2015-06-07, 19:59
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Våra hyresgäster har haft tur och hittat en basketspelare som levererar, och Malmö och gbg har dyra värvningar som denna säsong inte levererat på det sätt de förväntat sig,men gjorde det bra förra säsongen.

Ja, BoA stod inne på Återvinnarna på Skanstull och rotade i VHS-lådan i jakt på Sällskapsresan 2 och råkade hitta Super-Mush där av en slump.

Eller?
Citera
2015-06-07, 20:01
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Häpnadsväckande hybris på diverse bajenforum i skrivande stund, förstår ni inte att ni mötte ett fullständigt decimerat Blåvitt där typ 5 av 11 man spelade på sin ordinarie position? Att ni spelade ut oss är ju föga verklighetsförankrat också, det var ju inte jättemånga gånger det blev farligt i vårt straffområde direkt
Citera
2015-06-07, 20:07
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Tror inte vi gick för 0-0 i den här matchen. Bara att våra 2 mest kreativa spelare offensivt saknades, så vi fick prioritera defensiven och hoppas på omställningar. Vilket ju funkade bra, men det var verkligen ingen bra match från vår sida och absolut inte superkontrollerat, även om jag tycker Bajen skapar ytterst få riktigt bra målchanser förutom de 2 i första som Alvbåge räddar fint.

Utöver det har ju faktiskt vi 2 de bästa målchanserna i Hjalmars nick samt Engvalls friläge.

Tillsammans med matchen mot MFF samt Gefle borta var detta nog vår sämsta match i allsvenskan hittills. Ändå tycker jag vi har skaplig kontroll på Bajen iallafall i hela andra halvlek.

Men Bajen är ju spelmässigt ett rätt bra lag, deras brister är ju skärpan offensivt samt defensiva misstag på löpande band. Då blir det svårt att plocka mycket poäng.

Menade inte att vi spelade ut er och att vi var "fantastiska" som vissa vill få det till, hade tyckt 0-0 varit ett rättvist resultat, men nu hade ni verkligen inga jätteambitioner att anfalla i andra halvlek. Sen har vi flera fina lägen i andra halvlek, men precis som alla säger är vi förjävla oskarpa framåt. Märktes verkligen vilka som var botten- respektive topplag idag
Citera
2015-06-07, 20:08
Medlem
Citat:
Men Bajen är ju spelmässigt ett rätt bra lag, deras brister är ju skärpan offensivt samt defensiva misstag på löpande band. Då blir det svårt att plocka mycket poäng.
Håller med de är spelmässigt bra, bortsett från offensiven och defensiven.

Dessutom är plastmattan på Tele2 bedrövlig, bollen verkar rulla för snabbt. Det blir ganska chansrikt, men dåligt tillvaratagna chanser, kan iofs bero på lagen som spelar där?

Är det dags att flipp/floppsumera nu till uppehållet?
Citera
2015-06-07, 20:10
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Studsen på Tele2 var riktigt jävla udda idag. Bara en notering.
Citera
2015-06-07, 20:13
Medlem
MangoChutneys avatar
Nyss hemkommen från Tele2 Arena och 3 sköna poäng. En match där Blåvitt kom till spel med en 3-5-2 uppställning utan sina bästa och mest kreativa spelare. En match som jag från läktaren upplevde som chansfattig och uddlös med massor av bortslagna/dåliga passingar från båda lagen. Chansmässigt skapade bajen något fler och vassare chanser men inte i sådan omfattning att det går att säga att de borde vunnit men måkvakten är en nog så viktig del av laget. Intrycket jag tar med mig från läktaren var att Blåvitt försvar är av yppersta allsvenska klass och de gjorde bajen uddlösa, de lät bajen ha bollen ända tills de närmade sig straffområdet då man relativt enkelt avväpnade dem.

Domaren idag hade inte sin bästa dag och att kalla Mikkelsens dykning för filmning var något som framgick först när reprisen visades första intrycket var att han blev höfttacklad sedan faller han lätt. Domarens position var inte sådan att han kunde uppfatta om det var kontakt eller ej. En typisk 50/50 situation som domaren blåser för. Sedan är bajens fösrvarsspel påfrisparken juniormässigt.

