2015-05-31, 06:06
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Na'Vi är i samma klass som Alliance, om inte ännu sämre. Men deras grupp är en barnlek jämfört med grupp a. Na'Vi lär dock torska mot 4asc och sedan NiP.
Min poäng är att alla lagen i den europeiska qualifiern är skrot, sett ur ett TI perspektiv.
Citera
2015-05-31, 15:13
Medlem
TheBITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fugglarn
Så jävla uppgjort att jag inte skall över 3400, varje gång jag går över 3400 får jag sådana sjuka megamuppar helt plötsligt. Det kan inte vara varians längre.

Direkt när jag kommer över 3400 skall vi se matcherna

2 i mitt lag DCar, vi vinner ändå

Firspick techies, inte ens random. Killen har 0-9 och dem har plockat Zeus som rensar precis allt jag har fortfarande väldigt bra stats och det går bra med tanke på feeden.

Nu tredje matchen, vår sämsta spelare tvingar till sig mid med ES har dagger efter 22 min och brown boots, vår top dör vs TB totalt 10 ggr på 7 minuter och slutscoren blir 44-12 där jag har 8 av killsen.

Om någon nu kommer och säger att det är mitt fel att jag varje gång när jag kommer över 3400 förlorar kommer jag fan explodera. Skiten är så jävla riggad så det inte är sant.

Så varför just vid 3400? Det är nämligen den MMR jag hade när jag hade kört mina TBD och lullat lite och jag har aldrig kommit över den.

Så skall vi kika

13-1 före 3400
13-4 där alla tre matcherna beror på megamuppar efter 3400

Är det omöjligt att gå förbi sin initiala MMR? Nej, men det verkar uppenbarligen vara stacked mot en ganska hårt.

Jag var kalibrerad på runt 3,5 och märkte att det gick lite dåligt runt 4,3. Slutade spela ranked efter förra patchen där jag åkte ner till 4 blankt. Så din teori är enligt mig ganska off. Det är för övrigt inte svårt att öka i mmr, däremot är det inte alltid särskilt roligt. Det kräver att du tänker och offrar, analyserar vad som behövs och hur du ska spela. Har man bestämt sig innan gamet startar vilken hero, position eller lane man vill vara på tänker man fel. Lastpicka och se till att göra bra ifrån dig på det som behövs så kan jag nästan lova att du kommer kliva över.
Citera
2015-05-31, 15:28
Medlem
TheBITs avatar
Citat:
No shit, men det är uppenbart att det finns vissa hinder ivägen.

Den mänskliga faktorn kan man ju tyvärr alltid råka ut för. Men det alla på hög mmr säger är att fokusera på dig själv och vad du själv kan göra bättre. Det är så man tar sig uppåt. Man gör misstag i varje match, försök fokusera på vad dessa är så förbättrar du dina chanser markant.
Citera
2015-06-01, 22:50
Medlem
Citat:
No shit, men det är uppenbart att det finns vissa hinder ivägen.

Ledsen att behöva säga det men du har ju strugglat runt samma rating ett bra tag nu. Du förtjänar förmodligen därför att vara där.
Citera
2015-06-02, 00:12
Medlem
Sane?s avatar
Trist att hela denna tråd består av mmr-rants snarare än diskusion om spelet...
Citera
2015-06-02, 00:57
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ja, absolut så när jag går 12-1 för att sedan hamna över 3400, där första matchen är det 2 DC i mitt lag trots det vinner vi så jag ligger 13-1 sedan får vi firstpick techies som har 0-9 nästan direkt så är det ju mitt fel. Varje gång jag kommer över just 3400 sker detta, om och om igen.

Säkerligen så att jag förtjänar det

Nästa gång har du en sån kille i motståndarlaget och får en gratis vinst. Det där jämnar ut sig över tid och är knappast någon grej du triggat genom att närma dig att passera din kalibrerade mmr.
Citera
2015-06-02, 01:05
Medlem
Valkyries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sane?
Trist att hela denna tråd består av mmr-rants snarare än diskusion om spelet...

Håller med... går varje gång in i tråden och blir besviken.
Citera
2015-06-02, 01:17
Medlem
Citat:
Ja, absolut så när jag går 12-1 för att sedan hamna över 3400, där första matchen är det 2 DC i mitt lag trots det vinner vi så jag ligger 13-1 sedan får vi firstpick techies som har 0-9 nästan direkt så är det ju mitt fel. Varje gång jag kommer över just 3400 sker detta, om och om igen.

