2015-05-30, 21:08
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Det skulle vara intressant med en kommentar från anteri17 angående Bajens tabellplacering. Alla som inte trodde att de skulle sluta topp 5 var ju kompletta idioter, enligt den omåttligt dryge och självgode herren.

Jag väntar på när Pablo Pinones Arce ska visa att han håller för Allsvenskan.
Citera
2015-05-30, 21:29
Medlem
Djurgården har 2 superviktiga matcher framöver om man ska bli topplag eller mittenlag.
Citera
2015-05-30, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arre83
Djurgården har 2 superviktiga matcher framöver om man ska bli topplag eller mittenlag.

Tre. IFK borta, Peking hemma och MFF borta.
Citera
2015-05-31, 00:32
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Det skulle vara intressant med en kommentar från anteri17 angående Bajens tabellplacering. Alla som inte trodde att de skulle sluta topp 5 var ju kompletta idioter, enligt den omåttligt dryge och självgode herren.

Visa mig det inlägget där jag skriver detta. Ut och sök i cyberrymden. Eller bespara dig letande - för jag har aldrig skrivit det du påstår. Skånejävel.

Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Han var lika optimistiskt lagd när det gällde hans Sirius i superettan, tycker min tippade tiondeplats känns mer realistisk.

Ska jag behöva dra Sirius-historiken för dig för sjunde gången? Är det så att man blir omåttligt trög på äldre dagar? Sirius var fegt, ineffektivt och extremt drabbade av skador - ändå nådde man mina minikrav. Är du så här dum på riktigt? Ska detat behövas skrivas varje månad tills du ligger i graven? Vad du nu bidrar med på forumet kan jag inte förstå. Avstängning för låg kvalitet vore något för modsen att införa. För just nu är du en hackande grammofonskiva.

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag väntar på när Pablo Pinones Arce ska visa att han håller för Allsvenskan.

Och kära mishima. Som så sällan har rätt, och därför så ofta måste sola sig i glansen för en liten prestigevinst - om något så obetydligt som hur en spelare presterar. Ska du inte dra fram några ekonomiska kalkyler som ska beskriva Allsvenskans topp om tio år? Det är sånt du kan. Resten kan du överlämna åt andra.

...........................................
Om vi ska lämna den låga nivån - som jag återigen inte startade. Att jag bemöter usla inlägg, helt utan högre syfte än provokation, med diverse smädelser - ska inte modsen bry sig om. Kan man hoppas. Så om vi ska höja nivån så har Bajen både truppen och spelet för att man skulle satsat mot en femte plats, och där målet såklart ska vara en plats någonstans på övre halvan. Men har man då en dålig fysprofil, en feghet till rotation, en Nanne som övertid tar extremt mycket energi med sitt onöjda sätt att vara - blandat med att man inte alls fått med sig de poäng man ska få med sig de senaste fyra omgångarna - då ligger man där man ligger.

Med den analysen i åtanke har inte jag fel i min prediction av var man ska klassa in Bajen inför säsongen, och var man som Bajen ska sträva mot för position. Det är alltid analysen bakom som är det intressanta. Det ger ju ingenting om folk sitter inför säsongen och tippar slutresultat på olika klubbar, om man inte har en analys och om man inte följer upp vad som gått rätt och fel i den prediction man haft.

Men mishima, eturnessemo och kommunistfittan är små användare som vill trycka dit en av fotbollsforumets bästa användare. Låt så vara i så fall. Och att dessa tre sedan får en flock med sig det får man räkna med.
Citera
2015-05-31, 00:40
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Visa mig det inlägget där jag skriver detta. Ut och sök i cyberrymden. Eller bespara dig letande - för jag har aldrig skrivit det du påstår. Skånejävel.

(FB) En ny jävla säsong... - Allsvenskan 2015!

Citera
2015-05-31, 00:44
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
(FB) En ny jävla säsong... - Allsvenskan 2015!

Citat:
Alla som inte trodde att de skulle sluta topp 5 var ju kompletta idioter, enligt den omåttligt dryge och självgode herren.

Att jag trodde på topp-5 gör inte att jag tycker att alla andra är kompletta idioter. Det är en milsvid skillnad. Något sådant inlägg finns inte.
Citera
2015-05-31, 01:03
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Att jag trodde på topp-5 gör inte att jag tycker att alla andra är kompletta idioter. Det är en milsvid skillnad. Något sådant inlägg finns inte.

