2015-06-07, 20:45
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWorldwide
Inte alls imponerad av GBG i dagens möte mot Hammarby, götets bästa spelare var helt klart John Alvbåge som höll bortalaget kvar i matchen. Kommer götet vinna sm-guld? Njae.. Vibe lär försvinna efter sommaren och det lär bli svårt att hitta en likvärdig ersättare.

Allvarligt, årets Blåvitt behöver inte Vibe. Han har faktiskt varit rätt blek i vår, inte alls lika tongivande som i höstas. Årets Blåvitt är ett kollektiv där alla jobbar för varandra. Rieks och Ankersen är betydligt viktigare för oss än vad Vibe är, vilket var rätt uppenbart idag.
Citera
2015-06-07, 20:48
Avslutad
Personligen hade jag gärna haft kvar Kenneth Zohore, tyckte han var skön när han väl fick spela förra säsongen. Tycker egentligen inte att någon i blåvitts ordinarie anfall har kommit upp i sin potential. Visst så kämpar Vibe på och gjorde en bra assist idag men han är ju inte uppe i samma nivå som förra säsongen. Engvall kan man i och för sig förstå att han inte är i bästa form med tanke på skadan.
Citera
2015-06-07, 20:50
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Ja, BoA stod inne på Återvinnarna på Skanstull och rotade i VHS-lådan i jakt på Sällskapsresan 2 och råkade hitta Super-Mush där av en slump.

Eller?

Ja, inte nämndes han i någon tråd här på Flashback som en "pålitlig målgörare", eller har jag missat det?
Citera
2015-06-07, 20:51
Medlem
Åge Hareide, pinsamt att se hans subjektivitet. En så gammal gubbe och med stor erfarenhet.

Mycket bra första halvlek av Djurgården där man tidigt såg att MFF var rädda när Djurgården gick till anfall. I andra var Malmö klart bättre än oss. Tyvärr mycket beroende på "fritt fram" upprepade ggr första kvarten av andra halvlek med att spela hur jävla fult som helst. Domaren från Lund kanske säger en del, vad vet jag.

Pelle har gjort en kanonsäsong med laget så här långt. Tio (elva) mål av Super-Mush är magiskt. Mest nöjd är jag med lagets självförtroende med bollen stora delar av matchen och att vi försökte vinna.
Citera
2015-06-07, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Allvarligt, årets Blåvitt behöver inte Vibe. Han har faktiskt varit rätt blek i vår, inte alls lika tongivande som i höstas. Årets Blåvitt är ett kollektiv där alla jobbar för varandra. Rieks och Ankersen är betydligt viktigare för oss än vad Vibe är, vilket var rätt uppenbart idag.

Håller med faktiskt. Skulle man byta ut Vibe mot en kreativ central mittfältare (typ Mahlangu) så hade årets Blåvitt mer eller mindre varit oslagbara. Kan sakna den spelartypen ibland då det blir lite statiskt.

Brotta på.
Citera
2015-06-07, 20:53
Medlem
Vibe kom 2013, efter det att Moberg-Karlsson sålts till Sunderland, balansräkningen för 2013 visar att Blåvitt investerade 8,3 miljoner SEK i värvingar, det inkluderar då Vibe, Bojanic, Smedberg-Dalance och nytt kontrakt med Bjärsmyr.

Tror Vibe omfattas av de så kallade expert subventionerna, så han betalar inte lika mycket i skatt som andra. Men dyr värvning kan man väl inte kalla det?
Citera
2015-06-07, 20:53
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ja, inte nämndes han i någon tråd här på Flashback som en "pålitlig målgörare", eller har jag missat det?
Nej, men så hoppas jag att BoA och scouterna inte sitter här & gaggar dagarna i ända.
Citera
2015-06-07, 20:57
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Nej, men så hoppas jag att BoA och scouterna inte sitter här & gaggar dagarna i ända.

Äh, han hade tur, om du käftar emot så kan du väl läsa vad farbror Bosse hade att säga om den, och jag citerar, dokumenterat målfarlige, anfallaren Quirinio.

http://www.svenskafans.com/fotboll/111318.aspx
Citera
2015-06-07, 21:04
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Lysande bra första halvlek av DIF. Starkt att vi fick med oss en poäng, grabbarna såg trötta ut på slutet.
Citera
2015-06-07, 21:06
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Studsen på Tele2 var riktigt jävla udda idag. Bara en notering.

Den där plastskiten är en katastrof, Batan fipplade som fan när Engvall fick öppen gata mot mål.
Obegripligt att att Hammarby och DIF accepterar det underlaget.

IFK är sjukt starka nu, folk borta och annan uppställning men ändå vinner dom.
Citera
2015-06-07, 21:07
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Den där plastskiten är en katastrof, Batan fipplade som fan när Engvall fick öppen gata mot mål.
Obegripligt att att Hammarby och DIF accepterar det underlaget.

IFK är sjukt starka nu, folk borta och annan uppställning men ändå vinner dom.

Minns även en utspark från Markström eller om det var en mittback, Seb springer fram för att kunna nå den efter studs. Bollen bara stendör på första studsen ner och Seb får springa tillbaka 10 meter igen för att täcka yta istället.
Citera
2015-06-07, 21:14
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Minns även en utspark från Markström eller om det var en mittback, Seb springer fram för att kunna nå den efter studs. Bollen bara stendör på första studsen ner och Seb får springa tillbaka 10 meter igen för att täcka yta istället.

Jo, studsen var dessutom ofta sjukt flack. Skumt och det liknar inte fotboll. Förbjud konstgräs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in