2015-06-18, 08:57
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
Nä, vi kanske ska parkera det här om du inte är förmögen att förstå bättre, eller inte har bättre koll på självklarheter.

Det står ju klart och tydligt att klubben tyckte det var för dyrt att bygga nytt , varför inte erkänna att du har fel, det är mänskligt.

http://cdn07.dayviews.com/15/_u2/_u8/_u8/_u3/u28833/18703_1204916971.jpg
Citera
2015-06-18, 09:26
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Mathias Lühr skrev en överraskande intressant grej om spelare och konstgräset.
http://www.expressen.se/sport/kronikorer/mathias-luhr/luhr-svenskarna-har-spelat-for-lite-pa-gras/

Det är väl klart att utländska klubbar gärna vill veta hur spelarna presterar på naturgräs.

Det skulle hjälpa Linus Wahlqvist väldigt mycket i karriären om han lade ett par allsvenska år på naturgräs innan han går vidare.

Citat:
Titta lite på Elfsborg, där stjärnor som Denni Avdic och Emir Bajrami haft det mycket tufft efter flytten bort från Borås arena. Ja, även supertalangen Oscar Hiljemark har haft svårt att hitta en startplats i PSV Eindhoven medan Niklas Hult i alla fall haft en pigg inledning i franska mittenlaget Nice.
Hur kommer det att gå för Viktor Claesson, Simon Hedlund & Co när de tar nästa kliv i karriären?

När blev Hiljemark en supertalang? Om man inte såg begränsningarna i målsumparen Avdic redan då han spelade i allsvenskan så vet jag inte vad jag ska säga. Sådana spelare brukar misslyckas då de går utomlands. Claesson lär knappast heller bli någon stjärna, han är liksom 23 år och har först nu fått sitt genombrott i allsvenskan, men man kan väl alltid hoppas, men han har oddsen emot sig. Bajrami hade väl en stabil utlandskarriär kanske inte fullt lika bra som förväntningar, men hur många har det? Faktum är att Elfsborg har trots att de spelar väldigt underhållande fotboll haft få stora råtalanger i sitt lag. Zeneli är nog den mest intressanta sedan de införde konstgräset OM han fortsätter som han har gjort, en vårsäsong säger inte så mycket.
Citera
2015-06-18, 10:15
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf

När blev Hiljemark en supertalang? Om man inte såg begränsningarna i målsumparen Avdic redan då han spelade i allsvenskan så vet jag inte vad jag ska säga. Sådana spelare brukar misslyckas då de går utomlands. Claesson lär knappast heller bli någon stjärna, han är liksom 23 år och har först nu fått sitt genombrott i allsvenskan, men man kan väl alltid hoppas, men han har oddsen emot sig. Bajrami hade väl en stabil utlandskarriär kanske inte fullt lika bra som förväntningar, men hur många har det? Faktum är att Elfsborg har trots att de spelar väldigt underhållande fotboll haft få stora råtalanger i sitt lag. Zeneli är nog den mest intressanta sedan de införde konstgräset OM han fortsätter som han har gjort, en vårsäsong säger inte så mycket.

Hiljemark bedömdes som en av absolut Allsvenskan bäste mittfältare då han spelade i Elfsborg. Han var kanske lagets viktigaste spelare då man tog guldet 2012. Så visst var han en stor talang. Annars hade inte PSV köpt honom så klart.
Citera
2015-06-18, 10:51
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
38 CPV Cape Verde Islands
39 SWE Sweden
40 ISR Israel

Sveriges placering på FIFA rankingen 04.06.15.

Blir den bättre när majoriteten av allsvenska lag spelar på konstgjort gräs?
Citera
2015-06-18, 11:55
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Du verkar sjukligt besatt av underlag.
Citera
2015-06-18, 11:57
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Har allsvenskan börjat än?

NEJ.

Abstinensen är total.
Citera
2015-06-18, 13:14
Medlem
Citat:

jag tror rankingen har nått bottennoteringar eftersom malmö vunnit SM guld två år i rad och på så vis lyckats lura den sinnesslöe hamrén att det är en bra idé att ta ut dessa spelare i truppen CORRELATION = CAUSATION!
Senast redigerad av M.S 2015-06-18 kl. 13:17.
Citera
2015-06-18, 14:59
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Pelle Blohm säger att balkongmattorna riskera att Sverige på sikt riskerar att tappa än mer i ranking. Vid senaste rankingen var Sverige rankade som 38-39:e plats.

Är det något som oroar balkongmatteivrarna?

Jag är balkongmatteivrare fråga alla ungdomar som har fullt med Gruslatter i knäna.
Du och Blohm är ignoranta idioter.
Då menar jag idioter i dess literära bemärkelse och inte som kvädningsord.

Hälften av våra U21 spelare skulle ligga på massagebordet med återhämtningsproblem från jobbiga skador orsakade från deras skador från grusfotbollen.

