2015-06-06, 16:18
Medlem
Rambovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Var någonstans kan du se att bussföraren brukar våld?

Bussföraren är oskyldig. Kan varenda en se.

Jag har aldrig hävdat att busschauffören har brukat våld.

Du är tamejfan flashbacks största troll, eller bara jävligt dum i huvudet.
Citera
2015-06-06, 16:19
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Det kan vi inte se, och det är därför vi ska vänta på bevismaterial.
Den enda chansen att det kommer ut mer bevismaterial är nog att saken går till åtal, och vi får se en FUP. Eljest kommer vi knappast att få se mer än vi redan har fått.
Citera
2015-06-06, 16:19
Medlem
Rambovics avatar
Citat:
De knuffade honom av bussen. Det är oförsvaligt våld.

Var kan du se att de knuffade honom av bussen?
Citera
2015-06-06, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Den enda chansen att det kommer ut mer bevismaterial är nog att saken går till åtal, och vi får se en FUP. Eljest kommer vi knappast att få se mer än vi redan har fått.

Kan ju alltid hoppas på att det läcker, eller att någon av de inblandade läcker filmerna för att bevisa sig oskyldiga.
Citera
2015-06-06, 16:21
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Tillbaka till tråden.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/obehag-infor-nya-kontroller

Så säger angående samarbetet att Maria Björne att hon tycker samarbetet är bättre med Securitas och kulturen är bättre.

Jag vet inte hur ni tolkar det men jag tolkar det så att saker och ting har skärt sig i kommunikationen.
Det handlar inte om det som hände utan hela samarbetet.

Det kan beror på att G4S stod bakom sina väktare och kontrollanter medans västtrafik ville att G4S skulle dansa helt efter deras pipa.

G4S bad om ursäkt vid incidensen vid hållplatsen och västtrafik kanske ville att dom skulle ta ansvar för hela?? Vilket dom vägrar innan man har sett filmen.

Nu spekulera jag bara men vad tror ni?

Jag tror att du greppar efter alla halmstrån du kan eftersom majoriteten av alla skribenter i denna tråden redan avfärdat det mesta du skrivit här och snarare ser det som försök att till varje pris vända på allt än ett faktiskt försök att få reda på vad som verkligen hänt...

Oavsett vem som gjorde fel och vem som gjorde rätt så kan man ju ganska snabbt konstatera att varken Västtrafik eller G4S se det ur ditt perspektiv.

Det enda du verkar ha fått med dig är att någon har gjort fel.

För övrigt är jag övertygad om att G4S representerar har sett alla tillgängliga filmer som berör det här för länge sedan...
Citera
2015-06-06, 16:36
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Det kan vi inte se, och det är därför vi ska vänta på bevismaterial.

Vi har tillräckligt med material, både filmer och vittnesmål. Kontrollanternas beskrivning överensstämmer inte med verkligheten.

Citat:
Ursprungligen postat av Rambovic
Jag har aldrig hävdat att busschauffören har brukat våld.

Du är tamejfan flashbacks största troll, eller bara jävligt dum i huvudet.

Då har kontrollanterna ingen anledning att bruka våld mot personen i fråga.

Sluta projicera dina tillkortakommanden.

Citat:
Ursprungligen postat av Rambovic
Var kan du se att de knuffade honom av bussen?

Vittnesmålen är övertydligt överensstämmande med varandra. Läs en tidning om du kan din förbannade analfabet.
Citera
2015-06-06, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Den blonda kontrollanten, flickan som bara gjorde sitt jobb. Är hon sjukskriven nu eller jobbar hon fortfarande men med andra arbetsuppgifter?
Nej, arbetsgivaren (Västtrafik) har en annan uppfattning. De tycker att kontrollanterna gjorde fel och det var helt mot den riktningar som de hade kommit överens med G4S, därför hävde bolaget sitt avtal med dem.
Senast redigerad av matematiker 2015-06-06 kl. 16:46.
Citera
2015-06-06, 16:40
Medlem
Gör G4S uppdrag för andra trafikbolagen i Sverige eller det var bara för Västtrafik?
Citera
2015-06-06, 16:42
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Kan ju alltid hoppas på att det läcker, eller att någon av de inblandade läcker filmerna för att bevisa sig oskyldiga.
JaJa! Du kan ju mala på vidare i dina drömska förhoppningar, men om det går vidare till åtal så får varken BO, MGM eller vi FB:are se någon "Blondin-rulle".
Straffvärdet för läckage är väldigt otrevligt samtidigt som en extremt liten krets har tillgång till materialet.

Vi kan däremot glädjas åt att få läsa "manus" via FUP:en, och senare få ett avslut via slutgiltig dom.
Citera
2015-06-06, 16:49
Medlem
Rambovics avatar
Citat:
Vi har tillräckligt med material, både filmer och vittnesmål. Kontrollanternas beskrivning överensstämmer inte med verkligheten.

Då har kontrollanterna ingen anledning att bruka våld mot personen i fråga.

Sluta projicera dina tillkortakommanden.

Vittnesmålen är övertydligt överensstämmande med varandra. Läs en tidning om du kan din förbannade analfabet.

Men du vet ju för i helvete inte vad som har hänt. Jag vet det heller inte.

Det är du som är analfabeten. Du skriver att jag har skrivit något som jag aldrig skrivit.
Citera
2015-06-06, 16:50
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
JaJa! Du kan ju mala på vidare i dina drömska förhoppningar, men om det går vidare till åtal så får varken BO, MGM eller vi FB:are se någon "Blondin-rulle".
Straffvärdet för läckage är väldigt otrevligt samtidigt som en extremt liten krets har tillgång till materialet.

Vi kan däremot glädjas åt att få läsa "manus" via FUP:en, och senare få ett avslut via slutgiltig dom.

Går det så långt som till domstol så blir väl eventuella filmer offentliga.. om inte annat så är ju rättegången med all största sannolikhet offentlig så det är bara att fixa popcorn och sätta sig på åhörarplats för att se filmen då.
Citera
2015-06-06, 16:55
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman

Jag hoppas också på att åtal väcks så att en FUP blir offentlig men min gissning är att man kommer att komma fram till "brott kan ej styrkas".

Hoppas jag har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in