2015-06-01, 18:55
Bannlyst
Ge busschaffisen en bra advokat/jurist och stäm skiten ur vakterna/vaktbolaget (och se till att belöna juristen väl sen för lyckad insats). Fy fan för bussbolagets ledning som anlitat vaktbolaget för att slå ner sin egen personal. (Ja det blir så när ni anlitat amatörer utan hjärna)

Ovan uppmaning är främst riktad till fackrepresentanter
Senast redigerad av americansniper 2015-06-01 kl. 18:59.
Citera
2015-06-01, 18:57
Medlem
Chrille Ps avatar
Gayforce skämmer ut sig igen.
Citera
2015-06-01, 18:59
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av javlahelvete
Den jävla vakten borde få en spark i ansiktet!!

Helvete vad förbannad jag blir när jag kollar klippet

VÄSTTRAFIK

Kan ju inte kännas lugnt och tryggt att vara kontrollant och väktare i Göteborg nu med så många unga superarga invandrare som sett klippet.
Citera
2015-06-01, 19:03
Medlem
Folk diskuterar huruvida chauffören ska betala, att han är "neger" osv, osv...

Vad fan hände med det sunda förnuftet undrar jag? På riktigt...

Kan tänka mig min nuvarande och tidigare chefers reaktion om någon av oss anställda blev nerbrottade i anslutning till arbetet av väktare, när det är uppenbart att vi hör till företaget. Oavsett om vi gjort ett mindre fel eller inte.

Att ens avkräva chauffören färdbevis är löjeväckande oavsett hur rätt det än är enligt lag och lokala regler. Lite känsla får man ha vid ingripanden.

Att sedan använda argument som "varför sitter du bojad?" gör saken än värre, att tro att man gör rätt per automatik, av det enkla skälet att man har möjlighet att boja någon är inte annat än pinsamt.

Jag kan inte se hur sjutton en busschaufför skulle bli så pass aggressiv att behandlingen vi ser honom utsättas för kan rättfärdigas. Jag kan verkligen inte tänka mig att en busschaufför utan anledning börjar bråka med väktare anlitade av bolaget han utför arbete åt.

Dock ser jag väktarens och kontrollanternas beteende och kan bara konstatera att de verkligen inte sköter sitt jobb smidigt.
Citera
2015-06-01, 19:05
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag vet inte hur GW fick fram videon som visade vad som egentligen hände när OV dunkade "9-åringen" på Malmö Central, bara hoppas att han kan göra samma sak med denna video. Kunde som sagt vara intressant.
Personligen betvivlar jag starkt att den skulle visa någon större smidighet hos kontrollanterna.
Den pixlade film som GW visade med närbilder på den helgalne 9-åringen var sannolikt filmad av något vittne.
Tyvärr lär vi inte få se vad kontrollanterna pysslade med i bussen. 😕
Jag är nöjd om upplösningen blir rättvisande, så att alla vi som reser kan känna oss bra behandlade av den personal, som ska svara för vår säkerhet.
Citera
2015-06-01, 19:09
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Den pixlade film som GW visade med närbilder på den helgalne 9-åringen var sannolikt filmad av något vittne.
Tyvärr lär vi inte få se vad kontrollanterna pysslade med i bussen. 😕
Jag är nöjd om upplösningen blir rättvisande, så att alla vi som reser kan känna oss bra behandlade av den personal, som ska svara för vår säkerhet.

Det sades i inslaget med GW att det var stationens övervakningskameror. Och ett vittne skulle behövt vara rätt lång för att kunna filma i den vinkeln.
Citera
2015-06-01, 19:10
Medlem
bushtuckers avatar
Man undrar ju om nästa steg är att slänga av, brotta ner och handfängsla busstädarna inne i depån för att dom saknar färdbevis?
Citera
2015-06-01, 19:14
Medlem
Zloths avatar
Självklart var det rätt att brotta ner negern.

Förstår inte hur folk resonerar riktigt. Man får inte bitas. Kanske i något negerland men inte här i Sverige.
Senast redigerad av Zloth 2015-06-01 kl. 19:16.
Citera
2015-06-01, 19:16
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det sades i inslaget med GW att det var stationens övervakningskameror. Och ett vittne skulle behövt vara rätt lång för att kunna filma i den vinkeln.
Okej! Då har du sett mer av inslaget än den korta del, som jag sett filmad c:a 3 meter från sidan på c:a 2 meters höjd.
Citera
2015-06-01, 19:26
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Okej! Då har du sett mer av inslaget än den korta del, som jag sett filmad c:a 3 meter från sidan på c:a 2 meters höjd.

Den film som visas i det avsnittet av veckans brott sägs komma från tre övervakningskameror och de ser då för mig ut att sitta högre än två meter.
https://www.youtube.com/watch?v=Tz_OwZXUfNQ

Hur de fick loss filmen vet jag inte men min förhoppning var att någon (VB lär väl inte återkomma tidigare än i höst) kunde göra samma trick med filmen inifrån bussen i detta fall.
Citera
2015-06-01, 19:27
Medlem
cem77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bushtucker
Man undrar ju om nästa steg är att slänga av, brotta ner och handfängsla busstädarna inne i depån för att dom saknar färdbevis?

Nej nästa steg är att föraren av bussen även måste uppvisa giltig biljett. Går ju inte ha anställda som åker runt på bussarna utan att betala.

Har biljettkontrollanterna löst biljett kan man ju undra?
Citera
2015-06-01, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Självklart var det rätt att brotta ner negern.
Förstår inte hur folk resonerar riktigt. Man får inte bitas. Kanske i något negerland men inte här i Sverige.

I så fall fick denna hårt arbetande busschaufför panik pga detta oväntade och orättvisa påhopp av biljettkontrollanter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in