2015-06-03, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt

Kan du svara på vad som är rasism i filmen, tack???

Är det rasism att begära att invandrare med en annan färg ska betala som oss Svenska medborgare????

Det fanns ingen busschaufför om du syftar på denna.

Vittnet som själv arbetar inom transportbranschen satt i uniform och hade inget giltigt färdbevis, hennes sms-biljett hade inte gått iväg.

- Så jag fick mig en utskällning av en av kontrollanterna. Jag sa åt kontrollanterna att skriva en bot men fick till svar att "nej, det går bra denna gång", säger vittnet.

Transportbranchen kan betyda vad som helst och när hon nämner sms biljett så är det definitivt ingen busschaufför.

Dessutom så finns det ingen bild och inga namn på vittnet så då kan vem helst bli vittne.
Du vet heller inte vad personen hade för hudfärg som slapp betala.

Dessutom så kan finnas andra skäl till att hon slapp betala. Man kan se via skickat att sms är skickat eller på g och att man inte fått svar.
Så varför ska hon få skit för det då?

Andra orsaker kan vara att hon var lugn medan mannen blev aggresiv.

flera orsaker kan vara för att hon är tjej eller helt enkelt hade bättre social kompetens.

Att du ens dra en liknelse till rasism visar vilken dålig analyserings förmåga du har.

Testa gör som jag gör varje dag till busschaufför. Jag hälsar på dom men inte fan hälsar dom tillbaks. Förr vad busschaufförer trevliga men inte längre.

Det finns ju vissa saker som är helt uppåt väggarna i ditt svar.

1. Han skulle åka tillbaka till garaget. Det behövs ingen biljett för det.
2. Har man ingen giltig biljett (även om man skickat sms) så är det straffbart. Det är mitt egna ansvar att se till att jag har en biljett som fungerar innan jag går på.
3. Du projicerar många olika egenskaper på busschauffören. Vem säger att han hade dålig social kompetens. Du?
4. Det stavas analysförmåga, särskriv inte ordet.
Citera
2015-06-03, 20:10
Medlem
micro113s avatar
[quote=Nyfikenpaallt|53558900]
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon

Kan du svara på vad som är rasism i filmen, tack???

Är det rasism att begära att invandrare med en annan färg ska betala som oss Svenska medborgare????

Det fanns ingen busschaufför om du syftar på denna.

Vittnet som själv arbetar inom transportbranschen satt i uniform och hade inget giltigt färdbevis, hennes sms-biljett hade inte gått iväg.

- Så jag fick mig en utskällning av en av kontrollanterna. Jag sa åt kontrollanterna att skriva en bot men fick till svar att "nej, det går bra denna gång", säger vittnet.

Transportbranchen kan betyda vad som helst och när hon nämner sms biljett så är det definitivt ingen busschaufför.

Dessutom så finns det ingen bild och inga namn på vittnet så då kan vem helst bli vittne.
Du vet heller inte vad personen hade för hudfärg som slapp betala.

Dessutom så kan finnas andra skäl till att hon slapp betala. Man kan se via skickat att sms är skickat eller på g och att man inte fått svar.
Så varför ska hon få skit för det då?

Andra orsaker kan vara att hon var lugn medan mannen blev aggresiv.

flera orsaker kan vara för att hon är tjej eller helt enkelt hade bättre social kompetens.

Att du ens dra en liknelse till rasism visar vilken dålig analyserings förmåga du har.

Testa gör som jag gör varje dag till busschaufför. Jag hälsar på dom men inte fan hälsar dom tillbaks. Förr vad busschaufförer trevliga men inte längre.
Lider du av psykos eller?

Det fanns minst två buss-chaufförer med på bussen, en körde bussen en blev nedbrottad och förnedrad ..

Och skillnaden i hur den ena behandlades jämfört med den andra styrker väl rasist-vinkeln och inte tvärtom..
Citera
2015-06-03, 20:25
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Nå. Har kontrollantkärringen visat upp något bevis för negerbettet, eller var det bara ren lögn? Det faktum att Västtrafik dumpar G4S tyder på att de inte tror ett skit på vare sig kontrollanterna eller skrikväktaren. För en gångs skull verkar det som Västtrafik tagit ett vettigt beslut.

