2015-05-31, 19:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IV7
Ibland vet man inte vad som är konstigare, det är rent utsagt absurt att nån blir attackerad så här efter en 11 timmars dag av sin egen arbetsgivare. Det är brutalt!

Vilken sorts meddelande skickar det ut: ingenting värda med era "otacksamma jobb", kan inte förtjäna till er en biljett hem (efter en lång dag). Men minsann den här "regeln" den värderar vi högre och är beredda att banka skiten ut ur.

Nu var det inte hans arbetsgivare som grep honom. Västtrafik grep honom. Han jobbar för Transdrev.
Citera
2015-05-31, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Så han kan skita i att betala biljett trots att han inte har rätt att åka fritt, och sen bita biljettkontrollanten i handen när hon konfronterar honom med hans tjyvåkande? Det är OK bara för att han råkar vara svart då eller?

Eller är det rent allmänt så att du tycker att regler kan man skita i och bitas kan man göra när man inte får som man vill?
Det du skriver har jag inte sett i filmen utan det är endast vad olika personer hävdar. Vad jag ser i filmen är en G4S-väktare som står och skriker att busschauffören skall vara rädd om sitt jobb som om väktaren hade någon befogenhet i den frågan, vilket också gör att jag hejar på negern.

Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Absolut INGEN borde hängas ut!!! Vilka skulle vilja jobba som t.ex. sjukvårdspersonal, biljettkontrollanter, chaufförer m.m. i framtiden om dom riskerar att bli uthängda för att dom försökt göra sitt jobb men gjort fel ändå. Väktaren kränkte busschauffören inför allmänheten, vilket verkar skumt, ingen film finns visserligen från bussen, men saken ska utredas på rätt sätt!!
Jo, väktaren borde hängas ut med namn och bild så han får sig en tankeställare om han kanske skall hålla sig till att sköta SITT jobb och inte leka chef över de han griper eller samtalar med i arbetet på något sätt. Negern sitter bojad och är inte längre något hot, skall överlämnas till polisen och det är just polisen som skall utreda huruvida brott har begåtts vilket sedan tas till domstol om åklagaren finner det lämpligt, där avgörs eventuella påföljder. Någonstans under resans gång avgör negerns arbetsgivare om negern skall vara fortsatt anställd eller ej, vilket jag hoppas på, och inte någon fjollig väktare.
Citera
2015-05-31, 19:18
Medlem
RutledgeWoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Alltid lika roligt att läsa kommentarerna på avpixlat och exponerat, nog för att invandrare är pack men ha lite medlidande för fan. Denna snubben jobbade ju och gjorde rätt för sig iaf. Varför tror alla sånna här vakter att det är världens mest eftersökta person de brottar ner? Är dom rädda? Likadant på alla filmer ju.

Ja,han har tagit ett jobb från en hederlig,hårt arbetande svensk! Är detta tacken? Bita blonda tjejer i händerna och ställa till med kalabalik på stan?
Citera
2015-05-31, 19:21
Medlem
GandhiSkywalkerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Nu var det inte hans arbetsgivare som grep honom. Västtrafik grep honom. Han jobbar för Transdrev.

Nej G4S grep honom. G4S har avtal med Västtrafik. Precis som Securitas har med Västtrafik.

Det var G4S biljettkontrollanter och G4S väktare.
Citera
2015-05-31, 19:22
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
håller absolut med, men eftersom detta är ett känsligt ärende, och man vet att all fakta inte har kommit ut än, så är jag försiktig till att döma någon på förhand. även om kontrollanterna/väktarna inte kan bevisa att han har bitit dem, så betyder ju inte det att det inte har skett. men i så fall tycker inte jag att man kan döma väktarna heller, då det skulle vara ett rimligt agerande som de gjort, om han nu har bitit någon. då blir det ju ett moment 22 tycker jag.

utifrån det som framkommit just nu, skulle jag gissa på att detta inte leder någonstans, utom möjligen en varning till väktarna.

