2015-06-06, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Nej, arbetsgivaren (Västtrafik) har en annan uppfattning. De tycker att kontrollanterna gjorde fel och det var helt mot den riktningar som de hade kommit överens med G4S, därför hävde bolaget sitt avtal med dem.

Arbetsgivaren är G4S eller möjligtvis en eventuell underleverantör.
Citera
2015-06-06, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman

Vi kan däremot glädjas åt att få läsa "manus" via FUP:en, och senare få ett avslut via slutgiltig dom.

Då är det vad vi alla borde vänta på då Tills dess kanske vi ska ge fan i att hänga ut folk, pissa i brevlådor, förfölja och hota.
Senast redigerad av 8332 2015-06-06 kl. 17:12.
Citera
2015-06-06, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Ja, det där är en klart bra fråga!

Kommer de med ett "id-kort" som det står t ex "Biljettkontrollen" på -- och som i t ex SL's fall bara oftast har ett Förnamn eller Initialer, och inte ens innehåller deras korrekta SL-Anställningsnummer -- men som INTE är ett korrekt Godkänt ID-Kort, så ska du begära att de legitimerar sig med t ex giltigt (Nationellt/Skatteverkets) ID-Kort, Körkort eller Pass.

Tills de gjort det kan du vägra visa ditt Färdbevis.

Det enda de kan göra då är att tillkalla Polis, och enligt Lagen så det enda Polisen ska göra då är att Avvisa dig från platsen ...

Den där Paragrafen finns någonstans på nån hemsida om detta med SMS-Biljett Appar, så försök hitta det.

Leta efter: Lag (1977:67) om tilläggsavgift i kollektiv persontrafik

Citat:
Det finns inget som helst krav på att de ska visa sin fullständiga identitet via ID, och det kommer aldrig någon trafikpersonal eller myndighetsutövande tjänsteman att göra.
Däremot utfärdas "ID" individuellt inom t.ex. SL:s område, som du nämner.
Resultatet av att vägra visa färdbevis blir precis detsamma oavsett om man ser dum ut och bara håller käften, eller tjafsar om ett giltigt ID-kort ifrån kontrollanten.

Vägrar de visa giltigt Leg så säger man bara att "såna där leg kan vem som helst tillverka med sin hemdator numera, så jag tror inte på dig" och låter dem tillkalla Polis, som då inte kan göra annat än avvisa personen ifråga från "området", dvs kanske det är bussen i det fallet = alltså kan inte kontrollanterna göra dig ett skit!

Tro mig; jag har kört det där 5-6 ggr utan problem; En enda gång vågade de tillkalla polis (tror det var andra gången), och när jag visade poliserna vad det stod i lagen, så sa de bara att Just PRECIS; "Vi kan bara avvisa personen.". Och jag fick gå ...
Citera
2015-06-06, 18:11
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Då är det vad vi alla borde vänta på då Tills dess kanske vi ska ge fan i att hänga ut folk, pissa i brevlådor, förfölja och hota.
Tråden är ju till för att tillföra information om det inträffade.
Vi har alla noterat din upprepade önskan om "största möjliga tyyyssstnad"!
Det enda jag direkt kan hålla med dig om är det vidriga i att pissa i brevlådor eller (olaga) hot.
Menar du att någon har pissat i någon berörds brevlåda? Vems?
I så fall anser jag att "dom jävlarna har skitit i det blå skåpet".
Citera
2015-06-06, 18:41
Medlem
Citat:
Tråden är ju till för att tillföra information om det inträffade.
Vi har alla noterat din upprepade önskan om "största möjliga tyyyssstnad"!
Det enda jag direkt kan hålla med dig om är det vidriga i att pissa i brevlådor eller (olaga) hot.

Jag har inte sagt att någon här inne ska vara tyst, vi ska prata om vad vi tror har hänt men vi ska akta oss för att kalla någon skyldig eller oskyldig utan att vi vet det med 100% säkerhet.

Trådar på internet som den här kan förstöra folks liv.
Citera
2015-06-06, 18:50
Medlem
Citat:

Det var folk som skrev något i stil med det tidigare i tråden när jag började få nog och tycka att det gått för långt men de inläggen är borta nu verkar det som.

Har för mig att den där facebooksidan som gjordes i hennes namn så stod det något om att hon skulle se sig om när hon är ute och går eller liknande.
Citera
2015-06-06, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Jag tror att du greppar efter alla halmstrån du kan eftersom majoriteten av alla skribenter i denna tråden redan avfärdat det mesta du skrivit här och snarare ser det som försök att till varje pris vända på allt än ett faktiskt försök att få reda på vad som verkligen hänt...