Kontrollanterna och väktaren måste varit lätt efterblivna som gav sig på en förare i uniform, och neger dessutom; de måste ha fattat att någon skulle filma händelsen. De lär inte bli månades anställda på G4S efter det missade kontraktet, men det vore intressant att veta om de fått sparken.

Jag tycker mig ha sett ett inlägg tidigare idag med länk till en källa som påstod att motormunnen blivit uppsagd. Kanske jag hallucinerat för jag hittar det inte igen.
Citera
2015-06-03, 20:27
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Är säker på att G4S läst här på FB hur vi lugnt och sansat rett ut vad som hände. Genom att vi håller huvudet kallt och sakligt analyserar hjälper vi dem. Hoppas nu att detta leder till mer seriösa kontroller utan fördomar.
Citera
2015-06-03, 20:29
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag tycker mig ha sett ett inlägg tidigare idag med länk till en källa som påstod att motormunnen blivit uppsagd. Kanske jag hallucinerat för jag hittar det inte igen.
http://aktuelltfokus.se/kalla-till-aktuellt-fokus-g4s-vakten-har-fatt-sparken/
Där var det ett kort filmklipp som inte cirkulerat tidigare vad jag sett.
Citera
2015-06-03, 20:32
Medlem
XplqTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt

Var inte en av poängerna just att den svenska chauffören utan biljett slapp betala? Alltså, olik behandling beroende på hudfärg vilket torde vara definitionen av rasism.
Senast redigerad av XplqT 2015-06-03 kl. 20:35.
Citera
2015-06-03, 20:40
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anteaus

Tack, där var det ju! Jag vet inte nånting om den källan och trovärdigheten. Intressant klipp. Börjar väl tidigare än det som cirkulerat här tidigare?
Citera
2015-06-03, 20:41
Medlem
lousys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Detta blir inte kul när väktarnas chefer får en realitycheck uppifrån, klart olämpligt beteende. Det ironiska med tiraderna som vräks ut på smått obegriplig göteborska

Vadå "smått obegriplig göteborgska"?!
Citera
2015-06-03, 20:53
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Citat:
Nå. Har kontrollantkärringen visat upp något bevis för negerbettet, eller var det bara ren lögn? Det faktum att Västtrafik dumpar G4S tyder på att de inte tror ett skit på vare sig kontrollanterna eller skrikväktaren. För en gångs skull verkar det som Västtrafik tagit ett vettigt beslut.

Kontrollanterna och väktaren måste varit lätt efterblivna som gav sig på en förare i uniform, och neger dessutom; de måste ha fattat att någon skulle filma händelsen. De lär inte bli månades anställda på G4S efter det missade kontraktet, men det vore intressant att veta om de fått sparken.
Uppsagd pga arbetsbrist skulle fungera.
Citera
2015-06-03, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anteaus

Ser ut som ett helt vanligt väktaringripande.

Förresten drivs "aktuelltfokus" av våldsbrottsdömda vänsterextremister så jag vet inte om de ska klaga på våld direkt. Han som driver sidan pucklade ju på och hotade att mörda sin fd sambo. Kvinnomisshandlare är väl de sista som ska käfta i den här frågan...
Citera
2015-06-03, 21:07
Medlem
Citat:

Snarare tyder det på att Västtrafik är ett politiskt bolag, vilket det är eftersom det ägs av landstinget och det är ytterst politiker som styr över det.

De ger efter för mediala påtryckningar helt enkelt och sparkar arbetare på grund av ett medialt vänsterdrev från rödvinssossar på Södermalm. Det är ganska skrämmande.
Citera
2015-06-03, 21:11
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the-hunchback
Snarare tyder det på att Västtrafik är ett politiskt bolag, vilket det är eftersom det ägs av landstinget och det är ytterst politiker som styr över det.

De ger efter för mediala påtryckningar helt enkelt och sparkar arbetare på grund av ett medialt vänsterdrev från rödvinssossar på Södermalm. Det är ganska skrämmande.

Så när västtrafiks chaufförer och facket protesterar så är de rödvinssossar på södermalm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in