2020-05-05, 15:07
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CityBangBang
Det är fint va att prata bakom ryggen på mig och kalla mig för raggare när du inte ens vet huruvida jag är det eller inte.. och du skall prata om att gå för långt när jag uttryckte mig om narcissism.
Jag glömde förvisso att lägga till att efter att ha läst Slemhogs övrig inlägg som du drullknull besvarat, så var det utifrån det jag fick känslan av narcissistisk personlighetsstörning och eventuell sociopati.. dessutom känns det mycket som att du använder raggare på mig som en slags härskarteknik och att försöka förminska mitt korta inlägg ungefär som man gör i den traditionella åsiktskorridoren när någon kommer och uttrycker sig om/med något som inte passar in enligt rådande åsiktssfär. Där kommer vi till att du uttrycker dig om att jag går över gränsen och det är just där jag känner att ; herregud, skall man inte kunna tala om vad man känner och tycker om det etc. Det blir ungefär som att det påstås att man går över gränsen om man säger att det t,ex bland muslimer förekommer det och det och så kommer det någon dåre och säger att det är hets mot folkgrupp.. frågan är om du är villig att förstå hur jag tänker här?

Jag har både personlig erfarenhet av att ha träffat på ett antal personer med dessa defekter, främst narcissistisk personlighetsstörning o liknande i varierande grader och jag är dessutom relativt påläst i ämnet och faktiskt uppemot ca 10 % utav befolkningen beräknas lida i en viss grad av dessa störningar, men inte fullt ut i flertalet fall. Det är väldigt många av dessa som i stort sett aldrig hamnar i klammeri med rättvisan därför att de är så pass smarta att de vet att hålla igen när det gäller. Du kan kan ofta möta till synes helt vanliga personer som uppför sig exemplariskt utåt sett, men inombords och inom en liten krets av bekanta, familj etc så dyker tendenserna upp.

Apropå när det gäller raggare, så känner jag ingen större tillhörighet till dem, inte ens i det urvattnade begreppet "raggare som man slänger sig omkring med idag" Jag är förvisso bilintresserad och utav äldre bilar, men har aldrig varit speciellt förtjust i amerikanska bilar i allmänhet eller europeiska dito och andra substitut för att komma in i den sfären. Visst finns det intressanta amerikanska bilar, men då bara vissa speciella modeller som t,ex Buick Riviera, Chrysler 300 etc. Annatrs är det i huvudsakligen europiska bilar med lite finare karaktär och starkare motorer som intresserat mig mest samt att de skall ha väghållning, då jag alltid gillat att det skall kunna gå undan lite grann vid behov även när det svänger. Jag har sällan haft tålamod för att glida omkring så som man gör med raggarbilar.

Lugn nu, jag har inget emot raggare, tvärtom, hellre liggandes under en 244 i ett garage i Falköping än bakom datorn för aktiespekulation.
Men jag måste säga att påstå om diagnoser efter några texter på flashback inte är vidare seriöst. Du kan ha rätt, men det är inte styrkt därför bör du använda ord med måtta. Ingen vet hur genuint trevlig slemhog är, om hens uppfattade narcissism egentligen är ett socialt behov att synas, vara med, att vara någon, detta utan att vara ett svin i vardagen. Visst, några utmärkande drag för en krystad medelklass har vi, personens övriga egenskaper vet vi lite om.
Dessutom är inte alla personer med narcissistiska personlighetsdrag fast i ett okontrollerbart handikapp där andra får lida för, i många fall är personerna medvetna, kan mer eller mindre styra de sämre sidorna.

Värsta sortens narcissist jag träffat på var en självgod, förhållandevis litet grandios, men socialt handikappad tjänsteman. Hen låg i ständigt i lågintensiva konflikter med kollegor, chefer, kunder, familjemedlemmar, myndigheter, som att hela den vakna tillvaron kretsade kring makt, allt var ett spel om inflytande. Nu har denna person växt upp i övre medelklass där behovet att synas med symbolvaror inte anses vara ok, därför visades inte några krystade markeringar upp för omvärlden, även om någras ord om bilparken kunde ges. Längre upp i den sociala hierarkin är översitteriet som sagt anspråkslöst.

/Drullknull - WT
Citera
2020-05-08, 16:39
Medlem
Vilket/vilka resmål kommer bli populärt bland TM den närmaste tiden?

För ögonblicket går det inte att resa på långweekend till turistkvarteren i någon klassisk europeisk storstad som Paris, London, Rom, Wien, Prag etc. men behovet av att dela menlösa resebilder finns fortfarande kvar. Nu gäller det istället att visa hur det var på "hemestern".

Mina stalltips: Österlen, skärgården, den egna altanen.

