2015-06-04, 21:47
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Fem insläppta mål på tolv matcher måste ändå anses vara jävligt bra.
F.ö. han den där överhypade snubben i ellos kommer aldrig bli något ute i europa om han inte lär sig behärska underlaget som fotboll spelas på.
Zeneli antar jag att du syftar på. Detta var väl hans andra gräsmatch i Elloströjan? Lite mer tid måste han få på sig innan man dömer honom.
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Vi snackade väl för några omgångar sedan om bästa vänsterbacken i allsvenskan.

Det är tveklöst Haitam. Herregud vad bra han är.

Match efter match.
Håller Haitam högre än Nisse Johansson, med denna säsong i ryggen är det ett riktigt bra betyg från min sida.
Citera
2015-06-04, 21:50
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Zeneli antar jag att du syftar på. Detta var väl hans andra gräsmatch i Elloströjan? Lite mer tid måste han få på sig innan man dömer honom.

Håller Haitam högre än Nisse Johansson, med denna säsong i ryggen är det ett riktigt bra betyg från min sida.

Hur ska han bli något ute i europa om han aldrig spelar på gräs?
Citera
2015-06-04, 21:52
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Haitam får en 2:a i Sportbladet.

Haha. Bra skit.

Nej, nu mår man ändå rätt fint. 5ps serieledning, men Rieks skada oroar något enormt.
Citera
2015-06-04, 21:56
Medlem
feldgraus avatar
Jag vet inte vad Jögge har lyckats göra men fem baljor bakåt totalt även när Hjalle spelat mittback fyra av tolv matcher är sensationellt bra. Totalt ett mål insläppt i de fyra matcher (av fem, Peking kvar efter uppehållet) vi spelat mot övriga "topplag". Det borde inte gå att vara så täta bakåt med den spelar- och tränaromsättning vi haft i vintras.

I dag studsade bollen Vibes väg lite mer än den gjort tidigare, även om han fortfarande slarvar en del. Målet är ju dock ren och skär klass i allt från löpning till avslutning.

M v h
Kommande månads serieledare

/feldgrau
Citera
2015-06-04, 21:58
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Haitam får en 2:a i Sportbladet.

Haha. Bra skit.

Nej, nu mår man ändå rätt fint. 5ps serieledning, men Rieks skada oroar något enormt.

Det var det sjukaste. Samma som efter någon tidigare match där han fick en 1:a(?).

Om Rogne är (en av) Allsvenskans bästa spelare och därmed värvning måste Haitam ses som den allra bästa allsvenska budgetvärvningen inför säsongen. Från norska andraligan för en miljon eller så, lär inte lyfta en skyhög lön heller.

/feldgrau
Citera
2015-06-04, 22:01
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Det var det sjukaste. Samma som efter någon tidigare match där han fick en 1:a(?).

Om Rogne är (en av) Allsvenskans bästa spelare och därmed värvning måste Haitam ses som den allra bästa allsvenska budgetvärvningen inför säsongen. Från norska andraligan för en miljon eller så, lär inte lyfta en skyhög lön heller.

/feldgrau

Gud vad skeptisk jag m.fl var till honom på försäsongen. Han såg väldigt osäker ut i positionsspelet, men nu ser han ju helt fenomenal ut både framåt och bakåt.

Klassvärvning av Gren.

Ang. Zeneli så ser han ju faktiskt jävligt bra ut. Var rätt rädd varje gång han fick bollen, utöver det tycker jag inte Elfsborg hotade ett dugg förutom lite olika tveksamma studsar och dålig kommunikation i backlinjen.

Nej, stabil seger där vår första halvlek är totalt överlägsen.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2015-06-04 kl. 22:12.
Citera
2015-06-04, 22:10
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Hur ska han bli något ute i europa om han aldrig spelar på gräs?
Omställningen gräs/konstgräs är nog individuell på ungefär samma sätt som spelares inställning till konstgräs är, vissa avskyr det mer än nåt annat medan andra inte tycker det är så farligt.
Citera
2015-06-04, 22:13
Medlem
Skönt att Göteborg vann, Elfsborg känns svårare i längden. Dock bisarrt att Lerjeus fortfarande får toppmatcher. På vilka meriter egentligen? Ankersen måste ju visas ut där, plus straff och då hade matchen tagit en annan vändning. Men man tackar och tar emot.
Citera
2015-06-04, 22:14
Avslutad
Citat:
Gud vad skeptisk jag m.fl var till honom på försäsongen. Han såg väldigt osäker ut i positionsspelet, men nu ser han ju helt fenomenal ut både framåt och bakåt.

Klassvärvning av Gren.
Jag kan inte annat än instämma. Tror samtidigt att det kan vara omgivningen som har fått honom att växa som spelare och våga. Känslan jag iallafall har är att det främst är Rogne som har fått honom att nå denna nivå. Dock bevisar Aleesami han att han kan sköta sig ändå trotts Rognes frånvaro.

Skönt med 3 jävla poäng mot Elfsborg. Snyggt mål av Vibe som satte bollen trotts att vinkeln var ganska snäv.
Citera
2015-06-04, 22:18
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
SDock bisarrt att Lerjeus fortfarande får toppmatcher. På vilka meriter egentligen? Ankersen måste ju visas ut där, plus straff och då hade matchen tagit en annan vändning.

Skulle inte förvåna mig om Lerjéus är så usel att han lite medvetet intalar sig själv att det inte är straff för att kompensera för "hej jag heter Holmén och kör lite volleyboll-block i straffområdet" i första halvlek.

/feldgrau
Citera
2015-06-04, 22:21
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Skönt att Göteborg vann, Elfsborg känns svårare i längden. Dock bisarrt att Lerjeus fortfarande får toppmatcher. På vilka meriter egentligen? Ankersen måste ju visas ut där, plus straff och då hade matchen tagit en annan vändning. Men man tackar och tar emot.
Känns som att för få talar om IFK Göteborgs mycket svårare schema efter att det vänder. Precis ALLA toppmatcher på bortaplan och ingen hemma.
Citera
2015-06-04, 22:25
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Känns som att för få talar om IFK Göteborgs mycket svårare schema efter att det vänder. Precis ALLA toppmatcher på bortaplan och ingen hemma.

Gick ju bättre borta än hemma förra året i toppmötena för oss dock, men visst. Spelschemat är inte optimalt för oss sett till vår/höst.

Häcken, Bajen, KFF är de 3 svåraste matcherna på pappret vi har kvar hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in