Citat:
Ursprungligen postat av
xtroe
Ja, efter ha fått lite tid till att smälta gårdagens förlust så känns det fortfarande sjukt jävla irriterande att lyckas förlora en match likt denna.
Finns väl knappt någon Helsingborgsre som tycker att 2-0 var rättvist och speglar matchen, å andra sidan, vem fan bryr sig när man vinner?
Helsingborg skapade inte speciellt mycket, målet skulle ju aldrig ha hänt om vi haft en målvakt som kan hoppa. Var ju inte en speciellt farlig chans, däremot hade dom en riktigt fin chans i andra halvlek när någon kommer fri men Tommy gör en fin räddning då.
Annars kommer jag inte på så många superheta chanser förutom när dom kommer 3 mot målvakten och gör 2-0 i sista minuten.
Matchens spelare är ju annars Hansson, såg jävligt stabil ut och stod för flera fina räddningar igår och om ni haft Naurin i mål hade vi nog vunnit. Dibba skapar ju massvis med lägen, 2 av dessa lägen igår SKA ju bara vara mål, hur han får ena bollen över är en jävla gåta. Sellin hade några fina aktioner han också. Eklund däremot, vad är det med honom? Vinner alldeles för få luftdueller och ser allmänt vek ut. Även han hade några fina halvchanser men drar iväg sketna fisksavslut som bara rullar mot mål. Får väl ändå glädja mig med det fina spelet, fortsätter vi spela såhär så bör vi lyckas hålla oss kvar, gäller bara att ta vara på avsluten lite mer.
Sen som vanligt har jag stor kritik till båda tränarna, vad är det för mongobyte, för andra matchen i rad att ta ut Dibba som varit bäste spelaren, även om han bränner så händer det ju saker kring honom. Och sätter in en defensiv mittfältare när vi ligger under med 1-0. Förstår att Dibba visar frustration när han byta ut.
Blir spännande på söndag mot Elfsborg, sjukt tuff match. Kommer ihåg hur vi spelade ut Elfsborg i premiären 2005 och vann med 3-1. Två år senare hade vi åkt ur allsvenskan och gled runt i mitten av superettan samtidigt som Elfsborg lyfte SM-pokalen. Gäller att göra två bra halvlekar om vi ska ha en chans, något som vi inte lyckats med på hemmaplan detta år. Irriterande att när vi väl är bra på bortaplan så är vi totalt usla på hemmaplan, funkar inte som nykomling.
Jag som HIF:supporter började matchen från minut 35 och skrev en analys tidigare i tråden. HIF hade gjort 1-0 redan - Simovic såklart. Han är het just nu. Jag var riktigt besviken på HIF:s insats. Att som lag backa hem efter 1-0 med sextio minuter kvar är skrämmande. Obefintlig press på egen planhalva, satt och tänkte att de spelar som Kalmar spelar försvarsspel
Sundsvall förtjänade minst oavgjort i denna match. Jag är den förste som erkänner det. Blev lite småförtjust i deras kortpassningsspel, med spelskickliga yttrar. Jag satte ett frågetecken för Sundsvalls försvarsspel; såg svajigt ut de få gånger HIF kom in på sista tredjedelen. Pa Dibba hade ingen bra dag på jobbet; han missade hur ren hann var 3 meter från mål och lyckas lägga bollen högt över, dåligt. Han sumpade för många chanser. Håller inte med om att Naurin var anledningen till att ni förlorade - 1a målet kan han inte lastas för - att ge Simovic fritt spelrum i boxen från nära håll i huvudhöjd innebär nog att man ska klandra försvararna

Mål nr 2 är han liksom resten av Sundsvall överspelade & chanslösa. SÅ jag förstår inte kritiken mot honom baserat på enbart denna match. Och du bör inte hylla Hansson som gav bort matchen mot GTB genom att skänka de 1-0 tidigt...
Summa summarum: Man kan bedöma Sundsvalls insats på två sätt. 1: HIF:s svaga insats gör att Sundsvall såg ut som ett bra & spelande lag. 2. Sundsvall är helt ok?
Min personliga förhoppning ur HIF perspektiv är att spelarna omedvetet hade derbyt mot MFF i bakhuvudet. Dessutom tvingas de kasta runt en del pga skador, Atakora & Wede skadade.
Over & out