Det sker en urbanisering i Sverige det är fakta. Även i en skithåla någonstanns i Uppland eller gnäll-Närke som PElle komme ifrån. Så skulle naturgrässmatta klara max 5 seniorträningar + match, 3 damtränignar + match, Det lämnar inte mycket plats för ungdomsfotbollen ett juniorlag med 4 träningar plus match är allt du får in.

Snacka med en Vaktmästare på en naturgräsplan i Norra Svealand eller Södra Norrland, kolla hur mycket timmar fotboll den tål i veckan!?, då har du kanske några fridrottare som vill kasta slägga, och spjut på den också.... Då pratar vi inte om stortstadsområderna som på sikt kommer behöva ta över försörjning av nya talanger till landslagen. Glesbyggden urfolkas likaså med småstäderna det betyder att befolkningsunderlaget kommer finnas i storstäderna den enda chansen på att ta ett VM guld eller EM Guld är att vi optimerar förutsättningarna för samtliga talanger i landet.
Citera
2015-06-18, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Jag är balkongmatteivrare fråga alla ungdomar som har fullt med Gruslatter i knäna.
Du och Blohm är ignoranta idioter.
Då menar jag idioter i dess literära bemärkelse och inte som kvädningsord.

Hälften av våra U21 spelare skulle ligga på massagebordet med återhämtningsproblem från jobbiga skador orsakade från deras skador från grusfotbollen.

Det sker en urbanisering i Sverige det är fakta. Även i en skithåla någonstanns i Uppland eller gnäll-Närke som PElle komme ifrån. Så skulle naturgrässmatta klara max 5 seniorträningar + match, 3 damtränignar + match, Det lämnar inte mycket plats för ungdomsfotbollen ett juniorlag med 4 träningar plus match är allt du får in.

Snacka med en Vaktmästare på en naturgräsplan i Norra Svealand eller Södra Norrland, kolla hur mycket timmar fotboll den tål i veckan!?, då har du kanske några fridrottare som vill kasta slägga, och spjut på den också.... Då pratar vi inte om stortstadsområderna som på sikt kommer behöva ta över försörjning av nya talanger till landslagen. Glesbyggden urfolkas likaså med småstäderna det betyder att befolkningsunderlaget kommer finnas i storstäderna den enda chansen på att ta ett VM guld eller EM Guld är att vi optimerar förutsättningarna för samtliga talanger i landet.

Frågan är varför du jämför grus och konstgräs, där vinnaren är ganska enkelt kårad.

Frågan är också vad nån skithåla i uppland har att göra med Tele2-arena. Tränar det många juniorer inne på Tele2 eller???

Och ja. Skithålerna du snackar om, de har redan naturgräs ja. Där jag växte upp hade vi två gräsplaner, en för träning, en för match. Vårt A-lag spelade i 4an.
Citera
2015-06-18, 15:11
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av P.G

Jag håller med den här debatten är ungefär lika begåvad som att säga att vi måste spela alla våra matcher i dagsljus eller Om vi spelar matcher på planer som är under 10c så misgynnar det utvecklingen då klimatet i ITalien/Spanien/Turkeit (främsta exportnationen numera) är så mycket varmare....

Konstgräs är inte ett Svenskt påhitt...
Citera
2015-06-18, 15:13
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalmarPoeten
Frågan är varför du jämför grus och konstgräs, där vinnaren är ganska enkelt kårad.

Frågan är också vad nån skithåla i uppland har att göra med Tele2-arena. Tränar det många juniorer inne på Tele2 eller???

Och ja. Skithålerna du snackar om, de har redan naturgräs ja. Där jag växte upp hade vi två gräsplaner, en för träning, en för match. Vårt A-lag spelade i 4an.

Ja men du växte troligen upp kring Sydöstra SMåland det är lite skillnad jag pratar om hålor i Norra Svealand och i princip hela Norrland. Erat gräs återhämtar sig.

Det är en enorm skillnad tro mig...

I Malmö kan alla spela på natugräs skitklubbar som BK Olympic har tre fyra gräsplaner som knappt kräver underhåll....

Vad det har att göra med Tele2 är ganska simpelt.
Merparten av spelare som har spelat i en håla som Issac Kiese Thelin är fostrade på konstgräs och inte naturgräs därför kommer de snarare att föredra det och tjäna fördelar att möta lag på konstgräsmattor.
Senast redigerad av L-illuminato 2015-06-18 kl. 15:17.
Citera
2015-06-18, 16:02
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G

Nej, jag är en fotbollsälskare sedan 1960 och anser att fotboll i landets två högsta serier ska spelas på gräs. Jag tror att Sverige som landslag förlorar på sikt om det fortsätter mot konstgjort gräs. Som träningsunderlag på vintern får jag väl acceptera i norra Sverige men inte som matchunderlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in