Den enda anledningen till att detta skulle vara ett "känsligt ärende" är att våra medier precis som alla andra i hela västvärlden har bestämt sig för att en svart människa alltid är ett offer för vit rasism, vita människor ska därmed känna skuld för att sedan acceptera att deras hemländer till varje pris måste vara mångkulturella eller att t.om bytas ut helt som folk.

Att alla inte ser denna agenda!?
Freddie Gray, Michael Brown, Trayvon Martin...
Svensk media kämpar ju med näbbar och klor för att vi ska uppmärksamma svenska motsvarigheter till detta, det finns ju otaliga exempel på detta.
Racebaiting kallas det för i USA.

ALDRIG kommer man uppmärksamma våld, hot, mord, kränkningar åt "det andra hållet"
Ett lysande exempel på det är ju gruppvåldtäkter som inte existerat i Sverige innan mångkulturen och våldtäktsstatistiken som är den mest extrema i världen.
Citera
2015-05-31, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Det du skriver har jag inte sett i filmen utan det är endast vad olika personer hävdar. Vad jag ser i filmen är en G4S-väktare som står och skriker att busschauffören skall vara rädd om sitt jobb som om väktaren hade någon befogenhet i den frågan, vilket också gör att jag hejar på negern.

Jo, väktaren borde hängas ut med namn och bild så han får sig en tankeställare om han kanske skall hålla sig till att sköta SITT jobb och inte leka chef över de han griper eller samtalar med i arbetet på något sätt. Negern sitter bojad och är inte längre något hot, skall överlämnas till polisen och det är just polisen som skall utreda huruvida brott har begåtts vilket sedan tas till domstol om åklagaren finner det lämpligt, där avgörs eventuella påföljder. Någonstans under resans gång avgör negerns arbetsgivare om negern skall vara fortsatt anställd eller ej, vilket jag hoppas på, och inte någon fjollig väktare.

Jag håller med om att väktarens beteende ser olämpligt ut. Det finns ingen uppenbar anledning att stå och skrika i ansiktet på den gripne på det viset.
Men, han säger ju inte att det är han som ska se till att busschauffören blir av med jobbet, han verkar ju snarare hänvisa till någonting han sagt tidigare. Kanske har han påpekat för busschauffören det olämpliga i att tjuvåka på den egna arbetsgivarens transportmedel? Det är en relevant fråga, om busschauffören inte inser att han, om någon, borde föregå med gott exempel, känna till reglerna och även inse att arbetsgivaren knappast accepterar att egen personal tjuvåker på deras bussar utan att det rimligtvis resulterar i ett avsked.
Citera
2015-05-31, 19:37
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotsoldat
Nja, beviset faller nog rätt snabbt om den utpekade lämnar ett bitavtryck.

Det sker aldrig och inte under de första 24h i alla fall. Polisen har inte sådan utrustning med sig och det funkar inte med att bita i ett äpple...

Bitanklagelse är en klassiker eftersom det är omöjligt att motbevisa. Ord mot ord och då väger den misstänktes ord lätt som en fjäder...
Citera
2015-05-31, 19:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Jag håller med om att väktarens beteende ser olämpligt ut. Det finns ingen uppenbar anledning att stå och skrika i ansiktet på den gripne på det viset.
Men, han säger ju inte att det är han som ska se till att busschauffören blir av med jobbet, han verkar ju snarare hänvisa till någonting han sagt tidigare. Kanske har han påpekat för busschauffören det olämpliga i att tjuvåka på den egna arbetsgivarens transportmedel? Det är en relevant fråga, om busschauffören inte inser att han, om någon, borde föregå med gott exempel, känna till reglerna och även inse att arbetsgivaren knappast accepterar att egen personal tjuvåker på deras bussar utan att det rimligtvis resulterar i ett avsked.

