2015-05-31, 09:07
Medlem
kostymnisses avatar
Det var la ett j-a tjafs...

Kollade Bajen igår och man kan ju vrida och vända på den matchen. Hade inte Christoffer Andersson fått sådana träffar hade det ju kunnat sluta väldigt annorlunda ty jag var övertygad om att det snabba 1-0 målet för Bajen skulle sänka ett självförtroendeknäckt HBK, lika säker var jag att HBK återigen skulle släppa in ett förlustmål i slutsekunderna.

Peking ångar på, det förvånar iaf mig. Blir intressant att se hur de klarar den sista veckan och om de därmed hänger med till halvtid (nåja) i serien.

Idag bör vi väl se tre ettor i matcherna, svårt att se hur varken HIF, Åtvid eller ÖSK skall kunna hota respektive motståndare...
Citera
2015-05-31, 12:01
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BestCoast.
http://www.fotbollskanalen.se/video/3183231/wedes-drommal---frisparken-gar-in-i-krysset/

Sjuk!
Blev skapligt lack när man såg den där, once in A life time och såklart gör han det mot mitt Gif...
1-1 mot Falkenberg borta är ett okej resultat och sett till matchbilden så är jag ändå nöjd med resultatet, det som skrämmer mig mer är 1 p mot Gefle, Norrköping och Falkenberg, hade hoppats på 3 p på de där 3 matcherna men istället så vann vi ju över Hammarby så man får väl vara nöjd ändå. Minst kryss mot Halmstad men såklart helst en trea och en trea är ju ändå realistiskt även om inte Halmstad är så dålig som tabellen säger, trea mot Halmstad och kryss mot Kalmar så kan vi gå på sommaruppehåll med hedern i behåll och sedan torska mot både AIK och Göteborg utan att behöva vara alltför orolig.
Citera
2015-05-31, 12:11
Medlem
Shuyins avatar
På grund av skador kommer alltså Alessandro Periera göra debut i dag, något kring det får mig att må lite dåligt. Extremt unlikeable spelare.
Citera
2015-05-31, 12:39
Medlem
ZlatanManias avatar
3 poäng eller extremt hett om öronen för Alm är vad som står på spel idag.

Plussidan: Bahoui är tillbaka. De var ingen större fara med Ofori.
Minussidan: Matchen efter ett derby som vi aldrig lyckas vinna, Panos & Per Karlsson ser ut att missa matchen och Pereira får vikariera i Nisses position.

Hur är det med avbräcken i Helsingborg? Vågar man hoppas på att Atakora inte kommer till spel?
Citera
2015-05-31, 13:12
Medlem
Dessa skador börjar bli ett jäkla aber. Sedan att de dessutom allt som oftast drabbar lagets redan svagaste position - mittbacken, gör ju inte saken bättre. Har Pertan blivit en glaslirare på äldre dagar eller vad är det för fel på killen den här gången?
Citera
2015-05-31, 13:25
Medlem
Readyfreddies avatar
Ja, herregud vilket skadeskit AIK har den här säsongen och man kan verkligen undra om man inte gör något fel i fysträningen eftersom det har varit väldigt mycket muskelskador. Panos tror jag dock verkligen inte är skadad utan "arbetsbefriad".

Går Nisse eller Sonko ut idag har vi ingen mittback att ta in. Dickson? Pereira kommer självklart inte duga på den här nivån, frågan är bara hur mycket det kommer kosta i slutändan.

Det är bara bita i de här tre matcherna som är kvar, sen måste Wesström göra sitt jobb och balansera om laget.
Citera
2015-05-31, 13:38
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matchvärd
Dessa skador börjar bli ett jäkla aber. Sedan att de dessutom allt som oftast drabbar lagets redan svagaste position - mittbacken, gör ju inte saken bättre. Har Pertan blivit en glaslirare på äldre dagar eller vad är det för fel på killen den här gången?

Blivit en glaslirare? Sen debuten 2003 har han väl varit skadad lite mindre än hälften av tiden. Däremot har det blivit bättre på senare år, fram till denna säsong.
Citera
2015-05-31, 13:40
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Ja, herregud vilket skadeskit AIK har den här säsongen och man kan verkligen undra om man inte gör något fel i fysträningen eftersom det har varit väldigt mycket muskelskador. Panos tror jag dock verkligen inte är skadad utan "arbetsbefriad".

Går Nisse eller Sonko ut idag har vi ingen mittback att ta in. Dickson? Pereira kommer självklart inte duga på den här nivån, frågan är bara hur mycket det kommer kosta i slutändan.

Det är bara bita i de här tre matcherna som är kvar, sen måste Wesström göra sitt jobb och balansera om laget.

Ja, det snackas om Alm men med tanke på vad nyförvärven presterat bör ju Wesström vara den som får kritik.
Citera
2015-05-31, 13:43
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Ja, det snackas om Alm men med tanke på vad nyförvärven presterat bör ju Wesström vara den som får kritik.
Varit inne på det tidigare och detta måste varit BW`s sämsta silly season. Etuhu, Brustad och till viss del Haukur har varit rena besvikelser men Blomberg har varit stabil och i en AIK tröja vet man vart man har Bangura som förhoppningsvis lirar forward även idag.

Jag vet inte om det är nervositet eller rentav ångest nu när man inom kort rör sig mot NA. Snälla AIK vinn bara!
Citera
2015-05-31, 17:26
Medlem
Börjar aik bli beroende av Bahoui?
Citera
2015-05-31, 17:27
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Börjar aik bli beroende av Bahoui?

Ser man till spel och poäng med och utan honom, så ja, de är väldigt beroende av Bahoui...
Citera
2015-05-31, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Ser man till spel och poäng med och utan honom, så ja, de är väldigt beroende av Bahoui...

De har blivit som bajen, beroende av en spelare. Han lär väl dra i sommar, då ere kört för gnaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in