Citat:
Ursprungligen postat av
johnny_vicious
Jag kan egentligen ingenting om fysträning, men en tanke bara: Är det inte lättare att köra ett sådant upplägg i en serie där man är det spelförande/bättre laget. Jag menar, om Bajen får jaga boll i 90 minuter mot AIK så är det väl inte många som orkar ett hårt fyspass dagen efter?
Vi bygger ett spel som går ut på att ha mycket boll. Givetvis är det ändå jobbigt i och med vårt höga presspel, men fysträningen är ju till för att kunna spela i ett högt tempo. Oavsett om vi har mycket boll eller inte så kvarstår ju faktumet, för alla lag, att man egentligen enbart kan lägga fysträning efter matcherna om man vill utveckla fysiken.
Vill dock lägga till angående exemplet om AIK ovan att jag inte vet om man kommer få se Bajens höga presspel. Matchen spelas på naturgräs och ingen vet väl riktigt hur gräset på Friends kommer vara då... Vissa matcher i Superettan, som spelades på naturgräs, valde Bajen att ligga lägre i positionerna vilket visserligen fungerade bra, men jag hoppas vi får se det höga presspelet. För att slå gnaget tror jag man ska sätta press på deras backlinje som får anses vara svag med spelare som Nisse, Sonko och Haukur(heter han så?).