2015-05-01, 16:50
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Både AIK och Hammarby riskerar alltså att vara utan sin viktigaste spelare?

Kommer den där finnen att spela för AIK så säger jag att Hammarby är favoriter. AIK bör nog sätta in Nils-Erik Johansson på mitten och Ofori på kanten. Finnen är en säkerhetsrisk.

Annars en väldigt svårtippad match.
Tror Hammarby är mer drabbat ifall Kennedy inte kommer till spel än om AIK kommer utan Per Karlsson och det är endast för att (som du nämner) Nisse kan vikariera som mittback. Sauli gjorde ju förvisso inte bort sig i förra matchen mot Hammarby men han kan va skrämmande dålig emellanåt.

Panos lirade väl vänsterback i BP om jag inte minns fel och kan va bättre att ha där än Ofori, sen har vi ju lånat in Pereira tills i sommar men det ska nog till mer än en skada för att han ska få spela.

EDIT:
Citat:
Går det att få en procentsats för hans derbychanser?
– Nej.
Han sa sig hoppas på mirakel.
– Nej, det krävs inga mirakel. Är det kramp är det inga problem. Är de en mindre blödning eller en muskelskada så är de mer tveksamt.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/hammarby/article20720022.ab
Citera
2015-05-01, 17:46
Avslutad
Kennedy verkar det inte vara någon fara med. Spelar förhoppningsvis i derbyt.
Citera
2015-05-01, 18:47
Medlem
xtroes avatar
Ja, efter ha fått lite tid till att smälta gårdagens förlust så känns det fortfarande sjukt jävla irriterande att lyckas förlora en match likt denna.

Finns väl knappt någon Helsingborgsre som tycker att 2-0 var rättvist och speglar matchen, å andra sidan, vem fan bryr sig när man vinner?

Helsingborg skapade inte speciellt mycket, målet skulle ju aldrig ha hänt om vi haft en målvakt som kan hoppa. Var ju inte en speciellt farlig chans, däremot hade dom en riktigt fin chans i andra halvlek när någon kommer fri men Tommy gör en fin räddning då.

Annars kommer jag inte på så många superheta chanser förutom när dom kommer 3 mot målvakten och gör 2-0 i sista minuten.

Matchens spelare är ju annars Hansson, såg jävligt stabil ut och stod för flera fina räddningar igår och om ni haft Naurin i mål hade vi nog vunnit. Dibba skapar ju massvis med lägen, 2 av dessa lägen igår SKA ju bara vara mål, hur han får ena bollen över är en jävla gåta. Sellin hade några fina aktioner han också. Eklund däremot, vad är det med honom? Vinner alldeles för få luftdueller och ser allmänt vek ut. Även han hade några fina halvchanser men drar iväg sketna fisksavslut som bara rullar mot mål. Får väl ändå glädja mig med det fina spelet, fortsätter vi spela såhär så bör vi lyckas hålla oss kvar, gäller bara att ta vara på avsluten lite mer.

Sen som vanligt har jag stor kritik till båda tränarna, vad är det för mongobyte, för andra matchen i rad att ta ut Dibba som varit bäste spelaren, även om han bränner så händer det ju saker kring honom. Och sätter in en defensiv mittfältare när vi ligger under med 1-0. Förstår att Dibba visar frustration när han byta ut.

Blir spännande på söndag mot Elfsborg, sjukt tuff match. Kommer ihåg hur vi spelade ut Elfsborg i premiären 2005 och vann med 3-1. Två år senare hade vi åkt ur allsvenskan och gled runt i mitten av superettan samtidigt som Elfsborg lyfte SM-pokalen. Gäller att göra två bra halvlekar om vi ska ha en chans, något som vi inte lyckats med på hemmaplan detta år. Irriterande att när vi väl är bra på bortaplan så är vi totalt usla på hemmaplan, funkar inte som nykomling.
Citera
2015-05-01, 19:57
Medlem
svulles avatar
Klart AIK ska ha favoritskapet när vi spelar på hemmaplan. Sen blir det med all säkerhet en jämn match. AIK behöver rycka upp sig betänkligt om vi ska slå Bajen, som har fått en riktigt bra säsongsstart.
Citera
2015-05-01, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Ja, efter ha fått lite tid till att smälta gårdagens förlust så känns det fortfarande sjukt jävla irriterande att lyckas förlora en match likt denna.