Håller med dig faktiskt. Tycker inte alls det känns som om det är vakten som ska bestämma om negern får behålla jobbet, känns mer som om han vill negern ska lugna ned sig så att negern inte hamnar i mer problem och pga detta riskerar sitt jobb ännu mer. Vakten är snäll i sammanhanget.
Senast redigerad av priz 2015-05-31 kl. 19:49.
Citera
2015-05-31, 19:51
Medlem
Det borde vara självklart att chaufförer åker gratis. Bara svensk avundsjuka som stoppar det, eller?

Oavsett vad som skett ombord på bussen går det inte att rättfärdiga G4S-vaktens verbala attacker.
Citera
2015-05-31, 19:52
Medlem
LasseFranGnestas avatar
ja hade blivit så jäävla arg om ja va där va... vette fan va ja skulle gjort, hade förmodligen fått en hjärtattack av ilska!!

fejkpoliser
Citera
2015-05-31, 19:52
Medlem
Citat:
Håller med dig faktiskt. Tycker inte alls det känns som om det är vakten som ska bestämma om negern får behålla jobbet, känns mer som om han vill negern ska lugna ned sig så att negern inte hamnar i mer problem och pga detta riskerar sitt jobb ännu mer. Vakten är snäll i sammanhanget.
Jag förstår vad ni båda säger men negern är till synes lugn och verkar endast bli upprörd på nytt när väktarbögen ställer sig och skriker på honom. Sedan vad som föranleder gripandet uttalar jag mig inte om då jag inte sett det.
Citera
2015-05-31, 19:53
Medlem
Citat:
Oddsen att vakter/polis/kontrollanter m.m. brottar ned någon för att denne enbart är svart är mer eller mindre lika med noll.

Rättshaveristerna vill ju självklart få det till att varenda neger är guds ängel och vita är hemska massmördare. De som dock jobbar inom ordningsmakten skulle aldrig någonsin få för sig att brotta ned och gripa någon enbart för att denne är svart, inte bara för att man kan förlorar jobbet om detta skulle uppdagas, mängden rapporter, rättegångar m.m. man skulle behöva gå på skulle vara för mycket för det roliga.

NU säger jag inte att detta aldrig hänt. Långt innan min tid så kan det kanske funnits på 80-talet några inom polisen som kanske tyckte det var askul att kidnappa en neger in i piketbussen och puckla på denne lite men detta händer fan i mig inte längre och det är så jävla skrattretande när rättshaverister påstår detta. Det man vill göra i dag är att ha ett lugnt och skönt pass där inte så mycket händer. Förhoppningsvis finns det kvar lite fikabröd.

Fan vad dum du är! Det här handlar inte generellt om negrer och vita vafan får du det ifrån?
Du förlorade diskussionen så du måste hitta på nya argument att bemöta? Guldstjärna!!!

Det man ser på film visar enbart på galloperande inkompetens från de inblandade så man kan väl egentligen utgå från att biljettkontrollörerna i sin tur är ungefär lika skarpa som lyckas våldföra sig på en "kollega" i arbetsuniform.

Hur jävla sjukt är det egentligen inte? Tänk er själva att det skulle hända på er egen arbetsplats?
Hur jävla dum får man vara om man utgår från att en medelålders man i busschaufförsuniform i bussen är ute och nöjesåker?
Hur jävla svårt kunde det där vara att lösa med dialog för någon normalbegåvad människa?

Tycker det här är ett solklart fall av den vardagsrasism som så många talar om.
Vissa saker inträffar aldrig om du är vithyad. Araben som kollar min biljett vet sin ställning och kaxxar inte, skulle jag trilskas blir det inga handbojor. Skällde ut dem jävlarna efter noter sist jag åkte dit, visst fick jag ta boten i slutändan men inte var det tal om att de skulle bruka våld. Fick däremot en bra förklaring på hur jag skulle göra för att överklaga.

Sen är jag ingen negerälskare per definition, men någon sans av rättvisa måste det ändå finnas.
Finns gott om slödder som är kriminella på riktigt de kan gå på istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in