2015-06-04, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AliBB
Fugglarn, här ska du få ett svar från någon som haft samma problem och inte är en "Det är ditt fel"-typ som så överdrivet många i tråden säger.

Jag har haft 3 konton som jag spelat på till MMR.

Konto 1: fick 3200 MMR, kom upp i 3400 innan jag störtade ner till 1200. Och det va helt omöjligt att klättra upp. Jag jämförde då min Solo mmr med Team mmr och märkte att min Team mmr låg mycket högre än solo hela tiden. Team MMR 5000+ medans Solo MMR 2500+...

Konto 2: fick 2000 MMR, hade hört att man kunde få hög MMR genom att spamma zeus ulti under alla matcher tills man får sin rank. Det funkade inte. Slösade mitt liv bara typ. Fick MMR 2000, alltså lägre än när jag spelade huller om buller med första kontot. Fortsatte spela på Konto1 och fastnade på 2000 MMR under flera månader.

Konto 3: fick 5500, Hur? Jo efter alla test och försök jag gjorde insåg jag grejen:

Nej, du kan inte vinna ett game själv som många "proffs"(vad dem tror) i tråden verkar tro Så det beror MYCKET på dina teammates. Feedar dem deras carry så förlorar ni då eran carry inte fått samma guld o xp. Enkelt. PUNKT.

Så här ska du tänka varje match för att vinna:
-Behöver vi en support till? Har ju bara carries. SUPPORTA!
-Behöver vi en late carry? Vi har ju bara early heroes på laget. PICKA LATE CARRY!
-Behöver vi wards? Självklart. Vart? Det beror på deras hjältar. Har de t.ex. Spirit Breaker så ska du warda så ni ser när han chargar någon.
-Har vår carry bra farm? Om inte, gå o stacka hard camps och ancients. Ancients till carry 4-5 stacks kan vända ett spel.

ITEMS:
Köp aldrig items som är rekomenderade bara för att de är det. Köp det du behöver. Är du techies och minar hela tirnet, sen kommer en med gem och ska antimina alla dina minor, vad gör du då? Köp en Force staff, vänta in spelaren och force staffa in honom i minorna. BOOM

ANPASSA DIG EFTER VARJE SPEL, VARJE PICK, VARJE HERO. ENKELT.

Efter att jag insett att du inte behöver ha kul i varje match, utan måste vara smart, klättrade jag upp i fin takt. Ligger nu på 6700 och har legat där i två veckor... Får se när jag når 7000 igen.

Nice troll brah! inb4 Fugglarn skapar 10 nya konton för att försöka bli kalibrerad på 5.5k
Citera
2015-06-04, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fugglarn
MMR hell finns absolut om du inte regelbundet spelar en hjälte du kan avgöra själv med, ergo jag spelar aldrig support igen tills det är regelbunden kvalitet på medspelarna. Inte svårt att förstå.

Släng upp din dotabuff om du är så duktig.
Citera
2015-06-04, 21:34
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilzo
Släng upp din dotabuff om du är så duktig.

Han har ju dock helt rätt i det han säger, i 6.83 metat tappa jag 400mmr för jag spelar i princip bara support (om någon har minne som en guldfisk så var 6.83 helt horribelt för support och handlade bara om cores). Nu i 6.84 har jag tagit igen det rätt hårt för nu spelar det faktiskt roll vad man gör som support, då 6.84 handlar i stor del om att få tidigt övertag. Men även om man spelar som 7k mmr support så spelar det ingen roll när ens carry klarar av att ta beslut lika bra en kokainhora utan pengar.

Och sen är såklart alltid den sämsta spelaren i laget carry varje game.

fö har jag börja auto reporta folk som pickar bloodseeker numera, för de är alltid afk i junglen och gör ingenting varje game. Så jävla less på den heron
Senast redigerad av wastaah 2015-06-04 kl. 21:37.
Citera
2015-06-04, 23:56
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Han har ju dock helt rätt i det han säger, i 6.83 metat tappa jag 400mmr för jag spelar i princip bara support (om någon har minne som en guldfisk så var 6.83 helt horribelt för support och handlade bara om cores). Nu i 6.84 har jag tagit igen det rätt hårt för nu spelar det faktiskt roll vad man gör som support, då 6.84 handlar i stor del om att få tidigt övertag. Men även om man spelar som 7k mmr support så spelar det ingen roll när ens carry klarar av att ta beslut lika bra en kokainhora utan pengar.

Och sen är såklart alltid den sämsta spelaren i laget carry varje game.

fö har jag börja auto reporta folk som pickar bloodseeker numera, för de är alltid afk i junglen och gör ingenting varje game. Så jävla less på den heron

Blev trött och less på att spela support just av den anledningen att man sliter ut sig med att warda som en galning och babysitta gamet igenom för att sen se ens carrys gå solo farma och bli gankad eller att de ibland tror att de är Gud själv och går solo in i teamfight.