Finns väl knappt någon Helsingborgsre som tycker att 2-0 var rättvist och speglar matchen, å andra sidan, vem fan bryr sig när man vinner?

Helsingborg skapade inte speciellt mycket, målet skulle ju aldrig ha hänt om vi haft en målvakt som kan hoppa. Var ju inte en speciellt farlig chans, däremot hade dom en riktigt fin chans i andra halvlek när någon kommer fri men Tommy gör en fin räddning då.

Annars kommer jag inte på så många superheta chanser förutom när dom kommer 3 mot målvakten och gör 2-0 i sista minuten.

Matchens spelare är ju annars Hansson, såg jävligt stabil ut och stod för flera fina räddningar igår och om ni haft Naurin i mål hade vi nog vunnit. Dibba skapar ju massvis med lägen, 2 av dessa lägen igår SKA ju bara vara mål, hur han får ena bollen över är en jävla gåta. Sellin hade några fina aktioner han också. Eklund däremot, vad är det med honom? Vinner alldeles för få luftdueller och ser allmänt vek ut. Även han hade några fina halvchanser men drar iväg sketna fisksavslut som bara rullar mot mål. Får väl ändå glädja mig med det fina spelet, fortsätter vi spela såhär så bör vi lyckas hålla oss kvar, gäller bara att ta vara på avsluten lite mer.

Sen som vanligt har jag stor kritik till båda tränarna, vad är det för mongobyte, för andra matchen i rad att ta ut Dibba som varit bäste spelaren, även om han bränner så händer det ju saker kring honom. Och sätter in en defensiv mittfältare när vi ligger under med 1-0. Förstår att Dibba visar frustration när han byta ut.

Blir spännande på söndag mot Elfsborg, sjukt tuff match. Kommer ihåg hur vi spelade ut Elfsborg i premiären 2005 och vann med 3-1. Två år senare hade vi åkt ur allsvenskan och gled runt i mitten av superettan samtidigt som Elfsborg lyfte SM-pokalen. Gäller att göra två bra halvlekar om vi ska ha en chans, något som vi inte lyckats med på hemmaplan detta år. Irriterande att när vi väl är bra på bortaplan så är vi totalt usla på hemmaplan, funkar inte som nykomling.

Jag som HIF:supporter började matchen från minut 35 och skrev en analys tidigare i tråden. HIF hade gjort 1-0 redan - Simovic såklart. Han är het just nu. Jag var riktigt besviken på HIF:s insats. Att som lag backa hem efter 1-0 med sextio minuter kvar är skrämmande. Obefintlig press på egen planhalva, satt och tänkte att de spelar som Kalmar spelar försvarsspel

Sundsvall förtjänade minst oavgjort i denna match. Jag är den förste som erkänner det. Blev lite småförtjust i deras kortpassningsspel, med spelskickliga yttrar. Jag satte ett frågetecken för Sundsvalls försvarsspel; såg svajigt ut de få gånger HIF kom in på sista tredjedelen. Pa Dibba hade ingen bra dag på jobbet; han missade hur ren hann var 3 meter från mål och lyckas lägga bollen högt över, dåligt. Han sumpade för många chanser. Håller inte med om att Naurin var anledningen till att ni förlorade - 1a målet kan han inte lastas för - att ge Simovic fritt spelrum i boxen från nära håll i huvudhöjd innebär nog att man ska klandra försvararna Mål nr 2 är han liksom resten av Sundsvall överspelade & chanslösa. SÅ jag förstår inte kritiken mot honom baserat på enbart denna match. Och du bör inte hylla Hansson som gav bort matchen mot GTB genom att skänka de 1-0 tidigt...

Summa summarum: Man kan bedöma Sundsvalls insats på två sätt. 1: HIF:s svaga insats gör att Sundsvall såg ut som ett bra & spelande lag. 2. Sundsvall är helt ok?

