2015-06-03, 17:37
Medlem
Bokmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trekky76
Exakt vilken verklighet lever du i? Varje dag som jag åker tuben är man glad över de fåtal väktare och poliser som kämpar med att hålla ordning på boskapet. Klart det finns rötägg som i alla yrken. Jag är i alla fall glad att de finns.

Skiter fullständigt i vad du gör i Sthlm har inte med saken att göra!!!

om du riskfritt vill slå andra
och få betalt för det
eller är för dålig för att bli snut

G4S, G4S
behöver dig i sitt stall
G4S, G4S
du behöver bara spela ball

Tjaaah väktare/kontrollant fixade så G4S förlorade uppdraget. Undra ifall de kommer kräva lite pengar av dessa individer för kontraktsbrott. Kanske lön uteblir?
Senast redigerad av Bokmask 2015-06-03 kl. 17:43.
Citera
2015-06-03, 17:39
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Exakt vilken verklighet lever du i? Varje dag som jag åker tuben är man glad över de fåtal väktare och poliser som kämpar med att hålla ordning på boskapet. Klart det finns rötägg som i alla yrken. Jag är i alla fall glad att de finns.

Jag har åkt tillräckligt mycket tunnelbana och gått på tillräckligt måna fotbollsmatcher för att se hur folk i uniform beter sig. Det är en viss typ av människor som söker dessa yrken. Kriminella människor som älskar våld.
Citera
2015-06-03, 17:45
Medlem
peachfuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Jag har åkt tillräckligt mycket tunnelbana och gått på tillräckligt måna fotbollsmatcher för att se hur folk i uniform beter sig. Det är en viss typ av människor som söker dessa yrken. Kriminella människor som älskar våld.

Rent spontant är det en viss typ av människor som brukar ha problem med auktoriteter också.

Kriminella människor...

Bra observation helt klart
Citera
2015-06-03, 17:46
Medlem
farbror Svens avatar
Gôtt att G4S sumpar kontraktet! Såna rötägg ska inte arbeta som väktare och det gäller helt enkelt för företaget att investera mer i rekrytring och utbildning och uppföljning.
Citera
2015-06-03, 17:48
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Bussen i fråga har 8 kameror och de gås igenom "as we speak".
Att Västtrafik gjort sig av med G4 är pga all uppståndelse.
Materialet från kamerorna har med all sannolikhet redan gåtts igenom p.g.a. den tid som förflutit.
Västtrafik har sannolikt bl.a. avslutat samarbetet då G4S ansvariga inte kunnat utlova att kriterier enligt avtal och policys framöver ska uppfyllas till 100%.

Citat:
Dessa oberoende vittnen som vittnar om hur lugn bitchauffören var har inte ens kommit ut och existerar antagligen inte. Kontrollanten som vi vet existerar är mest trovärdig. Det är fakta.
Menar du att vittnens trovärdighet upphör för att de "inte kommit ut" på nätet?
Skrattretande (Ja), fakta (Nej)!
Chauffören som vi vet existerar måste väl också uppfylla dina kriterier för trovärdighet?

Citat:
Kontrollanterna är anställda och kontrolleras åtminstone mot polisens register. Bitchauffören har såklart bitit och bråkat och det är det vi kommer få se. Bitchauffören förekommer säkert också i polisens register. Ren fakta.
Busschaufförer kontrolleras via belastningsregistret i samband med anställning i bolag som bedriver kollektivtrafik och/eller transporterar skolbarn.
Att utan fakta påstå att chauffören skulle förekomma i polisens register är j-t kränkande och förolämpande!

Citat:
Fakta är att bitchauffören har bitits och bråkat och enda riktiga vittnet är kontrollanterna och bitchauffören.
Han har suttit i fram nån meter ifrån den som körde bussen. Övriga vittnen känner naturligtvis polisen till. Minst ett vittne har uttalat sig i media till hans fördel.
Kul att du har mage att pompöst underkänna alla i bussen som vittnen, förutom "idiotkontrollanterna" och "bitchauffören".

