2015-05-30, 21:43
Medlem
Hallå vakna nu.Han hade ju bitit kontrollanten. Är inte Afrika vi lever i utan Sverige.
Citera
2015-05-30, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.G
Jag hittade två klipp om detta på Youtube.

https://www.youtube.com/watch?v=Jd4Jyvhooig

https://www.youtube.com/watch?v=C7M4EenLg-U

Tack för länkarna. (Jag besöker ogärna Aftonbladet.)

Som andra skrivit är det ju smått omöjligt att ta ställning. Om den gripne bitit en kvinnlig kontrollant så kan jag förstå att de tog i med hårdhandskarna mot honom. Kvinnan ifråga kan man ju se hälla nån slags desinfektionsmedel på ena handen.

Folk är så snabba att döma. Kom ihåg händelsen där väktare brottade ner en "9-åring", som i själva var flera år äldre och som innan hade sparkat, spottat och bitit väktarna. Vi vet inte vad som i detta fall föranlett väktarnas beteende.
Citera
2015-05-30, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bongiovi
Vilken skillnad det blir när polisen kommer. Det visar verkligen hur inkompetenta väktarna är.

Ja, för uppgiften att hantera en person som attackerar en kvinna och biter henne med att hantera gärningsmannen när han är under kontroll är ju verkligen densamma.
Citera
2015-05-30, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
En av filmerna har en kontrollant som frågar negern varför han bet henne.

Okey, jag hörde det nu ca. 1:07 in i följande film.

https://www.youtube.com/watch?v=C7M4EenLg-U
Citera
2015-05-30, 21:49
Medlem
Bokmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Ja, för uppgiften att hantera en person som attackerar en kvinna och biter henne med att hantera gärningsmannen när han är under kontroll är ju verkligen densamma.

Du menar som att skrika, peka över en sittandes man i fängsel om hans anställning kommer vara kvar eller inte?
Citera
2015-05-30, 21:50
Medlem
Bilingualbverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Tack för länkarna. (Jag besöker ogärna Aftonbladet.)

Som andra skrivit är det ju smått omöjligt att ta ställning. Om den gripne bitit en kvinnlig kontrollant så kan jag förstå att de tog i med hårdhandskarna mot honom. Kvinnan ifråga kan man ju se hälla nån slags desinfektionsmedel på ena handen.

Folk är så snabba att döma. Kom ihåg händelsen där väktare brottade ner en "9-åring", som i själva var flera år äldre och som innan hade sparkat, spottat och bitit väktarna. Vi vet inte vad som i detta fall föranlett väktarnas beteende.

Precis så är det. Åtminstone för alla kritiskt tänkande psykiskt friska personer med minst normal IQ. Tyvärr har väl alltför många svept lördags-bag-in-boxen och kommenterar därefter..
Citera
2015-05-30, 21:52
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor

Trams. Negern låg på marken med handfängsel vid båda tillfällena. Han var under kontroll när väktaren spydde ut sitt hat. Han uppförde sig oprofessionellt.
Citera
2015-05-30, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.G
Okey, jag hörde det nu ca. 1:07 in i följande film

Men bet han henne? Att hon säger det är inte tillräckligt.
Citera
2015-05-30, 21:58
Medlem
Jag har aldrig sett en busschaufför betala biljett för resa när de åkt på orten där jag bor. Desamma på regiontrafiken med tåg, då gällande kontrollanter och tågförare. Man har alltid någon fördel att jobba där man jobbar!
Citera
2015-05-30, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokmask
Du menar som att skrika, peka över en sittandes man i fängsel om hans anställning kommer vara kvar eller inte?

Att påtala för mannen att det inte är så smart att bita andra anställda inom kollektivtrafiken om arbetet är en kärt är i sammanhanget inget att knysta om.
Citera
2015-05-30, 22:01
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homoaraben
Hallå vakna nu.Han hade ju bitit kontrollanten. Är inte Afrika vi lever i utan Sverige.

Ja han bet säkert helt utan anledning. Det är så dem gör där i Afrika. Själv tycker jag man ska skylla sig själv om man jiddrar med en hårt arbetande busschaufför som är påväg hem från jobbet. Det är ju uppenbart att de ringde polisen alldeles för sent.
Senast redigerad av twoeggs 2015-05-30 kl. 22:04.
Citera
2015-05-30, 22:03
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Men bet han henne? Att hon säger det är inte tillräckligt.
Utredningen kommer att visa vad som hände.
Men det är ju bara löjligt att tro att det skulle handla om teater. Hur stor är den sannolikheten?
Kontrollanterna verkar uppriktigt upprörda och kvinnan låter trovärdig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in