2015-01-26, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Det tror jag med, han har stort spel ändå , höll lite på Seppi ,tror han kunde blivit farlig också,han verkar ju va i grym form.
Dessutom får han hjälp av turneringsledningen, kvällsmatch emot Andy imorgon.
Citera
2015-01-26, 11:27
Medlem
Imponerande vinst av Nishikori, han missar nästan hälften av förstaservarna och ändå får Ferrer knappt styra en enda boll som han vill. Han knäcker nog faktiskt Ferrer mentalt med att mörda hans säkra grundslag, han ser ut att bli stressad inombords, Djoko och Nadal låter honom mer få jobba till han slår bort sig och Federer brukar vara artig numera och bjuda honom på en svacka, Kei plockar av honom all tro på och trygghet i det egna spelet.
Citera
2015-01-26, 11:59
Medlem
Vobblers avatar
Kände inte igen Ferrer idag, han såg seg ut. Men Nishikori ser stabil ut, man måste ju bara älska japanen.
Det ser så lätt ut när han spelar, väldigt rena slag. Kvarten mot Wawrinka lär bli något i hästväg.

Muller-Djokovic nu då, ska bli intressant. Tie-breaken lär väl hagla...
Citera
2015-01-26, 23:07
Medlem
Tänkte kolla Nadal-Berdych imorgon bitti, vilken tid tror ni jag kan räkna med att den startar? Det är ju tredje matchen på Rod Laver, med två dammatcher innan, sitter jag lugnt i båten om jag ställer klockan på 5 tro?

Edit: Halv fem räknade de med här, så kör på det!
Senast redigerad av chuck335 2015-01-26 kl. 23:19.
Citera
2015-01-27, 00:20
Medlem
Ställ för guds skull ner ljudet på TVn nu, en Schrikapova-chock kl 04:30 på morgonen kan vara dödlig.

Eurosportplayers kategorisering av klippen är rätt värdelös men det kan det vara värt för att slippa gå upp mitt i natten. Det var fan att det inte blev mer av Wimbledon streamtjänst, den var lysande jag hade glatt betalt €30 på de andra GS för att få den servicen.
Citera
2015-01-27, 06:42
Medlem
TKD_1337s avatar
Starkt av Nadal att nästan vända tredje setet men Berdych var väldigt bra idag. En lång förlustsvit har därmed också brutits.
Senast redigerad av TKD_1337 2015-01-27 kl. 06:49.
Citera
2015-01-27, 06:46
Medlem
Cilangs avatar
Mest intressant blir att se vilken skada Nadal skyller på. 1.1 i odds på knäskada
Citera
2015-01-27, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
Mest intressant blir att se vilken skada Nadal skyller på. 1.1 i odds på knäskada
Hehe, ja någon skada blir det som får skulden, han har väl aldrig någonsin förlorat en match om han inte varit skadad?
Citera
2015-01-27, 13:38
Medlem
7 av 8 i herrarnas kvart var rankade 1-8, enda undantaget Kyrgios. Som nu förlorade, man brukar anklaga damerna för att vara förutsägbara, men iår är det nog herrspelarna som är det.
Citera
2015-01-27, 18:57
Medlem
Cilangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Hehe, ja någon skada blir det som får skulden, han har väl aldrig någonsin förlorat en match om han inte varit skadad?

Högst tveksamt, det här kan vara den första i karriären. Faktiskt inte hört om någon skada än...

Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
7 av 8 i herrarnas kvart var rankade 1-8, enda undantaget Kyrgios. Som nu förlorade, man brukar anklaga damerna för att vara förutsägbara, men iår är det nog herrspelarna som är det.

Å andra sidan är väl inte herrtennisen heller speciellt känd för att vara oförutsägbar. Jag menar, kolla på de senaste årens vinnare (undantag förra året) då har det bara handlat om Federer, Nadal, Djokovic och Murray, och samma utmanare Ferrer, Berdych, Del Potro, Wawrinka osv. Även om det känns som att trenden är på väg att ändras lite nu iaf.
Citera
2015-01-27, 19:54
Medlem
JetZabrs avatar
Dagens dumma fråga kanske.

Mats Wilander har flera gånger nämt temperaturens inverkan på hardcourten.
Gör 5-10 grader så stor skilnad i hastighet? någon som har lust att förklara.

Förövrigt så hoppas jag på en tuff femsettare mellan Wawrinka- Nishikori.
Jag håller nog på Nishikori, jag tycker om den där japanen.
Citera
2015-01-28, 06:45
Medlem
Som jag förstått ändrar temperaturen främst studsen. När bollarna blir varma ökar trycket i dom, samtidigt som omgivande tryck minskar. Det gör att bollarna studsar bättre. Både högre upp från marken och snabbare iväg från racketen. Varm luft har lägre densitet, vilket gör att bollarna bromsas mindre genom luften också.

10°C över rumstemperatur gör inte så stor skillnad för varje effekt, men eftersom att det är flera effekter som samverkar gör de en märkbar skillnad.

Enda gången jag märkt att temperaturen inverkat var när jag spelade med några bollar som legat i bilen över natten i minusgrader. Dom kändes helt döda, men kom igång efter en stund av spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in