Citat:
Ursprungligen postat av
priz
Detta väcker ju frågan lite om vilken slags biljettkontroll trafikbolagen vill ha, och om de ens ska ha någon?
Jag tvivlar inte det minsta att kontrollanterna fått inofficiella direktiv av västtrafik innan att man ska vara hårda. Men backas man sen inte upp så kommer ju nästa trafikkontrollanter få veta det.
Du har helt missat att de arbetar med dialog och har gett exakt motsatt instruktion mot vad du vill göra gällande...
Citat:
I Stockholm har det ju nu börjat leda till enorma plankningar och att SL verkligen blöder pengar. Jag skämtar inte när jag säger att i tcentralen under rusningstid plankar kanske 1/4 av de som går på.
Vissa busslinjer går 99% av alla på hur som helst och visar inga färdbevis, där har t om chaufförerna blivit tillsagda att inte be om att få se färdbevis pga våld och hot.
Alltså rakt emot det du vill hävda för Västtrafik.
Citat:
Att skattefinansiera kollektivtrafiken tror jag inte skulle gå, dels rent juridiskt dels att det skulle vara extremt impopulärt och nog behöva leda till sänkta bensinpriser eller liknande.
Konstigt slutsats .. det borde ju tvärtom leda till högre skatter på bränsle, inte lägre, eftersom man då vill styra folk mot kollektivtrafiken - inte bort från den.
Citat:
Och att ha kontrollanter som skiter i att kontrollera folk om det kan bli oroligheter kommer inte heller fungera. Då är dom bara slöseri med pengar.
Du hävdade ju just att SL arbetar just så, och det tycks ju fungera då.