Kompletta idioter har du inte kallat några, men att hänvisa till andras "verklighetsfrånvända teser", eller att anklaga kritiker av din åsikt för att ingå i en ryggdunkarklubb ligger inte superlångt ifrån.
Citera
2015-05-31, 01:05
Medlem
Citat:
Haha, bara håll flabben med dig, din jävla pajas. Jag minns diskussionen gott och väl, och som vanligt idiotförklarades alla som höll inte med dig. Det är alltid samma vis med dig: djärva påståenden fyllda med extrem självgodhet och nedsablingar av meningsmotståndare och när det sedan biter dig i röven, så slingrar du dig undan och lyckas ändå få det till att du är "fotbollsforumets bästa användare" medan resten är idioter. Du är verkligen underbar på det viset.
Citera
2015-05-31, 01:10
Bannlyst
Säsongen är inte slut än,pojkar...Och flickor.
Citera
2015-05-31, 01:18
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Haha, bara håll flabben med dig, din jävla pajas. Jag minns diskussionen gott och väl, och som vanligt idiotförklarades alla som höll inte med dig. Det är alltid samma vis med dig: djärva påståenden fyllda med extrem självgodhet och nedsablingar av meningsmotståndare och när det sedan biter dig i röven, så slingrar du dig undan och lyckas ändå få det till att du är "fotbollsforumets bästa användare" medan resten är idioter. Du är verkligen underbar på det viset.

Jag gick igenom mina dryga 30 inlägg i den här tråden. Tonen var helt okej. När jag dessutom förde resonemang kring ämnet så förstår jag inte upprördheten. Att jag sedan nu smått lackar ur på ynkryggar som du, det gör jag för att du började pajkastningen. Återigen var det inte jag. Du sänker nivån här.

Alltid samma visa? När fan då? Ett fall med Bajen? När säsongen inte heller eller slut, och där jag är man up att kunna resonera kring vad som gått fel. Andra fån kommer dragandes med Sirius. Eturnessemo skämmer ut sig för att dra samma felaktiga historia gång efter annan. Vilka mer djärva påståenden har jag?

Jag skriver här utifrån min övertygelse. Hur jag ser på fotboll, mina tankar. Det är inget nytt att jag till skillnad mot många andra iaf vill analysera det som sker när vi ser på fotboll. Ofta får jag höra att jag har goda tankar, välunderbyggda analyser. Mer sällan slår det fel. Det är möjligt att det slår fel med Bajen. Problemet är när småkukar som du måste hävda dig när jag har fel. Det är bara patetiskt. Och att jag då som försvar mot pajkastning beskriver mig som användare så som andra beskriver just mig som användare, det får du gärna gråta till.

Det här med djärvhet. Återigen skriver jag det jag tror, det jag tycker, det jag känner - utifrån min övertygelse. Jag är skiter inte i att skriva när jag har lust, bara för att jag om möjligt kan vara ute på hal is.
Senast redigerad av anteri17 2015-05-31 kl. 01:23.
Citera
2015-05-31, 01:23
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Kompletta idioter har du inte kallat några, men att hänvisa till andras "verklighetsfrånvända teser", eller att anklaga kritiker av din åsikt för att ingå i en ryggdunkarklubb ligger inte superlångt ifrån.

Verklighetsfrånvända teser åsyftades till folk som inte hade högre ambitioner än att Hammarby skulle klara nytt kontrakt. Än idag står jag fast vid att det är tämligen verklighetsfrånvänt. Åker Bajen ut, så är det ett rejält fiasko. Kan det hända? Ja. Men sannolikheten är extremt liten. Därav verklighetsfrånvänt.

Sverige är konformismens land. Det behöver inte vara om fotboll, det kan vara om allt möjligt. Åsikter som sticker ut, mer eller mindre, slås ned - och det ofta med argument om att det du tycker gör du ensamt. Därför har du fel. En sån ryggdunkarkultur finns även på detta forum, främst på fotbollsforumet.
Citera
2015-05-31, 02:23
Medlem
BestCoast.s avatar
http://www.fotbollskanalen.se/video/3183231/wedes-drommal---frisparken-gar-in-i-krysset/

Sjuk!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in