb.

/ Leif
Jag som trodde att händelseförloppet var hur klart som helst inser nu min felsyn!

Det är en konspiration

Det är vänsterextremister (som jag ) som i samband med berörda företag försöker
göra ett spel för galleriorna(sic!)

Käkar du tabletter Leffe?
Citera
2015-06-07, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Jag hoppas att din information är korrekt, då helt annan info finns både ute på nätet samt i tråden?
Ibland undrar man vilken info som är fakta och vad som är rykten.

För att stilla min nyfikenhet passade jag på att kika på några av dina 20-tal inlägg på FB.
I tråden "FB: Man misshandlad med skateboard - Stenungsund 24/8 - 13" hittade jag det här starkt kritiska inlägget emot rykten, samt det här
svarsinlägget ifrån dig.

För SW skull måste det känns bättre ifall din info stämmer. Samtidigt kan hon glädjas åt att viss info (fått via PM) om andra händelser inte har publicerats i tråden.
Jag hoppas att hon hittar något mer passande arbete i framtiden.
Utfallet av den förmodade rättsliga prövningen blir intressant, då alla kort i så fall lär läggas på bordet.

Kan bekräfta att informationen är korrekt, SW är inte inblandad i ingripandet.
Citera
2015-06-07, 20:28
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjugor
Kan bekräfta att informationen är korrekt, SW är inte inblandad i ingripandet.

Så när blev hon biten då?
Citera
2015-06-07, 21:22
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Vad fan har Securitas (aka detektivbyrån Tre Lingon) med det här att göra?

/Mildred

Securitas har fått ta emot diverse hot av olika slag mot sin personal p.g.a. det som hänt, därav har de vidtagit vissa skyddsåtgärder. Pöbeln kan inte fokusera på enskilda väktares misstag, utan nu är tydligen all bevakningspersonal paria

/ Leif
Citera
2015-06-07, 21:55
Medlem
Citat:
Busschaufförer i protest mot väktarvåld

Citat:
En demonstration mot väktarvåld samlade på söndagen uppemot 500 personer på Gustav Adolfs torg, varav ett 100-tal busschaufförer.

http://www.expressen.se/gt/busschaufforer-i-protest-mot-vaktarvald/
Citera
2015-06-07, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Securitas har fått ta emot diverse hot av olika slag mot sin personal p.g.a. det som hänt, därav har de vidtagit vissa skyddsåtgärder. Pöbeln kan inte fokusera på enskilda väktares misstag, utan nu är tydligen all bevakningspersonal paria

/ Leif

Mer kriminell värld ( hot o.d ), när vi har så mycket immigranter,, bläää för 7 K

OnT; Det finns ingen som kommer fixa jobbet för den lönen,, om det ska ha silkesvantarna på hela tiden.

Det kommer sluta med anarki när det inte går att anställa någon som vill jobba under sådana ( stundom vedervärdiga ) förhållanden
Senast redigerad av spitzbergen 2015-06-07 kl. 22:30.
Citera
2015-06-07, 22:42
Medlem
flukkes avatar
Hittade ingenting bekräftat när jag sökte i tråden.
Någon som sitter på namn alternativt FUP?
Citera
2015-06-07, 23:47
Medlem
InDrogoVeritass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flukke
Hittade ingenting bekräftat när jag sökte i tråden.
Någon som sitter på namn alternativt FUP?
FUP? Det hände ju förra fredagen.
Citera
2015-06-08, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Jag hoppas att din information är korrekt, då helt annan info finns både ute på nätet samt i tråden?
Ibland undrar man vilken info som är fakta och vad som är rykten.

För att stilla min nyfikenhet passade jag på att kika på några av dina 20-tal inlägg på FB.
I tråden "FB: Man misshandlad med skateboard - Stenungsund 24/8 - 13" hittade jag det här starkt kritiska inlägget emot rykten, samt det här
svarsinlägget ifrån dig.

För SW skull måste det känns bättre ifall din info stämmer. Samtidigt kan hon glädjas åt att viss info (fått via PM) om andra händelser inte har publicerats i tråden.
Jag hoppas att hon hittar något mer passande arbete i framtiden.
Utfallet av den förmodade rättsliga prövningen blir intressant, då alla kort i så fall lär läggas på bordet.

Som sagt, det är inte Sannah som har "biljettkontroll" tröja på sig, sen vad som hänt innan har jag ingen aning om. Jag kan bara kommentera det jag ser i youtubeklippet. Vill du diskutera skateboardtråden kan vi ta det där eller via pm
Citera
2015-06-08, 02:37
Medlem
Redors avatar
Hade G4S och Västtrafik gått ut med ursäkt även om det vart en vanlig passagerar som behandlats såhär? NEJ för det händer lite då och då, med diverse filmsnuttar som sprids i sociala medier men då jävlar är det tyst..
Citera
2015-06-08, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Så när blev hon biten då?

Hon blev väl biten i ett tidigare skede innan kameran sattes igång.
Senast redigerad av sperrmannen 2015-06-08 kl. 07:13.
Citera
2015-06-08, 07:40
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sperrmannen
Hon blev väl biten i ett tidigare skede innan kameran sattes igång.
Fast nu är det ju den kvinnliga kontrollanten som påstår sig blivit biten, inte den kvinnliga väktaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in