Oavsett vem som gjorde fel och vem som gjorde rätt så kan man ju ganska snabbt konstatera att varken Västtrafik eller G4S se det ur ditt perspektiv.

Det enda du verkar ha fått med dig är att någon har gjort fel.

För övrigt är jag övertygad om att G4S representerar har sett alla tillgängliga filmer som berör det här för länge sedan...

Vad snackar du om?

Dom flesta har avfärdat det jag har skrivit.
Jag vill snarare dom flesta förnekar era lögner om att :

1. Busschauffören har blivit misshandlad. För allt kan man se på videon att det inte ens är nära misshandel.

2. Kontrollanternas rätt att göra envars gripande när dom misstänker bedrägligt beteende.
Bedrägligt beteende är det när folk åker utan biljett.

Du vet att jag redan gett er lögnare länkar redan ifrån västtrafik.

Resten är bara spekulationer som ingen av oss vet något om.

Men fortsätt gärna bilda dig egna sanningen ifrån ingenting.
Senast redigerad av Nyfikenpaallt 2015-06-06 kl. 19:44.
Citera
2015-06-06, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjugor
Ni borde inte lyssna helt okritiskt på puckon som hänger ut folk med namn på flashback. S.W stämmer inte och L.C är inte riktigt rätt heller...

Folk bryr sig inte om sanningen så länge dom kan hata.
Citera
2015-06-06, 19:28
Medlem
HÄR HAR NI ER KÄLLA FLAHSBACK

(FB) Busschaufför åkte utan bussbiljett - nedbrottad, Göteborg 2015-05-29

Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Jag har fått ett namn på vakten. Lu*s C*tera

(FB) Busschaufför åkte utan bussbiljett - nedbrottad, Göteborg 2015-05-29

Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Fick namn på kvinnan också.

S*nn*h W*tt*rstr*m

Känns tryckt att den mest omogna och personpåhoppande idioten var den som drog igång hela häxjakten.
Citera
2015-06-06, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Visst - artiklarna motsäger varandra. Men de är skrivna av samma person. Vilken artikel är då mest tillförlitlig, den som uppdaterats två dygn senare, eller den som inte har det?

Du läser fortfarande vad inte vad det står.

Dom motsäger varandra för att transdev säger en sak och västtrafik en sak.Det har heller inte uppdateras 2 dagar senare.

Västtrafik har aldrig gått ut med att föraren skulle åkt till sin depå.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/upprorda-kanslor-efter-misshandeln
Citera
2015-06-06, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Vad snackar du om?

Dom flesta har avfärdat det jag har skrivit.
Jag vill snarare dom flesta förnekar era lögner om att :

1. Busschauffören har blivit misshandlad. För allt kan man se på videon att det inte ens är nära misshandel.

2. Kontrollanternas rätt att göra envars gripande när dom misstänker bedrägligt beteende.
Bedrägligt beteende är det när folk åker utan biljett.

Du vet jag redan gett er lögnare länkar redan ifrån västtrafik.

Resten är bara spekulationer som ingen av oss vet något om.

Men fortsätt gärna bilda dig egna sanningen ifrån ingenting.
Såvida kontrollanterna inte har laglig rätt att behandla chauffören så där så är det med största sannolikhet misshandel. Det kan till och med vara fråga om grov misshandel då de är flera mot en som i samråd och samförstånd sliter ner honom på marken och tillfogar smärta och skada. Upplysningsvis så kan jag tala om för dig att en knuff, en örfil eller ett krokben exempelvis skulle gå som misshandel i domstol. I särskilt milda fall av dessa så kan det bedömas som ofredande, men då krävs det att det är riktigt mesigt.

Så du kan vara lugn för att det där är misshandel.
Citera
2015-06-06, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Du läser fortfarande vad inte vad det står.

Dom motsäger varandra för att transdev säger en sak och västtrafik en sak.Det har heller inte uppdateras 2 dagar senare.

Västtrafik har aldrig gått ut med att föraren skulle åkt till sin depå.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/upprorda-kanslor-efter-misshandeln
Nej men bussförarens arbetsgivare vet besked:
Citat:
Ursprungligen postat av Transdev
De får åka när de är i tjänst och den här föraren var på väg tillbaka till bussdepån och därmed var han i tjänst, säger Eva Tiséus, marknadschef på Transdev.

Västtrafik håller givetvis inte reda på alla föraromlopp så hur skulle de kunna ha en uppfattning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in