2015-05-28, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av selvovic
Låt gå, har inte sett Coric tillräckligt för att avgöra hur jämnt hans spel är, förstått att han är riktigt bra när han spelar på topp dock. I allmänhet får väl en duktig junior högst något set från en rutinerad världsstjärna som Nadal... men hoppas på en tuff match om det skulle bli Coric i fjärde omgången!

Nej ,du har rätt ,han är troligen för ojämn än så länge,men några år till så.
Citera
2015-05-28, 23:31
Medlem
Tydligen finns det en Ymer brorsa till ,Rafael, han spelar också tennis , 10 år.
Kanske Ymer:s garanterar återväxten på egen hand :P
Citera
2015-05-29, 14:09
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Tydligen finns det en Ymer brorsa till ,Rafael, han spelar också tennis , 10 år.
Kanske Ymer:s garanterar återväxten på egen hand :P

Rafa Ymer var väl bollkalle i SO förra året, så han hänger nog med. Tyvärr ser inte Elias ut att gilla det han gör, ger ett väldigt deppigt intryck. Jag tror inte det är en blivande världsspelare, tror mer på mellanbrorsan.
Citera
2015-05-29, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Elias vann ju sin första future titel som 17 åring, Mikael har ju vunnit sin första och är bara 16, så ser man så så ligger han ju bättre till, tror han ligger bättre till på juniorrankingen än vad Elias någonsin gjorde också?
Men det är ju jättesvårt säga som sagt.Kommande år blir intressanta.

Njae, Elias var femma som bäst. Mikael är 14 just nu och har varit 12 som högst. Gissar att han kanske kommer gå in topp10 nu dock, han är framme i final i Grade 1-turneringen i Belgien vilket väl kan jämställas med 500-nivå för juniorer. Har nog en bra chans på kvartsfinal+ i franska, kanonform just nu.
Citera
2015-05-29, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Njae, Elias var femma som bäst. Mikael är 14 just nu och har varit 12 som högst. Gissar att han kanske kommer gå in topp10 nu dock, han är framme i final i Grade 1-turneringen i Belgien vilket väl kan jämställas med 500-nivå för juniorer. Har nog en bra chans på kvartsfinal+ i franska, kanonform just nu.

Fast Mikael spelar ju inte på junior sidan så mycket ska man komma ihåg.
I år har han inte spelat så mycket, tror Elias gick över senare till senior, men ja det är svårbedömt.
Men jag tror Mikael spelar dom här nu för att det är grus(han gillar nog det bäst)
Sen tror jag huvudsakligen han kommer spela futures ,han har även sakt det är möjligt han mixar upp med lite challenge kval.Men ja han kanske spelar resterande grand slam:s på juniorsidan,inte så mycket mer tror jag.
Norske Casper Ruud förlorade sin semi, hade varit kul med en hel nordisk final.
Citera
2015-05-29, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Rafa Ymer var väl bollkalle i SO förra året, så han hänger nog med. Tyvärr ser inte Elias ut att gilla det han gör, ger ett väldigt deppigt intryck. Jag tror inte det är en blivande världsspelare, tror mer på mellanbrorsan.

Nja ,Elias har väl sett ut så där hela karriären , även när han vann futures :P och nog tror jag han tycker det är kul vinna.
Tror mer han är en lite blyg kille som kanske har lite svårt ta för sig.
Om man jämnför med Coric är han ju helt annan i kroppsspråket.
Men nog tror jag Elias kan bli bra, han verkar ju villig lägga ner träningen som behövs och det skulle han nog inte göra om han tyckte det var tråkigt,Tycker Kyrgios inte ser ut som han tycker det är så kul alltid heller, men han är ju hyfsad ändå ha ha.
Citera
2015-05-30, 14:59
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Händer inte speciellt mycket i Paris. Favoriterna tar sig vidare utan problem, men närmar sig i alla fall en kvart mellan Djokovic och Nadal. Monfils mot Federer kan bli något också.
Citera
2015-05-30, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore
Händer inte speciellt mycket i Paris. Favoriterna tar sig vidare utan problem, men närmar sig i alla fall en kvart mellan Djokovic och Nadal. Monfils mot Federer kan bli något också.

Trodde Kyrgios skulle kunna ta Murray, men han missar ju för mycket,han har ett jävligt stort spel i sig.

edit: men jag tror fktiskt Sock (om han slår Coric) kan störa Nadal lite, han har bra serve och tunga grundslag.
Senast redigerad av pederN 2015-05-30 kl. 15:15.
Citera
2015-05-30, 15:52
Medlem
Sock pulvriserar Coric hittils , utan att se matchen tycker jag det är lite imponernade faktiskt. kan ju så klart va Coric som är helt slut mentalt och fysiskt.
Citera
2015-05-30, 16:40
Medlem
selvovics avatar
Herregud vad stark Nadal är dessutom.. imponerat mest av alla i franska öppna hittills??
Citera
2015-05-30, 16:43
Medlem
Alaroums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alaroum
Väldigt stabilt spel av Jack Sock mot en Dimitrov med undermåligt fotarbete. Inga omöjliga matcher som följer för Sock om han vinner denna. Skulle vara kul att få in en till amerikan i topp 30.
Såg fortsatt stabilt ut idag mot Coric också, två komfortabla segrar efter matchen mot Dimitrov. Framförallt vågar Sock avvakta i bollduellarna idag, de defensiva skurna slagen räckte för att kunna vända duellerna mot Coric.

Nu kommer förstås Nadal att slå Sock i nästa match, men forehanden och serven är ändå tillräckligt tung just nu för att delvis kunna pressa Nadal.
Citera
2015-05-30, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av selvovic
Herregud vad stark Nadal är dessutom.. imponerat mest av alla i franska öppna hittills??

Tycker inte han imponerar så hemskt, Kuznetsov gjorde ju mindre unforced i 2:a tex, + mer vinnare? hade han mött djoko idag hade det nog varit jobbigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in