Min personliga förhoppning ur HIF perspektiv är att spelarna omedvetet hade derbyt mot MFF i bakhuvudet. Dessutom tvingas de kasta runt en del pga skador, Atakora & Wede skadade.

Over & out
Senast redigerad av Bowlaren77 2015-05-01 kl. 22:15.
Citera
2015-05-01, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wuGambino
Ni elfsborgare, vilken mittfältare hos er kommer producera mest poäng?

Jag tror på Victor Claesson, han verkar nu få genombrottet alla väntat på. Redan gjort ett antal poäng och i princip varje anfall går genom honom. Kommer antagligen få spela nära på varje minut om han orkar och undviker skador.
Citera
2015-05-02, 00:07
Medlem
AIKforever94s avatar
Två år sedan en av dem mörkaste dagarna i svensk fotboll! Ivan vi glömmer dig aldrig! 27#

https://www.youtube.com/watch?v=BqmGWhYskSw&app=desktop
Citera
2015-05-02, 00:12
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollgradig
Jag tror på Victor Claesson, han verkar nu få genombrottet alla väntat på. Redan gjort ett antal poäng och i princip varje anfall går genom honom. Kommer antagligen få spela nära på varje minut om han orkar och undviker skador.
Fan på tiden
Gillat han stundtals... Hoppas han kommer utomlands !( )
Citat:
Ursprungligen postat av AIKforever94
Två år sedan en av dem mörkaste dagarna i svensk fotboll! Ivan vi glömmer dig aldrig! 27#

Fyfan. Hoppas det blir fint med hyllningen på måndag.

Har för mig att hans sista match var mot gefle borta.. Han räddade en monsterfrispark från faltsetas... Fick ont när han landa typ...

Kommer aldrig glömmas.
Citera
2015-05-02, 10:21
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIKforever94

Oavsett lagtillhörighet var detta en tung dag, vi mötte ju er i första matchen efter det hela och det blev trots allt en fin manifestation innan. Hoppas det blir en fin hyllning på måndag!

Vi fick iaf en pinne med från Strömvallen, det var kallt, det var pelare i vägen och det var sista matchen på den arenan. Dock måste jag säga att jag inte tycker det var så uselt som många vill få det till. Naturligtvis var det inte bra men vi har ju inte vunnit där sedan 09 och en pinne är okej, enligt devisen vinst hemma-oavgjort borta ligger vi ju +2pinnar såhär långt ändå.

Rieks var dock oerhört ur slag, visst att det blir ett spel med Smedberg där men testa Bohm då? Eller som jag läste nånstans, testa Seb i en fri roll där och kör Tom-Gurra centralt mot Falkenberg. Det är en match där vi bör klara att testa lite. Skulle det inte fungera får vi väl byta ut Tom, flytta in Sebban och slänga in MSD/Bohm.
Citera
2015-05-02, 10:22
Medlem
Godslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuGambino
Ni elfsborgare, vilken mittfältare hos er kommer producera mest poäng?

Rätt givet att det blir Viktor Claesson om han håller sig skadefri. Finns ingen som kan konkurrera ut han på hans plats, en av lagets viktigaste spelare offensivt.

Kanterna kommer producera mycket poäng, men där finns det mer konkurrens och spelare kommer gå in och ut ur startelvan under säsongen.
Citera
2015-05-02, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godslayer
Rätt givet att det blir Viktor Claesson om han håller sig skadefri. Finns ingen som kan konkurrera ut han på hans plats, en av lagets viktigaste spelare offensivt.

Kanterna kommer producera mycket poäng, men där finns det mer konkurrens och spelare kommer gå in och ut ur startelvan under säsongen.

Om Zeneli fortsätter som han gör kan han nog ge Claesson en match i poängligan, men Zeneli är såpass ung och kommer nog dippa lite senare under säsongen.

Lägg till en eventuellt frisk Bajrami till hösten, där snackar vi konkurrens.
Citera
2015-05-02, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Kennedy verkar det inte vara någon fara med. Spelar förhoppningsvis i derbyt.
Källa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in