2015-05-31, 18:59
Medlem
Exklusive straffmål och en drömträff var inte Bahoui så överdrivet bra idag. Vidhåller att Goitom och Ofori är viktigare spelare för AIK.
Citera
2015-05-31, 19:43
Medlem
mishimas avatar
Jag vet inte om detta var ett tecken på att vi var tillbaka normal i standard. Åtvid var ju urusla. De och HBK kan nog börja planera för Superettan om några omgångar.
Senast redigerad av mishima 2015-05-31 kl. 19:48.
Citera
2015-05-31, 19:52
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag vet inte om detta var ett tecken på att vi var tillbaka normal i standard. Åtvid var ju urusla. De och HBK kan nog börja planera för Superettan om några omgångar.

Skulle inte dra alltför stora växlar på er insats mot seriens solklara slagpåse. Åtvidaberg håller inte allsvensk klass.

Idag bjöds det på skönt besked, härligt att se Ellos tappa poäng, ett poängtapp som borde varit större. I morgon befäster Blåvitt serieledningen och utökar den till fyra poäng.
Citera
2015-05-31, 20:01
Medlem
feldgraus avatar
En match mindre spelad och man kan ändå skriva:

M v h
/Serieledarna

Det var det sjukaste. Bara för det lär vi torska både mot Djurgården imorn och Elfsborg på torsdag.

/feldgrau
Citera
2015-05-31, 20:10
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
De har blivit som bajen, beroende av en spelare. Han lär väl dra i sommar, då ere kört för gnaget.
För det första har han varit skadad mycket och mestadels ur slag i år, vi är mer beroende av Goitom, Ofori och Per Karlsson i såfall. För det andra lär en ersättare köpas om/när Bahoui säljs.

Idag var han bra, märktes att han var spelsugen och om han inte var i samma form som i höstas så i alla fall nära. Det är en fröjd för ögat att se honom spela när han är på detta humör och detsamma kan man säga om Bangura idag! Satan vad bra han var emellanåt!

Tycker vi slarvar för mycket i första halvlek och snubblar (lär iofs va gräsets fel), passar fel och låter Helsingborg glida förbi för enkelt. Salétros är ju inte direkt top of the top och jag överdriver inte när jag skriver att det är klasskillnad mellan han och Ofori.

Inför andra halvlek tänkte man att det var 50/50 om man lämna arenan nöjd eller besviken, vi ryckte upp oss och Bahoui stod för ett förjävla snyggt mål, senare i halvleken tog vi över mer och mer och Helsingborg hade inte mycket att säga till om. Peter Larssons utvisning måste ju va årets onödigaste?

F.ö gjorde Carlgren en iögonfallande bra räddning på slutet och kul å se Eero Markkanen tillbaka på NA. Nu mår man bättre framtill på onsdag.
Citera
2015-05-31, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Blivit en glaslirare? Sen debuten 2003 har han väl varit skadad lite mindre än hälften av tiden. Däremot har det blivit bättre på senare år, fram till denna säsong.

Pertan har missat typ tio matcher de tre senaste säsongerna och då har en del av dessa varit pga konkurrenssituation och kort.
Citera
2015-05-31, 20:34
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matchvärd
Pertan har missat typ tio matcher de tre senaste säsongerna och då har en del av dessa varit pga konkurrenssituation och kort.
Idag var han inte med för att han sträckte sig när han skulle gå ut ur bilen och handla http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/aik-spelarens-pinsamma-skada-strackte-mig-nar-jag-klev-ur-bilen/

Något märklig skada
Citera
2015-05-31, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Idag var han inte med för att han sträckte sig när han skulle gå ut ur bilen och handla http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/aik-spelarens-pinsamma-skada-strackte-mig-nar-jag-klev-ur-bilen/

Något märklig skada
Inte värre än en kapsyl i ögat eller Kalle Kulas missöde med gurkan.
Citera
2015-05-31, 20:47
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arre83
Djurgården har 2 superviktiga matcher framöver om man ska bli topplag eller mittenlag.
Vi är ett mittenlag, inget annat. Blir helt galen på snacket om topplag, när vi sedan misslyckas med att nå dit kommer det komma krav på dyra värvningar som vi inte har råd med eftersom att vissa av oss fått blodad tand av ha nosat på toppen i ett par omgångar.

EDIT: omgångar, inte avgångar.
Senast redigerad av P.G 2015-05-31 kl. 21:01.
Citera
2015-05-31, 20:51
Medlem
sodamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Vi är ett mittenlag, inget annat. Blir helt galen på snacket om topplag, när vi sedan misslyckas med att nå dit kommer det komma krav på dyra värvningar som vi inte har råd med eftersom att vissa av oss fått blodad tand av ha nosat på toppen i ett par avgångar.
Håller med. Vi har varken truppen eller ekonomin för att vara ett topplag. En femte- eller sjätteplats är där vi bör hamna. Med nuvarande trupp och den potential kan vi nosa på toppen om 2-3 år.
Citera
2015-05-31, 21:56
Medlem
ZlatanManias avatar
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/elfsborg/article20887351.ab
Citat:
Vad är det som saknas i ert spel eftersom ni så ofta hamnar i underlägen?
– Fråga tränaren. Det är han som vet.
Är det något du känner behöver bli bättre mot IFK Göteborg?
– Det är också tränaren som får ta ansvar för hur vi spelar. Få se vad han säger.
Vad tycker du om ditt inhopp?
– Inget bra. Jag tycker bara att jag springer där framme. Jag har lite tur att jag får med mig en boll och vi gör mål.
Är det tuffare att komma in som inhoppare än att spela från start?
– Jag tycker inte om att komma in i matcher överhuvud taget. Det känns kantigt och kallt.
Med tanke på skadeläget hos er (Per Frick skadad) så borde dina chanser till spel från start ökat.
– Nej, jag är nog mer en inhoppare nu för tiden. Det känns så, med tanke på hur det har sett ut.
Är inte detta lite väl grinigt sagt av Lasse Nilsson? Han antyder "spela mig från start eller skit i att ge mig speltid" och det är minst sagt egoistiskt. Också respektlöst mot lagkamraterna som går före, mest respektlöst mot spelarna som sitter på bänken vecka efter vecka och Haglund.
Citera
2015-05-31, 22:04
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/elfsborg/article20887351.ab

Är inte detta lite väl grinigt sagt av Lasse Nilsson? Han antyder "spela mig från start eller skit i att ge mig speltid" och det är minst sagt egoistiskt. Också respektlöst mot lagkamraterna som går före, mest respektlöst mot spelarna som sitter på bänken vecka efter vecka och Haglund.

Jävla gnällspik, håll käften, bit ihop och jobba när du får chansen.

Ellos ligger tvåa, svårt att gnälla på Haglund då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in