2015-06-04, 22:32
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Gick ju bättre borta än hemma förra året i toppmötena för oss dock, men visst. Spelschemat är inte optimalt för oss sett till vår/höst.

Häcken, Bajen, KFF är de 3 svåraste matcherna på pappret vi har kvar hemma.
Nog för att det inte är mycket att göra någonting åt men jag skulle vara vansinnig om jag hade ert spelschema. Visst, Bajen hemma är ju en bra match men inga toppmatcher hemma den andra delen av Allsvenskan känns trots allt som en stor sportslig nackdel. Måste väl kännas rätt trist i allmänhet också, det blir ju få matcher som har den där extra nerven och som drar den extra publiken.
Citera
2015-06-04, 22:36
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Jag vet inte vad Jögge har lyckats göra men fem baljor bakåt totalt även när Hjalle spelat mittback fyra av tolv matcher är sensationellt bra.

Fem av tolv matcher till och med (Gefle, Halmstad, AIK, Djurgården, Elfsborg). Totalt 1 insläppt mål på 450 minuter som mittback, det är svårslaget.
Citera
2015-06-04, 22:37
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Nog för att det inte är mycket att göra någonting åt men jag skulle vara vansinnig om jag hade ert spelschema. Visst, Bajen hemma är ju en bra match men inga toppmatcher hemma den andra delen av Allsvenskan känns trots allt som en stor sportslig nackdel. Måste väl kännas rätt trist i allmänhet också, det blir ju få matcher som har den där extra nerven och som drar den extra publiken.

Ja, det är ju egentligen bara tramsmatcher kvar nu, Norrköping är ju ett topplag men knappast ett publiklag.

Häcken-derbyt lockar ju sällan heller folk.
Annars är det inte många topplag kvar. Vi får vara bra borta bara, så länge vi inte släpper in mål förlorar vi ju iallafall inte.

Nej, var det Lerjéus som la spelschemat eller?
Citera
2015-06-04, 22:43
Medlem
eternussermos avatar
Lyssnade på pk efter vår match, och Nanne nämner ett par intressanta detaljer, vi spelar 10 av 18 matcher hemma, och 15 av 18 på konstgräs under fortsättningen av serien. Gör att man kanske bara behöver halva sömntabletten framöver.

Matchen mot överlägsna serieledarna, på söndag, blir givetvis enormt svår, och de är stora favoriter men hoppas vi kan lyfta spelet och göra en okej insats som vi kan ta med oss in i uppehållet. En storförlust skulle göra att man får ta den andra halvan av sömntabletten.
Citera
2015-06-04, 22:45
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Att vi skulle ta poäng mot Ellos är ju sen gammalt, när vann de i Göteborg senast? 90-talet? Ellos var superugens enda sure thing, så poäng mot Bajen och det får helt klart ses som godkänt
Senast redigerad av JohnDRockefeller 2015-06-04 kl. 22:59.
Citera
2015-06-04, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Vi snackade väl för några omgångar sedan om bästa vänsterbacken i allsvenskan.

Det är tveklöst Haitam. Herregud vad bra han är.

Match efter match.

Fortfarande inte i närheten av Nisse
Citera
2015-06-04, 23:02
Medlem
Salorms avatar
Den där långhåriga backen i Peking.. Hur kunde han inte få gult åtminstonde en av de två gångerna han avsiktligt tryckte in armbågen i Mush's rygg? Helt jävla sanslöst.. Rättvist resultat överlag skulle jag nog säga mot Peking, men tycker nog at dom är det fulaste/tuffaste lag vi mött än så länge. Och småfula på hela plan.
Citera
2015-06-04, 23:02
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Lyssnade på pk efter vår match, och Nanne nämner ett par intressanta detaljer, vi spelar 10 av 18 matcher hemma, och 15 av 18 på konstgräs under fortsättningen av serien. Gör att man kanske bara behöver halva sömntabletten framöver.

Matchen mot överlägsna serieledarna, på söndag, blir givetvis enormt svår, och de är stora favoriter men hoppas vi kan lyfta spelet och göra en okej insats som vi kan ta med oss in i uppehållet. En storförlust skulle göra att man får ta den andra halvan av sömntabletten.

Under dom sista 10 omgångarna har vi 7 matcher på Nya Söderstadion. Helt otroligt hur man lyckats lägga spelschemat på det sättet, men ja, vi bör ju kunna plocka en hel del poäng på slutet. Kan vara en viktig fördel om det blir bottenstrid.
Citera
2015-06-04, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Den där långhåriga backen i Peking.. Hur kunde han inte få gult åtminstonde en av de två gångerna han avsiktligt tryckte in armbågen i Mush's rygg? Helt jävla sanslöst.. Rättvist resultat överlag skulle jag nog säga mot Peking, men tycker nog at dom är det fulaste/tuffaste lag vi mött än så länge. Och småfula på hela plan.

Ja det var absurt. Det var märkligt för jag tyckte domaren var rätt bra i första, sedan släppte han det mesta i andra.
Citera
2015-06-04, 23:08
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig

Fast i det här läget är det rätt bra. Nu kommer vi vara med i toppen hela hösten mest troligt och därmed dra extra folk hemma trots att motståndet inte är något att se.

Visst är det väl en liten nackdel att ha topplagen kvar på bortaplan i höst. Å andra sidan kan man också se det som att vi har ännu mer säkra tre poäng på hemmaplan under hela hösten. "Garanterad" (om det fortsätter som det gjort under våren) vinst varannan match räcker rätt långt, om man lyckas kryssa borta mot de två-tre lag som hakar på. Malmö har vi t ex generellt sett haft enklare för på Swedbank än på Gamla Ullevi. Djurgården och AIK möter vi i omgång 28 och 29 och det är väl inte helt omöjligt att de är avhängda då. Jag ser spelschemat positivt.

/feldgrau
Citera
2015-06-04, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Han är bara tillfällig till vi hittar en riktig VD och det var ganska länge sedan han höll på med politik. Den motionen gick väl inte igenom heller?
Nej, motionen gick inte igenom , den fick bara 72% stöd och nej han blev utslängt från sin position pga valfusk om jag inte minns fel.

Min poäng var väl att just eftersom det är en tillfällig (?) VD så hade det varit proffsigare att lyfta någon " "tjänsteman" från staben (typ ekonomi/finsnschefen) snarare än att välja en lirare från styrelsen. Petter kanske är kompetent eller/och kommer föreslås som permanentlösning och då backar jag.
Citera
2015-06-04, 23:12
Medlem
Otroligs avatar
Såg precis straffsituationerna från IFK Göteborg - Elfsborg. Lerjeus har ju antingen tappat det helt nu eller så är karln helt enkelt någon slags konstinstallation. Hur stora och sjuka situationer kan jag släppa och fortfarande få döma på den högsta nivån i Sverige?
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Ja, Hadenius var verkligen ingen ängel idag och han spelade på gränsen. Dock spelade ni också rätt fult med en hel del armbågar också och tuffa satsningar. Man får lägga en del av skulden på domaren Al-Hakim att det blev så, han silade mygg och svalde elefanter när han delade ut korten och lät nivån skena iväg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in