Jaa men du kan säkert ta fler exempel från enstaka games. Men du spelar väl inte bara två games i veckan antar jag? Tycker ditt mmr-gnäll är anmärkningsvärt. Förtjänar du 4k som jag tyckte mig läsa någonstans så ska du inte vara fast kring 3,4. Punkt! Du behöver inte skriva fler "vad ska man göra när alla lanes feedar medan man själv rapear sönder och går 25-0". Sånt är inte relevant, är du en bra spelare så lär du dig spela utifrån att dina teammates kan vara dåliga, du lär dig kunna vinna games. Det spelar egentligen ingen roll vilka stats du har, i slutändan så måste du vinna också och då handlar det inte om att du har 10 mer kills än carryn i motståndarlaget, kan du inte använda övertaget så kommer du kanske inte kunna vinna ändå. Ta en titt på bra spelare i publics, hur de använder övertag och spelar utifrån det. Men framförallt, utgå alltid ifrån att det är ditt eget fel, titta vad du själv gör innan du gnäller på ditt lag. Och då menar jag inte att ditt lag feedar, titta om du kunde hjälpt någon från att dö osv. Du är den enda spelaren som kommer vara i ditt lag varenda game i varenda sologame du spelar, se till att du gör så bra ifrån dig som möjligt, och se till att håll en hög lägstanivå, när du har rätt mentalitet så kommer du klättra (förutsatt att du har rätt skill). Sist men inte minst, sluta gnäll

Edit: STATS ÄR INGENTING! Du refererar till dina egna stats samt dina medspelares (oftast värdelösa) stats. Har du spelat med folk från SK o allt vad det nu var så vet du mycket väl att stats är skitsamma. Du kan ha 10-0 medan motståndarn kan ha 0-5, han kan ändå vara starkare bara för han farmar bättre, en support kan ha 0-12 men ändå göra/gjort mer än en support som har 3-0. Stats är bara en liten del av dota
Senast redigerad av beatmeingambling 2015-06-02 kl. 01:22.
Citera
2015-06-02, 13:28
Medlem
Flandmans avatar
Någon som har koll på när Immortal 3 kommer ut?

Im so exited!!!
Citera
2015-06-03, 13:34
Medlem
Lagerblads avatar
Citat:

Känns som att inledningen (fram till ca 6:30) på denna video kan vara nåt för dig:

https://www.youtube.com/watch?v=oAOGGdB7LWQ
Senast redigerad av Lagerblad 2015-06-03 kl. 13:39.
Citera
2015-06-03, 22:04
Medlem
Citat:
Är det inte vackert att du har en 100% sanning som fungerar för alla spelare alltid, i alla matcher hela tiden.

Fugglarn, här ska du få ett svar från någon som haft samma problem och inte är en "Det är ditt fel"-typ som så överdrivet många i tråden säger.

Jag har haft 3 konton som jag spelat på till MMR.

Konto 1: fick 3200 MMR, kom upp i 3400 innan jag störtade ner till 1200. Och det va helt omöjligt att klättra upp. Jag jämförde då min Solo mmr med Team mmr och märkte att min Team mmr låg mycket högre än solo hela tiden. Team MMR 5000+ medans Solo MMR 2500+...

Konto 2: fick 2000 MMR, hade hört att man kunde få hög MMR genom att spamma zeus ulti under alla matcher tills man får sin rank. Det funkade inte. Slösade mitt liv bara typ. Fick MMR 2000, alltså lägre än när jag spelade huller om buller med första kontot. Fortsatte spela på Konto1 och fastnade på 2000 MMR under flera månader.

Konto 3: fick 5500, Hur? Jo efter alla test och försök jag gjorde insåg jag grejen:

Nej, du kan inte vinna ett game själv som många "proffs"(vad dem tror) i tråden verkar tro Så det beror MYCKET på dina teammates. Feedar dem deras carry så förlorar ni då eran carry inte fått samma guld o xp. Enkelt. PUNKT.

Så här ska du tänka varje match för att vinna:
-Behöver vi en support till? Har ju bara carries. SUPPORTA!
-Behöver vi en late carry? Vi har ju bara early heroes på laget. PICKA LATE CARRY!
-Behöver vi wards? Självklart. Vart? Det beror på deras hjältar. Har de t.ex. Spirit Breaker så ska du warda så ni ser när han chargar någon.
-Har vår carry bra farm? Om inte, gå o stacka hard camps och ancients. Ancients till carry 4-5 stacks kan vända ett spel.

ITEMS:
Köp aldrig items som är rekomenderade bara för att de är det. Köp det du behöver. Är du techies och minar hela tirnet, sen kommer en med gem och ska antimina alla dina minor, vad gör du då? Köp en Force staff, vänta in spelaren och force staffa in honom i minorna. BOOM

ANPASSA DIG EFTER VARJE SPEL, VARJE PICK, VARJE HERO. ENKELT.

Efter att jag insett att du inte behöver ha kul i varje match, utan måste vara smart, klättrade jag upp i fin takt. Ligger nu på 6700 och har legat där i två veckor... Får se när jag når 7000 igen.
Citera
2015-06-04, 02:20
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AliBB
Fugglarn, här ska du få ett svar från någon som haft samma problem och inte är en "Det är ditt fel"-typ som

Haha, här var det troll. 7k mmr som kalibrerade till 3400 och droppade till 1200? Låter troligt. Finns 19 stycken i hela EU som är 7k.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in