2014-12-09, 22:42
Medlem
Rome2s avatar
Felpost
Senast redigerad av Rome2 2014-12-09 kl. 22:47.
Citera
2014-12-10, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajlavjo
Hår går det för stackars Alliance? Kommer de disbanda tror ni? Verkar gå segt för dem.

Nej de kommer inte att disbanda. De kommer dock vänta tills de får definitiva besked om Cheesies rygg för att sätta en line-up. Team Tinker som är i samma stall som Alliance (GoodGame) kommer också göra line up ändringar så det är inte otänkbart att det sker något utbyte där.

När GoodGame nu också blivit köpt av Twitch så finns det säkerligen ytterligare ökat intresse och resurser för ett nytag efter nyår.
Citera
2014-12-12, 17:38
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Finns det något som man kan göra emot Pudge?
Brinner i mig.. Sedan verkar det bara vara ryssar som spelar den där förbannade horheron
Citera
2014-12-12, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Brinner i mig.. Sedan verkar det bara vara ryssar som spelar den där förbannade horheron

Vad menar du med göra emot? Laning phase?
Citera
2014-12-12, 17:58
Medlem
chessjamts avatar
Citat:

Wards och tydlig kommunikation om när han saknas brukar vara receptet mot Pudge. Bara han inte snöbollar och får över 3000+ i liv så ska det väl gå att få ner honom om man är två stycken 2v1, ibland kanske inte ens det behövs beroende på vilken hjälte man spelar.

Minns att jag hatade Pudge innerligt när jag började spela Dota2 men numera ser jag inte honom som ett alltför stort hot. Det gäller att vara extra vaksam mot hooken och hela tiden vara i rörelse och krama creepsen på rätt sida så att du har dem mellan dig och honom.
Citera
2014-12-13, 18:45
Medlem
Treants avatar
skitsamma
Senast redigerad av Treant 2014-12-13 kl. 19:02.
Citera
2014-12-14, 20:22
Medlem
Ajlavjos avatar
Citat:

Warda noggrant i laning phase så att ni ser när fanskapet kommer och dra inte ut på sieges av high grund ... dvs vänta inte med att inititera till ngn av er blir hookad upp in under tornet.

Pudge är inget problem alls när man spelar på lite "högre nivå". Han är en noobstomper. Kommer ihåg precis hur det va.
Citera
2014-12-15, 10:03
Medlem
Maledictuss avatar
Citat:

Vad menar du?

Se till att ha wards som täcker de vanligaste gankrutterna. Och att möta honom i mitten brukar inte vara några problem ifall man är ranged och konstant rör sig i svårförutsägbara rörelser.
Citera
2014-12-16, 16:19
Medlem
Apoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajlavjo
Warda noggrant i laning phase så att ni ser när fanskapet kommer och dra inte ut på sieges av high grund ... dvs vänta inte med att inititera till ngn av er blir hookad upp in under tornet.

Pudge är inget problem alls när man spelar på lite "högre nivå". Han är en noobstomper. Kommer ihåg precis hur det va.

Jag tycker personligen hjälten är underskattad nu med blinkdagger och kan vara ett helvete även för proffs. Så är det, men sällan man möter så bra pudges dock. Ett tips i laning phase är att hålla avstånd i linje bakom creeps osv.
Citera
2014-12-16, 21:41
Medlem
chessjamts avatar
Inga kommentar om de nya uppdateringarna? Apropå diskussionen om Pudge så verkar han bli farligare early game med tanke på att hans Hook fått längre räckvidd från lvl 1.
Citera
2014-12-16, 21:54
Medlem
Treants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Inga kommentar om de nya uppdateringarna? Apropå diskussionen om Pudge så verkar han bli farligare early game med tanke på att hans Hook fått längre räckvidd från lvl 1.

Jag kommer testa jugger som carry, han är riktigt bra nu.
Citera
2014-12-17, 00:25
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treant
Jag kommer testa jugger som carry, han är riktigt bra nu.

Och jag som tyckte att han var lite väl broken redan innan. Får läsa på vad mer de har förbättrat på honom.

Aha, verkar vara mindre fördelar som gör att han blir snäppet vassare. Bättre base agilty och högre critical damage tidigt. Ja man får nog ta och spela honom också numera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in