2015-05-31, 22:27
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Jävla gnällspik, håll käften, bit ihop och jobba när du får chansen.

Ellos ligger tvåa, svårt att gnälla på Haglund då.
Håller med, speciellt eftersom de finns absolut nada i såna uttalanden som är positivt för någon.

Avskyr han nu bänken så mycket är det bättre på alla möjliga sätt att ta snacket internt. Haglund kanske borde sätta honom på läktaren nån match för att visa vart skåpet står. Finns få saker som provocerar mig så mycket i fotbollsvärlden som när spelare som inte har det så jävla illa går ut och gnäller.
Citera
2015-05-31, 22:45
Medlem
Jontalinens avatar
Lasse är en gnällig fjolla och har alltid varit.
Citera
2015-05-31, 22:57
Medlem
HerrStorfurstes avatar
2-2 hade man varit nöjd med på förhand och med tanke på att Elfsborg dominerade matchen ska man givetvis vara nöjd, men jävlar vad besviken jag är på att vi inte fick med oss tre poäng. Ett solklart offsidemål som inte ska gå att missa och ett sent kvitteringsmål efter att vi skipat rättvisa. Försvaret såg överlag bra ut förutom att det blev lite väl passivt i vissa lägen. Kan även tycka att mittfältet sjunker ner lite väl långt vid underläge. Nu är det bara att köra över Helsingborg och Halmstad innan uppehållet så placerar vi oss över strecket vid uppehållet.
Citera
2015-05-31, 22:59
Medlem
intensifieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boxisland
Exklusive straffmål och en drömträff var inte Bahoui så överdrivet bra idag. Vidhåller att Goitom och Ofori är viktigare spelare för AIK.

Grejen med Bahoui är att det kan se ganska småsegt ut i många matcher, men sedan skiner han till med ett klassavslut idag. Det är därför han är så otroligt viktigt för laget, statistiken talar för sig själv, Bahoui gör poäng.
Citera
2015-05-31, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/elfsborg/article20887351.ab

Är inte detta lite väl grinigt sagt av Lasse Nilsson? Han antyder "spela mig från start eller skit i att ge mig speltid" och det är minst sagt egoistiskt. Också respektlöst mot lagkamraterna som går före, mest respektlöst mot spelarna som sitter på bänken vecka efter vecka och Haglund.
Jag är inte bekant med Lasse, men intervjun är ju lite skön, om han än uttrycker sig lite kategoriskt. Glimten i ögat, han är väl dryga 30 och blivit intervjuad förr?

"– Jag tycker inte om att komma in i matcher överhuvud taget. Det känns kantigt och kallt"

"Har du diskuterat din syn på att vara inhoppare med Magnus Haglund?
– Nej, absolut inte..."

Sedan vinklar AB rubriken men mer läsvärt än allt mediatränat nonsens.
Citera
2015-06-01, 08:19
Medlem
kostymnisses avatar
Jisses, inför gårdagens matcher var jag helt övertygad om tre givna ettor men man får ta av sig hatten och tacka ÖSK för att de snodde poäng! Tyvärr inte tre som var jäkligt nära (tänk om Gerzic bara satt 0-2 och linus på linjen sett offsiden så 1-1 underkänts...).
Seger idag och det är fyra pinnar ner, jag har sagt det innan och säger det igen, det enda som oroar mig just nu är att det går FÖR bra.

Alla fotbollsintresserade runt mig frågar om man vågar börja tro på guld, jag svarar nej varenda gång men om vi nu tar nio pinnar denna vecka så börjar man väl åtminstone hoppas...Vi skall trots allt till Ellos, MFF, AIK, DIF, och även Peking. Tuffa matcher och försprånget kan snabbt ätas in...

Ikväll blir det väl lapp på luckan så gott som och jäklar vad gott det vore med en trea, lär inte bli några förändringar i laget förutom de givna när Bjärsa är tillbaka (även om Hjalmar gjort det bra) och Sören är tillbaka från avstängning, går in på kanten, Seb in centralt och Tom ut på bänken.

SUPERUGEN är här!
Citera
2015-06-01, 11:36
Medlem
Ja jävlar vilken SUPERUGE det kan bli. Det är nu det gäller.

Förövrigt kommer Vibe göra åtta mål på torsdag om Elfsborg försvarar som de gjorde igår mot Örebro.
Citera
2015-06-01, 11:51
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
En match mindre spelad och man kan ändå skriva:

M v h
/Serieledarna

Det var det sjukaste. Bara för det lär vi torska både mot Djurgården imorn och Elfsborg på torsdag.

/feldgrau

Det känns märkligt som MFFare att efter en vinst kolla i tabellen och se att man parkerar på en fjärdeplats. Ovant & obehagligt. Sen tittade jag på schemat och blev genast mer optimistisk. Många tuffa bortamatcher för er efter uppehållet.
Citera
2015-06-01, 11:55
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intensifiera
Grejen med Bahoui är att det kan se ganska småsegt ut i många matcher, men sedan skiner han till med ett klassavslut idag. Det är därför han är så otroligt viktigt för laget, statistiken talar för sig själv, Bahoui gör poäng.

Precis. Det är problematiskt. Långa stunder av matcher är han total osynlig och det är nästan som att spela med en man kort. Men sen så blixtrar han i princip alltid till en kort period i varje match och producerar poäng. På något sätt är det tragiskt. Hade han hållit en jämn nivå över matcher så hade han varit en fantastisk tillgång för internationella klubbar. Nu är det bevisligen något han har väldiga problem med att göra. Oklart varför.
Citera
2015-06-01, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Vi är ett mittenlag, inget annat. Blir helt galen på snacket om topplag, när vi sedan misslyckas med att nå dit kommer det komma krav på dyra värvningar som vi inte har råd med eftersom att vissa av oss fått blodad tand av ha nosat på toppen i ett par omgångar.

EDIT: omgångar, inte avgångar.

Håller helt med dig. Folk glömmer bort vilka lågbudgetvärvningar vi gjort och det fina arbete som Pelle utfört med att föra in defensivt tänk över hela planen och ageranden vid fasta situationer hos varje enskild spelare. Ändå har vi gjort massor med mål och släppt in en del. Men i annat fall hade vi legat längre ner i tabellen.

Kniper vi poäng ikväll är jag jäkligt nöjd. Samtidigt så är det inte alls omöjligt om man tänker på lagens totala kvalitéer. Får Pelle fram samma spel som i andra halvlek mot AIK har vi goda chanser. Men svårt att se det på bortaplan mot favoriterna blåvitt.
Inte helt lätt hur man ska resonera intellektuellt inför kvällens drabbning.
Citera
2015-06-01, 13:08
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intensifiera

Med andra ord bara en poängspelare.
Citera
2015-06-01, 13:37
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Kniper vi poäng ikväll är jag jäkligt nöjd. Samtidigt så är det inte alls omöjligt om man tänker på lagens totala kvalitéer. Får Pelle fram samma spel som i andra halvlek mot AIK har vi goda chanser. Men svårt att se det på bortaplan mot favoriterna blåvitt.
Inte helt lätt hur man ska resonera intellektuellt inför kvällens drabbning.

Vaknar vi på samma sida som vi gjorde i första mot Gnaget så är det inte omöjligt att vi får se årets första tvåsiffriga match. Maken till loja spelare är fan svårt att se, och som vi blandar och ger så är verkligen ingenting omöjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in