Men du menar alltså att det lönar sig bättre att spela support nu i den nya metan? Då får man väl ta och damma av CM och Ogre igen. Lion är också kul, flexibel support som kan bli semi-carry.
Citera
2015-06-05, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt

Blev trött och less på att spela support just av den anledningen att man sliter ut sig med att warda som en galning och babysitta gamet igenom för att sen se ens carrys gå solo farma och bli gankad eller att de ibland tror att de är Gud själv och går solo in i teamfight.

Men du menar alltså att det lönar sig bättre att spela support nu i den nya metan? Då får man väl ta och damma av CM och Ogre igen. Lion är också kul, flexibel support som kan bli semi-carry.
Det värsta är nästan när den värdelösa carryn tror han är fantastisk efter man i stort sett vunnit matchen som support.
Citera
2015-06-05, 00:44
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:

Du får galet med guld och exp för o vara nära fiende som dör. Roterande support kan få ut sjukt mycket early och mid.
Citera
2015-06-05, 10:52
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Det värsta är nästan när den värdelösa carryn tror han är fantastisk efter man i stort sett vunnit matchen som support.

Precis. "Commend me!" skriver han i chatten efteråt. "Commend me for warding/support?" tänker jag då.

Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Du får galet med guld och exp för o vara nära fiende som dör. Roterande support kan få ut sjukt mycket early och mid.

Det låter riktigt nice! Får pröva det nu då med att köra några flera supportheroes.
Citera
2015-06-05, 16:12
Medlem
Flandmans avatar
Att ni verkligen orkar diskutera MMR i hela tråden...
Citera
2015-06-05, 18:50
Medlem
Börjar bli ruskigt irriterad på alla som väljer att spela core-jungler, typs Ursa, BS, LC etc. Det finns otroligt få tillfällen då laget kan dra nytta av detta jämfört med att ha två supports. Speciellt irriterande om man spelar solo support då man får köpa alla wards och sådant själv och samtidigt måste stå och vakta carryn hela tiden, vilket i sin tur gör att man sällan finner tillfälle att roama mid eller dylikt. Till och med knappt att man kan tvinga bort offlanern om man inte är typ skywrath eller dylikt. Folk är så jälva "jag liter inte på något så jag måste vara core" att jag blir tokig ibland alltså.
Citera
2015-06-05, 19:10
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erkalinen
Börjar bli ruskigt irriterad på alla som väljer att spela core-jungler, typs Ursa, BS, LC etc. Det finns otroligt få tillfällen då laget kan dra nytta av detta jämfört med att ha två supports. Speciellt irriterande om man spelar solo support då man får köpa alla wards och sådant själv och samtidigt måste stå och vakta carryn hela tiden, vilket i sin tur gör att man sällan finner tillfälle att roama mid eller dylikt. Till och med knappt att man kan tvinga bort offlanern om man inte är typ skywrath eller dylikt. Folk är så jälva "jag liter inte på något så jag måste vara core" att jag blir tokig ibland alltså.
Att spela core-jungle känns som något som kommit med alla lol spelare, det är ju en helt annan grej om nån kör t. Ex. Enigma. Men om du blir utsatt för detta ofta så sker samma sak i fiendelaget minst lika ofta. Det absolut bästa att göra då är att spela Gondar. Jag tror att jag har 100% winrate med hjälten när jag spelar den mot veka junglare.

Med det sagt så skulle jag påstå att BH overall är den bästa supporten i typ 3k mmr.
Citera
2015-06-05, 19:56
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flandman
Att ni verkligen orkar diskutera MMR i hela tråden...

?
Är väl skillnad på att diskutera strategier och val av hjältar mot att gnälla över ens mmr? Men jag kan hålla med om att det blivit mycket snack om mmr härinne.

Vilka hjältar brukar du köra, eller vilka har du som favoriter? Och kanske även några tipsa på hur man ska spela dem vore kul att veta.
Citera
2015-06-06, 02:36
Medlem
Askenars avatar
Citat:
?
Är väl skillnad på att diskutera strategier och val av hjältar mot att gnälla över ens mmr? Men jag kan hålla med om att det blivit mycket snack om mmr härinne.

Vilka hjältar brukar du köra, eller vilka har du som favoriter? Och kanske även några tipsa på hur man ska spela dem vore kul att veta.

Jag kan göra ett försök med mitt bidrag:

Jag föredrar avståndshjältar eftersom man får ett mikroskopiskt försprång. De gånger jag kör närkampshjältar dör jag innan jag dräper creeps.

Ska nu googla "counter ranged heroes"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in