2015-06-02, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ozzmeister
Den här bilden hittade jag på facebook och ska vara den kvinnliga kontrollantens hand efter att hon blivit biten.

http://imgur.com/nvWVpcG

Svårt för min del att säga om det verkligen är ett bitsår men då har vi lite mer att gå på iallafall..

Det liknar inga bitmärken som jag har sett iaf. Det krävs mkt kraft för att bita igenom huden, oftast så blir det djupa märken/blåmärken. Och inga öppna sår som där.
Sedan så ser jag totalt 3 st bett på fingrarna. Hur lyckades han bita henne hela 3 gånger egentligen? Borde hon inte dragit bort handen efter första gången? Och med de där skadorna (som måste ha gjort JÄVLIGT ont, det vet alla som har blivit bitna) så borde hon ha skrikit till. Inget vittne har sagt något om detta.

Är det ens kontrollantens hand? Hur vet vi det och var fick du bilden ifrån? Kontrollanten själv på facebook? Eller är det bara något du såg i ditt flöde, som vem som helst kan ha postat?
Citera
2015-06-02, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ser inte ut som bitsår nej .. vare sig av djur eller människa.

Nej, vi har ingenting mer att gå på för att du gogglat blodiga fingrar/händer ..

Det var duktigt av dig .. Grattis till din första (?) googling.

Haha! vet inte hur jag ska verifiera bilden utan att hänga ut mina facebookvänner så vi får väl skippa den så länge då..
Citera
2015-06-02, 19:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystic-Man
Kontrollanten påstods vara arab, åtminstone i början av tråden så det är kanske inte helt orimligt att hans frågor inte heller var speciellt tydliga. Har du jobb finns det inget som lockar med SFI ändå.
Kolla videon .. busschauffören talar och förstår svenska -- SFI vore bortkastat på honom i dagsläget ...
Citera
2015-06-02, 19:17
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Hur hamnar bussförare på bussar. Det där inlägget är nog det mest korkade jag sett på länge. Han hade kört bussen i elva timmar innan idioten till kontrollant dök upp, efter det att han blivit avlöst av en annan förare. (Denne/denna förbannar nog sig själv att hen lät kontrollanten åka med.)

Är du seriöst dum i huvudet eller? Jag ställer en fråga hur han hamnat på bussen utan att lösa biljett. Läs mitt inlägg ordentligt innan du svarar, satans lågpanna!
Citera
2015-06-02, 19:18
Medlem
Citat:
Varifrån har du fått att han hade begränsade kunskaper i svenska?
Jag tycker jag hör en man som väl både talar och förstår vad språket.

Jag utgick från det eftersom vittnet säger att han inte verkade förstå vad kontrollanterna menade. Men jag kan förstås ha fel. Jag menar inte att han har noll kunskaper i svenska, det var inte så jag menade. Men med argsinta kontrollanter som kanske hetsat upp sig och pratar snabbt så kan det vara svårt även för en infödd att begripa vad de menar och om man då har annat modersmål så blir det inte lättare.
Citera
2015-06-02, 19:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozzmeister
Haha! vet inte hur jag ska verifiera bilden utan att hänga ut mina facebookvänner så vi får väl skippa den så länge då..
Det är alltså inte ens du som googlat utan en facebookvän .. Grattis till din inkompetens ..

Det som visas är inte bitmärken.
Citera
2015-06-02, 19:19
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Är du seriöst dum i huvudet eller? Jag ställer en fråga hur han hamnat på bussen utan att lösa biljett. Läs mitt inlägg ordentligt innan du svarar, satans lågpanna!

Vild gissning. Han sa hej till kollegan som körde och gick på? Så brukar det iaf se ut i Stockholm.
Citera
2015-06-02, 19:20
Medlem
Citat:
Kolla videon .. busschauffören talar och förstår svenska -- SFI vore bortkastat på honom i dagsläget ...

Ja det blir rätt uppenbart att chauffören kan tala och förstå svenska. Han verkar inte ha några problem alls att kommunicera med Polis på plats men dom beter ju sig som folk iofs..
Citera
2015-06-02, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Det liknar inga bitmärken som jag har sett iaf. Det krävs mkt kraft för att bita igenom huden, oftast så blir det djupa märken/blåmärken. Och inga öppna sår som där.
Sedan så ser jag totalt 3 st bett på fingrarna. Hur lyckades han bita henne hela 3 gånger egentligen? Borde hon inte dragit bort handen efter första gången? Och med de där skadorna (som måste ha gjort JÄVLIGT ont, det vet alla som har blivit bitna) så borde hon ha skrikit till. Inget vittne har sagt något om detta.

Är det ens kontrollantens hand? Hur vet vi det och var fick du bilden ifrån? Kontrollanten själv på facebook? Eller är det bara något du såg i ditt flöde, som vem som helst kan ha postat?

Känner henne inte personligen men en vän till mig gör det och det var så bilden dök upp i mitt nyhetsflöde.
Kontrollanten påstår tydligen att han bet henne på bussen och var hotfull och aggressiv från första början.
Tycker själv att det låter lite märkligt dock att man börjar bitas hur som helst.
Jag tror att kontrollanterna inte haft koll på reglerna och hållt fast honom trots att han hade rätt att åka med bussen varpå han bits som motvärn.
Citera
2015-06-02, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
OK. Här måste man tydligen vara övertydlig: Han tog ut den från depån på morronen. Då måste man stiga in i bussen först.

Fattade du eller var jag otydlig?
Senast redigerad av NurseRatched 2015-06-02 kl. 19:23.
Citera
2015-06-02, 19:22
Medlem
Citat:
Det är alltså inte ens du som googlat utan en facebookvän .. Grattis till din inkompetens ..

Det som visas är inte bitmärken.

Jag sa att jag inte kunde avgöra om det var bitmärken eller inte. Det jag säger är att detta är vad kontrollanten och hennes vänner lagt upp på facebook som bevis.
Citera
2015-06-02, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Vild gissning. Han sa hej till kollegan som körde och gick på? Så brukar det iaf se ut i Stockholm.
Vad jag förstått på skriverier på andra fora tog han ut bussen på från depån och en annan förar löste av honom och färden fortsatt mot depån med den nye föraren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in