Citat:
Ursprungligen postat av
Nyfikenpaallt
Jag fattar inte riktigt menar du att västtrafik ljugit om lagen om bedrägligt beteende samt envars gripande?
Jag har fått PM om att hon som har blivit biten vart på sjukhus innan svt la ut sin rapport.
Detta är styrkt och kommer finnas med när rättegången kommer.
Angående mötet med polisen så kan ju utredaren lätt kolla upp sanningshalten.
Om några månader så kommer allt finnas i rapporten.
Nej, det menar jag inte. Jag menar att det vakterna utför inte är ett envarsgripande, utan att de griper på misstanke vilket till exempel Bergakungen förklarade riktlinjerna för väldigt tydligt några sidor tillbaka, och där det framgår med all önskvärd tydlighet att kontrollanterna inte har befogenhet att göra detta - någonsin!
Jag kan åka till sjukhuset och hävda att en åsna har sparkat mig i magen och bli undersökt efter detta, det är för den sakens skull inte styrkt att så har skett bara för att jag hävdar det. Bitmärken är dessutom lätta att tillfoga. Brukade själv bita mig i handen som barn bara för att titta på märkena, så ditt PM fäster jag noll tilltro till i sammanhanget.
Ja, och utredaren kan även lämna över material till åklagaren där denne kan väcka åtal mot kontrollanterna för misshandel och olaga frihetsberövande. Bollen kan studsa åt många håll och mest troligt inte åt kontrollanternas favör, mot bakgrund av hur Västtrafik har agerat hittills.