Citat:
Vittnena på plats kan omöjligt sett vad bitchauffören gjorde på bussen eller i direkt anslutning. Enda vittnet vi vet som finns från början till slut är kontrollanterna och bitchauffören. Sluta vara ignorant och läs fakta istället.
Mycket snack och lite verkstad när det gäller allt tjat om FAKTA!
Citera
2015-06-03, 17:52
Medlem
VILL DU BEHÅLLA DITT JOBB?! Snacka om evig karma
Sen skönt att se de riktiga poliserna ta över i filmen, otrolig skillnad i bemötande och professionalitet måste jag säga.
Citera
2015-06-03, 17:54
Medlem
Mustigastes avatar
Dom kan väll ge sig på folket som inte arbetar med dessa glåpord, ist för att trakassera en person som iaf jobbar och försöker.
Citera
2015-06-03, 17:57
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitMan40Plus
Men hallå, busschauffören och kontrollanterna är i princip kollegor även om det är anställda i olika företag. En kontrollant som får för sig att kontrollera en kollega är helt slut i huvudet, klart att chauffören blev arg!?

Det är det där som jag inte kan fatta. Visst fan borde en kontrollant veta att en chaufför får åka buss tillbaka till utgångspunkten när man blir avlöst? Sedan så är frågan hur många det är som åker om kring i uniform på fritiden för att kunna åka gratis!?

Det är för många konstigheter.
Citera
2015-06-03, 18:06
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Det krävs två parter för att skapa en konflikt. Får gärna förklara hur det funkar med att bara en av parterna gör det.

Självfallet krävs det minst två parter för en konflikt. men båda parterna behöver inte ha ansvar för att det skapas en konflikt. Jag ska ge dig ett exempel tänk dig ett företag som bedriver busstrafik. Busschaufförerna byter av varandra efter linjen och avgående chaufför kan åka med bussen till bussdepån för att byta om och åka hem. Då är dom fortfarande i tjänst och behöver ingen biljetter.

Vidare har Bolaget ett avtal med ett externt företag för att genomföra biljettkontroller så att inga åker gratis eller smiter från betalning. På grund av att det förkommit en del konflikter under åren så har bussföretaget meddelat kontrollbolaget att iaktta en viss smidighet och inte skapa konflikter i onödan.

När vår chaffis glatt sitter på väg mot depån så kommer några kontrollanter ombord, dom genomför kontroller av biljetterna och hittar en tjej som saknar giltig sms biljett. Helt enligt instruktionerna så
ger dom henne en tillsägelse. Sedan kommer dom till vår chaffis som sitter i sin uniform och visar upp bevis på att han är chaffis.

Då kräver kontrollanterna, helt i strid mot regelverket att han måste ha biljett. Han vidhåller att han är chaufför och inte behöver biljett (helt riktigt) han sitter kvar till ändhållplatsen(?) eller depån (?)
och ska gå av där. Plötsligt knuffas han omkull bojas och folk sätter sig på hans rygg på ett sätt som kan vara direkt livshotande. Därefter tillkallas väktare av kontrollanterna och en hysterisk person spring kring och skriker hysteriskt och frågar chaffisen om han vill behålla jobbet.

Så skapar en part en konflikt mellan i det här fallet fyra parter kontrollanter/väktare chaffisen G4S och Västtrafik. Resultatet av insatsen är att G4S blir av med uppdraget vilket borde medföra att ett antal personer förutom dom inblandade väktarna/kontrollanterna blir av med jobben. Något som i sin tur kan skapa en konflikt mellan kontrollanterna och deras kollegor.

Är det något annat du vill att jag ska förtydliga ?
Citera
2015-06-03, 18:08
Medlem
snowman.80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten

Rätta mig om jag har fel...men väktarbolag har väl som ett krav att ha ett helt blankt brottsregister vid intervju och ev anställning? Så på vilket sätt är dom kriminella?

Försvarar inte väktare eller ordningsvakter, men ditt inlägg var det seriöst Clownstämpel på.
Citera
2015-06-03, 18:13
Medlem
Debatten är ju helt skev.

Ser ni inte själva hur ni vinklar det? Varför slänger ni ur er en massa fördomar hela tiden? Mår ni bättre då? Fan jag vet hur det är att sitta på FB och vara bitter.

Tänk om det hade varit en vit busschaufför och 3 svarta väktare istället? Det hade redan funnits hundra tals bilder ute med facebook-profil och allting. Bakgrund osv osv osv....

Just nu har vi inte ens ETT namn på väktarna. Finns jättebra bilder men intresset för att ta reda på det är svalt.

Im out.
Citera
2015-06-03, 18:15
Medlem
Citat:
Det krävs två parter för att skapa en konflikt. Får gärna förklara hur det funkar med att bara en av parterna gör det.

Du menar alltså på fullt allvar att det är omöjligt att en eller flera personer hoppar på en ensam person och misshandlar den. Det är omöjligt enligt dig och händer aldrig. Om det mot förmodan händer i din fantasivärld så är det offrets fel. Du vet inte mycket om verkligheten du!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in