Blåvitt vinner därför man har seriens just nu överlägset bästa försvarsspel och desutom skapar tillräckligt mycket för att kunna trycka in ett mål i en match som chansmässigt ingen hade gråtit över om den slutat 0-0. Dagens match var en typisk match mellan ett försvarsstarkt topplag och en nykomling utan förmåga att göra mål

Känslan från läktaren var som sagt mer att Blåvitt kontrollerade matchen än att Bajen var bättre, ja de hade bollen mer men de skapade inte mycket mer än Blåvitt. Man satt aldrig och var orolig idag. Av de lag vi mött under våren så är min uppfattning att Dif är det bästa laget så här långt, där var man orolig mellan varven.
Citera
2015-06-07, 20:15
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Nyss hemkommen från Tele2 Arena och 3 sköna poäng. En match där Blåvitt kom till spel med en 3-5-2 uppställning utan sina bästa och mest kreativa spelare. En match som jag från läktaren upplevde som chansfattig och uddlös med massor av bortslagna/dåliga passingar från båda lagen. Chansmässigt skapade bajen något fler och vassare chanser men inte i sådan omfattning att det går att säga att de borde vunnit men måkvakten är en nog så viktig del av laget. Intrycket jag tar med mig från läktaren var att Blåvitt försvar är av yppersta allsvenska klass och de gjorde bajen uddlösa, de lät bajen ha bollen ända tills de närmade sig straffområdet då man relativt enkelt avväpnade dem.

Domaren idag hade inte sin bästa dag och att kalla Mikkelsens dykning för filmning var något som framgick först när reprisen visades första intrycket var att han blev höfttacklad sedan faller han lätt. Domarens position var inte sådan att han kunde uppfatta om det var kontakt eller ej. En typisk 50/50 situation som domaren blåser för. Sedan är bajens fösrvarsspel påfrisparken juniormässigt.

Blåvitt vinner därför man har seriens just nu överlägset bästa försvarsspel och desutom skapar tillräckligt mycket för att kunna trycka in ett mål i en match som chansmässigt ingen hade gråtit över om den slutat 0-0. Dagens match var en typisk match mellan ett försvarsstarkt topplag och en nykomling utan förmåga att göra mål

Känslan från läktaren var som sagt mer att Blåvitt kontrollerade matchen än att Bajen var bättre, ja de hade bollen mer men de skapade inte mycket mer än Blåvitt. Man satt aldrig och var orolig idag. Av de lag vi mött under våren så är min uppfattning att Dif är det bästa laget så här långt, där var man orolig mellan varven.

MFF gjorde ju faktiskt sin överlägset bästa match mot oss, och där såg man ju rätt tidigt att vi inte skulle vinna. Annars håller jag med dig om att DIF varit vassast och även din syn på dagens match.
Citera
2015-06-07, 20:17
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
MFF gjorde ju faktiskt sin överlägset bästa match mot oss, och där såg man ju rätt tidigt att vi inte skulle vinna. Annars håller jag med dig om att DIF varit vassast och även din syn på dagens match.

Nja, visst var MFF bra men bara i första halvlek, i andra jämnade spelet ut sig. Tycker nog att Gävle bort är vår sämsta amtch denna vår. Då hade vi ordinarie lag, idag saknades de mest kreativa och offensivt farliga vapnen och vi spelade med nytt spelsystem
Citera
2015-06-07, 20:28
Medlem
Inte alls imponerad av GBG i dagens möte mot Hammarby, götets bästa spelare var helt klart John Alvbåge som höll bortalaget kvar i matchen. Kommer götet vinna sm-guld? Njae.. Vibe lär försvinna efter sommaren och det lär bli svårt att hitta en likvärdig ersättare.
Citera
2015-06-07, 20:33
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWorldwide
Inte alls imponerad av GBG i dagens möte mot Hammarby, götets bästa spelare var helt klart John Alvbåge som höll bortalaget kvar i matchen. Kommer götet vinna sm-guld? Njae.. Vibe lär försvinna efter sommaren och det lär bli svårt att hitta en likvärdig ersättare.
Vill inte underminera Vibe men han har definitivt inte varit vår mest betydelsefulla spelare den här säsongen.
Citera
2015-06-07, 20:36
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWorldwide

Fortsätter vi spela så här som ett lag behöver vi inte Vibe, vi behöver en anfallare likt Vibe typ.

Knappast pga Vibe vi ligger där vi ligger efter 13 omgångar.
Citera
2015-06-07, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Malmö och gbg har dyra värvningar som denna säsong inte levererat på det sätt de förväntat sig,men gjorde det bra förra säsongen.

Vi(Blåvitt) gjorde oss av med stora pengadiare inför denna säsongen, dvs Gerzic och Sobralense. Båda hade en årslön på över 1,5 miljoner har jag för mig. Vet i fan vem som tjänar mest i laget nu, kanske Alvbåge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in