Citat:
Ursprungligen postat av
priz
Oddsen att vakter/polis/kontrollanter m.m. brottar ned någon för att denne enbart är svart är mer eller mindre lika med noll.
Rättshaveristerna vill ju självklart få det till att varenda neger är guds ängel och vita är hemska massmördare. De som dock jobbar inom ordningsmakten skulle aldrig någonsin få för sig att brotta ned och gripa någon enbart för att denne är svart, inte bara för att man kan förlorar jobbet om detta skulle uppdagas, mängden rapporter, rättegångar m.m. man skulle behöva gå på skulle vara för mycket för det roliga.
NU säger jag inte att detta aldrig hänt. Långt innan min tid så kan det kanske funnits på 80-talet några inom polisen som kanske tyckte det var askul att kidnappa en neger in i piketbussen och puckla på denne lite men detta händer fan i mig inte längre och det är så jävla skrattretande när rättshaverister påstår detta. Det man vill göra i dag är att ha ett lugnt och skönt pass där inte så mycket händer. Förhoppningsvis finns det kvar lite fikabröd.
Fan vad dum du är! Det här handlar inte generellt om negrer och vita vafan får du det ifrån?
Du förlorade diskussionen så du måste hitta på nya argument att bemöta? Guldstjärna!!!
Det man ser på film visar enbart på galloperande inkompetens från de inblandade så man kan väl egentligen utgå från att biljettkontrollörerna i sin tur är ungefär lika skarpa som lyckas våldföra sig på en "kollega" i arbetsuniform.
Hur jävla sjukt är det egentligen inte? Tänk er själva att det skulle hända på er egen arbetsplats?
Hur jävla dum får man vara om man utgår från att en medelålders man i busschaufförsuniform i bussen är ute och nöjesåker?
Hur jävla svårt kunde det där vara att lösa med dialog för någon normalbegåvad människa?
Tycker det här är ett solklart fall av den vardagsrasism som så många talar om.
Vissa saker inträffar aldrig om du är vithyad. Araben som kollar min biljett vet sin ställning och kaxxar inte, skulle jag trilskas blir det inga handbojor. Skällde ut dem jävlarna efter noter sist jag åkte dit, visst fick jag ta boten i slutändan men inte var det tal om att de skulle bruka våld. Fick däremot en bra förklaring på hur jag skulle göra för att överklaga.
Sen är jag ingen negerälskare per definition, men någon sans av rättvisa måste det ändå finnas.
Finns gott om slödder som är kriminella på riktigt de kan gå på istället.