2015-05-17, 14:22
Medlem
FrankBucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banzai-Perkele
Min intuition säger mig att folk som ägnar sig åt så kallat "hoffice" har förhöjd risk att vara TM:

http://www.svd.se/naringsliv/karriar/kollektivt-hemmajobb-ny-trend_4067349.svd

Vad är TM med det? Att folk som frilansar tycker det är roligare att sitta i ett social sammanhang än själva i bostaden?

Typiskt TM är träningshets trots att man aldrig blir tränad, det är oftast småbarnsföräldrar som går runt i fräscha träningskläder hela dagen oavsett aktivitet, gärna med en liten ölmage för mannen.
Citera
2015-05-17, 15:43
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankBuck
Vad är TM med det? Att folk som frilansar tycker det är roligare att sitta i ett social sammanhang än själva i bostaden?

Typiskt TM är träningshets trots att man aldrig blir tränad, det är oftast småbarnsföräldrar som går runt i fräscha träningskläder hela dagen oavsett aktivitet, gärna med en liten ölmage för mannen.

Jag skulle inte påstå att uteblivna träningsresultat är direkt kännetecknande för huruvida någon är "tacky" eller ej.
Citera
2015-05-17, 16:14
Medlem
Larsjudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Den tacky medelklassaren gör potatismos av riktiga potatisar.

Vi har en sådan på jobbet. Han jobbar på inköp och springer runt på lagret ibland med snyggbyxor och skjorta när han ska kolla någonting nere hos oss. Han gör potatismos av riktiga potatisar har han berättat. Det ska naturligtvis vara svindyra potatisar i små 900-gramspåsar, och inte ur bingen med potatis för 2,99 kr/kg där vi andra handlar. Det kanske är dags att lämna bondesamhället och kliva in i industrisamhället? Jag kan upplysningsvis tala om att det finns pulvermos nu. Man föreställer sig Karl-Oskar och Kristina stå och stampa potatis på vedspisen i Minnesota på 1800-talet, men inte nu när vi har pulvermos, iPad och vätebomben.

Man värmer lite vatten i micron, rör i pulvret och kryddar med grillkrydda. Man kan steka lite bacon till så får man med det salta från kostcirkeln också. Klart på 1 minut. Nej, i stället ska han stå och skala, dela, koka i 20 minuter, stampa, smaka av, krydda med muskotnöt, smaka av, röra i smör (riktigt smör från kor, alltså) och sedan välta över moset (jag ger mig fan på att han kallar det mousse de potatice, eller någonting liknande) i en keramikskål. Då har halva kvällen gått och jag har redan ätit färdigt och är halvvägs inne i en Eddie Murphy-rulle.

Jag är själv arbetare, och skulle aldrig få för mig att frivilligt laga pulvermos. Bara för att man knegar måste man inte stoppa skitmat i kroppen.
Ha lite självrespekt för helvete.
Citera
2015-05-17, 16:18
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Den tacky medelklassaren gör potatismos av riktiga potatisar.

Vi har en sådan på jobbet. Han jobbar på inköp och springer runt på lagret ibland med snyggbyxor och skjorta när han ska kolla någonting nere hos oss. Han gör potatismos av riktiga potatisar har han berättat. Det ska naturligtvis vara svindyra potatisar i små 900-gramspåsar, och inte ur bingen med potatis för 2,99 kr/kg där vi andra handlar. Det kanske är dags att lämna bondesamhället och kliva in i industrisamhället? Jag kan upplysningsvis tala om att det finns pulvermos nu. Man föreställer sig Karl-Oskar och Kristina stå och stampa potatis på vedspisen i Minnesota på 1800-talet, men inte nu när vi har pulvermos, iPad och vätebomben.

Man värmer lite vatten i micron, rör i pulvret och kryddar med grillkrydda. Man kan steka lite bacon till så får man med det salta från kostcirkeln också. Klart på 1 minut. Nej, i stället ska han stå och skala, dela, koka i 20 minuter, stampa, smaka av, krydda med muskotnöt, smaka av, röra i smör (riktigt smör från kor, alltså) och sedan välta över moset (jag ger mig fan på att han kallar det mousse de potatice, eller någonting liknande) i en keramikskål. Då har halva kvällen gått och jag har redan ätit färdigt och är halvvägs inne i en Eddie Murphy-rulle.

... eller så gör han egen potatismos för att pulvermos smakar åsneanus.
Citera
2015-05-17, 16:31
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
... eller så gör han egen potatismos för att pulvermos smakar åsneanus.
Jag ska fråga på måndag.
Citera
2015-06-02, 19:03
Medlem
Planscher med "konstnärer" som Roy Lichtenstein, Warhol, Dali och Magritte. Detta lockar den tacky medelklassen för de får se något konkret så att de kan förstå det.
Citera
2015-06-03, 12:47
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Att vara nyckelkund (eller vad det nu heter) hos banken och dessutom berätta om det för andra.

Möjligtvis att LÅTSAS som om man är nyckelkund kan kvala in. Är man nyckelkund på riktigt bör man befinna sig flera pinnhål över medelklass. En medelklassfamilj kan knappast besitta kapital för att räknas som "nyckelkund" hos någon svensk bank.
Citera
2015-06-03, 15:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Möjligtvis att LÅTSAS som om man är nyckelkund kan kvala in. Är man nyckelkund på riktigt bör man befinna sig flera pinnhål över medelklass. En medelklassfamilj kan knappast besitta kapital för att räknas som "nyckelkund" hos någon svensk bank.
Som mellanchef kanske en tacky medelklassman titulerar sig själv "Key Account Manager".
Citera
2015-06-03, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom

Nyckelkund är väl ingenting man behöver ha ett visst belopp för att bli? På Swedbank kan du bli nyckelkund för 39 kr i månaden och det innebär bara att du köper ett paket med tjänster, typ internetbank:

https://www.swedbank.se/privat/kunderbjudanden/nyckelkund/
Citera
2015-06-03, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Nyckelkund är väl ingenting man behöver ha ett visst belopp för att bli? På Swedbank kan du bli nyckelkund för 39 kr i månaden och det innebär bara att du köper ett paket med tjänster, typ internetbank:

Där blev Carlbom lite misstänkt Tacky medelklass direkt.

Nu är ju Swedbank en riktig luffarbank så nyckelkund kanske innebär annat i den riktiga banksfären?
Vad vet jag som har mina pengar i madrassen?!
Citera
2015-06-04, 11:35
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_

Om man köper en tjänst som heter Nyckelkund, och sedan skryter man om att man ÄR nyckelkund. Det kan jag hålla med om är tacky. Att banken faktiskt uppfattar en som nyckelkund är dock föga troligt.
Citera
2015-06-04, 11:35
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoultyMedKroken

Där blev Carlbom lite misstänkt Tacky medelklass direkt.

Nu är ju Swedbank en riktig luffarbank så nyckelkund kanske innebär annat i den riktiga banksfären?
Vad vet jag som har mina pengar i madrassen?!

Ni är mig på spåren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in