Vad säger expertpanelen?
Citera
2020-05-09, 16:55
Medlem
Här har ni en hel dokumentärserie om TM-ungar som drar iväg till andra kulturer för att fly från den TM-kultur som de bär med sig och förpestar Panama med.

https://www.youtube.com/watch?v=f6nl4KKWHsA
Citera
2020-05-09, 23:35
Medlem
Isnatts avatar
När en XC60 drar förbi en och man ser detta klistermärke i bakrutan <3
https://webshop.sjoraddning.se/medlemsvaror/medlemsdekal/
Citera
2020-05-10, 00:10
Medlem
DoMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av django_0818
Vilket/vilka resmål kommer bli populärt bland TM den närmaste tiden?

För ögonblicket går det inte att resa på långweekend till turistkvarteren i någon klassisk europeisk storstad som Paris, London, Rom, Wien, Prag etc. men behovet av att dela menlösa resebilder finns fortfarande kvar. Nu gäller det istället att visa hur det var på "hemestern".

Mina stalltips: Österlen, skärgården, den egna altanen.

Vad säger expertpanelen?
Norra Gotland såklart!
Citera
2020-05-27, 20:13
Avslutad
Den här unga kvinnan, 25-åriga Ellinor, anser jag visar upp attribut på hennes Instagram som föranleder en iögonfallande potential till att konkurrera på BT-området. Vad anser ni om henne, har hon egenskaperna som skiljer agnarna från vetet?

Länk: https://www.instagram.com/ellinorlofgren/?hl=sv
Senast redigerad av anwe8 2020-05-27 kl. 20:15.
Citera
2020-05-27, 20:27
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Den här unga kvinnan, 25-åriga Ellinor, anser jag visar upp attribut på hennes Instagram som föranleder en iögonfallande potential till att konkurrera på BT-området. Vad anser ni om henne, har hon egenskaperna som skiljer agnarna från vetet?

Det som är mest TM är ju att hon har ett IG-konto för sitt jävla hus. Ett konto som heter Casa Nero House. Department of Redundancy Department much?
Citera
2020-05-27, 21:33
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8

Jo, det är det värsta tråden har presterat hittills, en orgie i försök att produktplacera sig själv, som influencer med hjälp av varumärken och företag. Så perverterat att teatern blir själlös, bilden tänkt att förmedlas är inget annat än ett utbränt skal, människan bakom finns inte.

Tragiskt.
Citera
2020-05-27, 21:57
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det som är mest TM är ju att hon har ett IG-konto för sitt jävla hus. Ett konto som heter Casa Nero House. Department of Redundancy Department much?

Jo, men det här är ju något hon gör för pengar, det är ett jobb. Hon säljer en idé, inte sitt eget liv nödvendigtvis. Vad vet vi om henne liksom?
Citera
2020-05-27, 22:05
Medlem
Wheeler88s avatar
Kanske offtopic men endå något som tillhör denna kultur. Hip-hop kläder kostar lika mycket. Jag ifrågesätter varje människa som slänger för mycket pengar på klädesplagg. Vad tänkte de med liksom? Köper aldrig ett plagg över 1000kr, vinter-jacka om den är bra så kan jag lägga över 1000kr aldrig annars, det kostar ju en bråkdel för människorna att köpa in det från garanterat samma fabrik som gjorde Hm-kläder för 5 kr. Bara att din hade finare material som kostnaden låg mellan 25-50kr att tillverka. Sedan dyker den upp i en affär i Sverige för 100ggr tillverksningskostnaden. smh
Citera
2020-05-27, 22:21
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, men det här är ju något hon gör för pengar, det är ett jobb. Hon säljer en idé, inte sitt eget liv nödvendigtvis. Vad vet vi om henne liksom?
Hon kanske inte säljer sitt liv men sin livsstil, det är tacky som fan.

Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Kanske offtopic men endå något som tillhör denna kultur. Hip-hop kläder kostar lika mycket. Jag ifrågesätter varje människa som slänger för mycket pengar på klädesplagg. Vad tänkte de med liksom? Köper aldrig ett plagg över 1000kr, vinter-jacka om den är bra så kan jag lägga över 1000kr aldrig annars, det kostar ju en bråkdel för människorna att köpa in det från garanterat samma fabrik som gjorde Hm-kläder för 5 kr. Bara att din hade finare material som kostnaden låg mellan 25-50kr att tillverka. Sedan dyker den upp i en affär i Sverige för 100ggr tillverksningskostnaden. smh
Det enda jag vet är att mina Levi's för en tusenlapp är mycket skönare och sitter bättre än min jeans för 200 från.. Cubus eller var fan jag köpte dom, typ HM-jeans i alla fall.
Citera
2020-05-27, 22:32
Medlem
ragingcows avatar
Vattenkranen i köket är en sån där böjbar som de ofta har på krogar som kan reglera vanlig vattenflöde eller flera småstrålar.

https://www.stonefactory.se/badrumsinredning/blandare/koksblandare/tapwell-koksblandare-evo-186-krom?gclid=Cj0KCQjwn7j2BRDrARIsAHJkxmz188RkBcyAJWf 6cQHeCGGI9MMuY11VbT_y skLAXvRdpryRwKIt83kaAtb4EALw_wcB

Nåt i den stilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in